AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #1 Del Skrevet 21. juni 2023 Naboen på den andre siden av veien(smal, kommunal vei) har ett stakittgjerde mot veien. Det er satt opp helt i overgangen mellom plen og vei. De er detbeneste huset i nabolaget som har gjerde rundt tomta. Problemet er når det brøytes om vinteren. Brøyteren legger da snøen intil gjerdet på motsatt side av meg, med resultat at det blir en over en halvmeter med snøkant utenfor gjerdet. Det fører til at alle kjører godt inn på tomta mi. Hva kan gjøres, utover at jeg også kan sette opp gjerde like nærme veien? Siden ingen andre i nabolaget har gjerder så kvier jeg meg for akkurat det. Jeg har drevet å satt opp brøytepinner, men de blir rett og slett ødelagte av brøytetraktoren, fordi han må kjøre på tomta mi.... Anonymkode: 3c2bb...35e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #2 Del Skrevet 21. juni 2023 Jeg vet ikke hvordan det er i din kommune, men her jeg bor i skal kommunen kunne disponere 1.5 m på hver side av veien ved brøyting og utbedring av veien, rørsystemer, drenering osv. Vi har gjerde satt opp 0.5 m inn på vår eiendom, og er fullt klar over at kommunen når som helst kan kreve det gjerdet flyttet 1 m inn. Det samme gjelder for alle naboene som har hekk eller gjerde mindre enn 1.5 meter fra veien. Så mitt råd er å snakke med naboen, fortelle om problemet, og prøve komme frem til en minnelig løsning. Hvis det ikke går, undersøk reglene for gjerde mot kommunal vei i din kommune. Anonymkode: aebb2...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå