AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #1 Skrevet 21. juni 2023 Hei! jeg ignorerer selvsagt ikke barnet som snakker til meg når jeg henter mitt men det kan føles slitsomt ut, da min datter prøver å fortelle meg om dagen hennes også kommer dette barnet babblendes inn. »jeg skal gjøre dette i dag!» ,» viii skal få vaffler hjemme i dag», «i dag skal vi hoppe i trampolinene» altsåå mye babbel😂 jeg prøver å være så høflig som muligt men jeg kan jo heller ikke ignorere mitt eget barn fordi andre bArn ikke klarer å slutte å snakke når jeg henter mitt eget barn. Men vanskelig å høre på hva min datter har å si når et annet barn skal babble til meg i vei og skal ta hele oppmerksomheten. hva ville dere gjort? jeg vil ikke at et lite barn skal føle seg avist men jeg kan heller ikke avise mitt eget barn pga andre barn ikke klarer å slutte å snakke.. Anonymkode: 86084...4f6 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #2 Skrevet 21. juni 2023 I alle dager! Voks opp! Anonymkode: aab82...fdc 9
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #3 Skrevet 21. juni 2023 Ærlig talt.. sånn er det å ha barn! Vær heller glad for at dette andre barnet antageligvis er trygg på deg og ønsker å fortelle deg ting. Gå foran som et godt eksempel og vis datteren din at du tar deg tid til å svare barnet, og kanskje hjelper ditt eget barn inn i samtalen «i dag skal vi kjøpe is etter barnehagen» da kan du svare «det hørtes veldig godt ut (se på din egen datter) og spørre om dere også skal reise å kjøpe en is» da inviterer du alle med i samme samtale. Det er viktig å lære barn! du har hele kvelden med din egen datter, så om hun må vente noen få minutter fordi noen andre snakker er ikke farlig Anonymkode: 8b8b0...2b7 8
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #4 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I alle dager! Voks opp! Anonymkode: aab82...fdc Så du mener man skal ignorere eget barn? jeg prøver å spør om råd og her kommer du med denne nedlatende kommentaren voks opp selv Anonymkode: 86084...4f6 12
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #5 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ærlig talt.. sånn er det å ha barn! Vær heller glad for at dette andre barnet antageligvis er trygg på deg og ønsker å fortelle deg ting. Gå foran som et godt eksempel og vis datteren din at du tar deg tid til å svare barnet, og kanskje hjelper ditt eget barn inn i samtalen «i dag skal vi kjøpe is etter barnehagen» da kan du svare «det hørtes veldig godt ut (se på din egen datter) og spørre om dere også skal reise å kjøpe en is» da inviterer du alle med i samme samtale. Det er viktig å lære barn! du har hele kvelden med din egen datter, så om hun må vente noen få minutter fordi noen andre snakker er ikke farlig Anonymkode: 8b8b0...2b7 Joda men av og til snakker dette barnet på munnen til mitt barn når hun prøver og fortelle noe, selvfølgeligs er det kjekt av et barn og ønske å dele. Men for å være ærlig kan det bli litt slitsomt ver dag Anonymkode: 86084...4f6 6
Eva-Lena Skrevet 21. juni 2023 #6 Skrevet 21. juni 2023 Herregud, skjerp deg. Det går veldig fint å snakke med flere barn samtidig. Jeg snakker med barna som møter med når jeg henter barnebarna mine. Er det noe jeg ikke får med meg fra mitt barnebarn, så snakker vi om det straks vi er alene. Hvordan er du samme med flere voksne, må bar den og en snakke for at du skal få med deg alt? Isåfall er det DITT problem. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #7 Skrevet 21. juni 2023 Har selv hatt barn i barnehage i mange år, og til sammen har jeg sikkert titalls timer med prat om alt mellom himmel og jord med andre enn mitt eget barn der. Alt fra at de skal vise noe de har laget, forteller om noe spennende som har skjedd, vil gi meg en blomst eller ønsker å høre om noe vi har hjemme osv. det er bare koselig og mine barn har på ingen måte følt seg oversett eller tatt skade av det❤️ tenk på hvordan du vil at andre skal møte ditt barn hvis det var hun som sto der og fortalte noen andre foreldre at hun gledet seg til noe etter barnehagen.. Anonymkode: 8b8b0...2b7 2 5
