Gå til innhold

NAV Klageinstans behandlings tid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, Jeg har klaget på avslaget ifra nav på yrkessykdom det har nå gått over 4 mnd. uten at jeg har fått noe svar. lurer på om noen er kjent med slike klage saker og hvor lang tid det tar til det er behandlet ? 

ønsker å høre ifra deres erfaring om dere har klaget på vedtaket hadde dere fått en ny vurdering som ble godkjent eller fikk du avslag på nytt? 

Anonymkode: 3e5d5...d4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hei, Jeg har klaget på avslaget ifra nav på yrkessykdom det har nå gått over 4 mnd. uten at jeg har fått noe svar. lurer på om noen er kjent med slike klage saker og hvor lang tid det tar til det er behandlet ? 

ønsker å høre ifra deres erfaring om dere har klaget på vedtaket hadde dere fått en ny vurdering som ble godkjent eller fikk du avslag på nytt? 

Jeg har fått avslag på avslag av nav klageinstans, og nå er saken i trygderetten. Jeg måtte få meg en advokat som er på saken, så håper det hjelper. Er lurt å bruke advokat. 

Du har rett på fri rettshjelp om du tjener under en viss sum og var formue under en viss sum. Grensene står på nettet. 

Anonymkode: a3de2...8f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har fått avslag på avslag av nav klageinstans, og nå er saken i trygderetten. Jeg måtte få meg en advokat som er på saken, så håper det hjelper. Er lurt å bruke advokat. 

Du har rett på fri rettshjelp om du tjener under en viss sum og var formue under en viss sum. Grensene står på nettet. 

Anonymkode: a3de2...8f5

Jeg har klaget med advokat så nå venter jeg spendt på svar. Det har gått over 4 mnd. så jeg håper det har ordnet seg siden det tok så langt tid. har du fått noe svar eller venter du også på svar ? håper det ordner seg for oss begge. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har klaget med advokat så nå venter jeg spendt på svar. Det har gått over 4 mnd. så jeg håper det har ordnet seg siden det tok så langt tid. har du fått noe svar eller venter du også på svar ? håper det ordner seg for oss begge. 

Hva sto det i svartidsbrevet du mottok? Der står saksbehandlingstiden, og det er inkludert Klageinstansens saksbehandlingstid. Hvis det sto f.eks. 5 måneder (noe som er vanlig) i svartidsbrevet, så skal du ha svar innen ca. 1 måned om du har ventet 4 måneder. Kan hende det blir noe forsinket pga. ferieavvikling, men da skal du orienteres om det.

Anonymkode: 83bb3...597

AnonymBruker
Skrevet

Nav har en egen side om klagefrister på sine nettsider. Da mannen klagde på avslag av ung ufør tillegg var svarfristen 8 måneder, men kan jo være ulikt for din sak. 

Anonymkode: b0f2d...deb

AnonymBruker
Skrevet

NAV er den omvendte kong Midas: alt de tar i blir til dritt, så man skal alltid forvente det aller verste fra dem - og selv da klarer de likevel å grave seg ned til nye lavmål.

Anonymkode: 57b91...797

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...