Gå til innhold

Nora

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjedelig, men helt ok. Ikke stygt 

Anonymkode: 4260d...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt greit navn. Feminint og fint, men kjedelig. Ikke noe man tenker over liksom (og det er jo mange som vil ha det slik!).

Anonymkode: 1910d...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Motenavn de luxe. Jeg skulle egentlig hete det da jeg ble født 1985. Moren min ble da bare møtt med grynt på nesa og da jeg til slutt fikk et annet navn i stedet turte alle å røpe at de syntes Nora var litt vel sært og gammeldags.

Både Hedda og Nora er jo navn vi har hentet fra Ibsen. Og navnene har eksplodert i fra 2010 og oppover…De har med andre ord vært populære lenge.

Det er mye som kan være på moten og som man gjerne ønsker å følge. Men følge moten når det kommer til navn har jeg aldri skjønt meg på. At barnet da gjerne blir hetende det samme som minst 3 andre i klassen. Men smak og behag. Når alt kommer til alt handler det jo om at vi blir påvirket av strømmen. Vi vil ikke skille oss ut og vi liker navn vi hører mye og dermed lettere ‘føler oss hjemme med.

Anonymkode: 968fe...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes det er et superfint navn. Men jeg ville ikke velge det hvis jeg skulle døpe et barn i dag. Jeg synes det er "nok" Nora'er allerede. 

Anonymkode: 036f3...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/22/2023 at 3:19 AM, AnonymBruker said:

At barnet da gjerne blir hetende det samme som minst 3 andre i klassen. 

Anonymkode: 968fe...401

Risikoen for det er minimal, selv hvis man velger årets mest populære navn. Toppnavnenes popularitet er 1,4% og 1,5% (jente hhv. gutt). 

Anonymkode: 036f3...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...