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. juni 2023 #8 Skrevet 21. juni 2023 Det er snakk om noen minutter ved henting... Dere kan snakke masse når dere går ut døren... 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #9 Skrevet 21. juni 2023 Du kan vel snakke med barnet ditt etter dere går ut barnehagen? Anonymkode: 8b3e0...839 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #10 Skrevet 21. juni 2023 Bare si ifra på en fin måte at det ikke er pent å snakke i munnen på andre og be det være stille? Anonymkode: 78ff7...280 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #11 Skrevet 21. juni 2023 Hvor lenge oppholder du deg i barnehagen egentlig? Det er snakk om noen stakkarslige minutter hver dag. Datteren din kan du snakke med hele ettermiddagen og kvelden Anonymkode: 7dd47...a4f 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #12 Skrevet 21. juni 2023 Ser virkelig ikke problemet? 😅 når jeg henter er det ofte mange barn som hentes samtidig og et virvar av kaos, så det er ikke da jeg tar samtalen med barnet, det kan vi gjøre når vi er ute av porten. Anonymkode: 3cb2b...0aa 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #13 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): I alle dager! Voks opp! Anonymkode: aab82...fdc Tror kanskje du kan ha godt av å vokse opp litt jeg 🤭 Ts, jeg forstår godt problemet. Her er det en gutt i garderoben som henger på oss og snakker hele tiden. Sikkert fordi jeg har vært hyggelig og snakket en del med han. Grei gutt, men vanskelig å sette grenser uten å framstå som uhøflig. Anonymkode: 638ea...638 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #14 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Joda men av og til snakker dette barnet på munnen til mitt barn når hun prøver og fortelle noe, selvfølgeligs er det kjekt av et barn og ønske å dele. Men for å være ærlig kan det bli litt slitsomt ver dag Anonymkode: 86084...4f6 Da sier du det da. Nå må du vente litt, for A prøver å fortelle noe. Så kan du få fortelle etterpå. Gjenta til det kjedsommelige. Anonymkode: b966b...a0d 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #15 Skrevet 21. juni 2023 Jeg ville respondert på en fin måte til barnet først. "Oi, det hørtes spennende ut. Men nå vil jeg snakke litt med X". Gjentatt vennlig men bestemt dersom barnet fortsetter å avbryte. Anonymkode: 321b2...920 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #16 Skrevet 21. juni 2023 Herregud for noen sure svar på et uskyldig spørsmål.. Jeg synes også det er vanskelig. Jeg svarer vennlig og kort, og gjør så godt jeg kan. Så spør jeg heller barnet mitt om å fortelle mer når vi er kommet ut. Jeg synes det er stressende å bli snakket til fra alle kanter. Og du som lurer på hva ts gjør når voksne snakker: jeg opplever virkelig aldri at en voksen begynner å prate til meg mens jeg allerede prater med en annen... Anonymkode: 99159...b43 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #17 Skrevet 21. juni 2023 Ville rett og slett bedt barnet være stille og si at du snakker med ditt eget barn. Dette går på alminnelig høflighet, spør du meg. Anonymkode: 412f6...a90
Ebbeliten Skrevet 21. juni 2023 #18 Skrevet 21. juni 2023 Noen ganger lurer jeg på hvordan enkelte folk klarer å både puste inn og ut, uten at det går i ball for dem. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #19 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! jeg ignorerer selvsagt ikke barnet som snakker til meg når jeg henter mitt men det kan føles slitsomt ut, da min datter prøver å fortelle meg om dagen hennes også kommer dette barnet babblendes inn. »jeg skal gjøre dette i dag!» ,» viii skal få vaffler hjemme i dag», «i dag skal vi hoppe i trampolinene» altsåå mye babbel😂 jeg prøver å være så høflig som muligt men jeg kan jo heller ikke ignorere mitt eget barn fordi andre bArn ikke klarer å slutte å snakke når jeg henter mitt eget barn. Men vanskelig å høre på hva min datter har å si når et annet barn skal babble til meg i vei og skal ta hele oppmerksomheten. hva ville dere gjort? jeg vil ikke at et lite barn skal føle seg avist men jeg kan heller ikke avise mitt eget barn pga andre barn ikke klarer å slutte å snakke.. Anonymkode: 86084...4f6 Andre opplever det samme fra ditt barn når de henter sitt egent Så møt barna slik du vil at de andre mødrene/fedrene skal møte ditt barn i samme situasjon. Anonymkode: 8dc1c...544 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #20 Skrevet 21. juni 2023 2 hours ago, Eva-Lena said: Herregud, skjerp deg. Det går veldig fint å snakke med flere barn samtidig. Jeg snakker med barna som møter med når jeg henter barnebarna mine. Er det noe jeg ikke får med meg fra mitt barnebarn, så snakker vi om det straks vi er alene. Hvordan er du samme med flere voksne, må bar den og en snakke for at du skal få med deg alt? Isåfall er det DITT problem. Mulig jeg er rar, men jeg faller fort ut av det om alle snakker i munnen på hverandre og skal fortelle meg ting, også når det er voksne folk som blir overivrige. Anonymkode: 6c8de...0d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå