AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #1 Skrevet 21. juni 2023 Jeg ble sammen med en mann (fra et land i midtøsten) og han var det beste som har hendt meg, men presset økte fra venner og familie, spesielt hun ene beste venninna mi som førte ti at at jeg måtte gjøre det slutt, men etter en stund set jeg hun og en mann som også er fra midtøsten hygge seg i dusjen og hun var sprengkåt som bare det. Han jeg har gjort det slutt med har gått videre og det kan jeg ikke gjøre noe med, men begynner å bli bitter på hun venninna mi som har en sånn slags dobbel moral i høyeste grad. Litt kjipt å miste kjæresten for å så miste venninnen Hva synes dere? Kvinne 34 Anonymkode: 4391a...88c 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #2 Skrevet 21. juni 2023 Hva ? Er du sur for at du selv ble såpass påvirket av venner og familie at du selv gjorde det slutt med en fyr ? hva med å være sur på hovedproblemet her, deg? som lar seg overtale? Anonymkode: afee7...9b5 20
Snok1 Skrevet 21. juni 2023 #3 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ble sammen med en mann (fra et land i midtøsten) og han var det beste som har hendt meg, men presset økte fra venner og familie, spesielt hun ene beste venninna mi som førte ti at at jeg måtte gjøre det slutt, men etter en stund set jeg hun og en mann som også er fra midtøsten hygge seg i dusjen og hun var sprengkåt som bare det. 1: Det er vanlig å dele opp setninger med bruk av penktum. Man kan dele opp avsnitt i flere setninger. 2: Hvordan er omgangsformen blant dine venner, sånn generelt? 12 2
Ugresset Skrevet 21. juni 2023 #4 Skrevet 21. juni 2023 Hun ødela ikke forholdet, det klarte du fint selv med å avslutte det pga andres press. Å bære nag på henne fordi hun kanskje så noen røde flagg du ikke så selv gjør henne ikke til en dårlig venninne. 6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #5 Skrevet 21. juni 2023 Så du skylder på andre for det du har utført selv? Du er ikke offeret her, men du tar på deg rollen som nettopp dét. Anonymkode: 25615...e55 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #6 Skrevet 21. juni 2023 Kjipt ja, men det var en viktig lærdom! Jeg ville nok begynt å ta litt avstand fra flere om du har folk med behov for å bestemme over deg i livet ditt, det være seg venner eller familie. Mennesker som liker å kontrollere og bestemme over andre har så lite egen-kontroll at de ikke forstår at andre mennesker har rett til å bestemme over sinn egen kropp, og sitt eget liv, akkurat som de selv har. Eller det vel slik at de tror de har MER rett en deg til å gjøre hva de vil. Det er narsissistisk, grandiost. Slike mennesker vil ikke ha noen god påvirkning på livet ditt. Bli selvstendig og ta avstand fra mennesker som trykker deg ned. Og når du nå neste gang møter en herlig fyr, ja vær sikker på at han er en god fyr er du snill -men da, uansett hva de sier av misunnelse eller mangel på empati, så går du din egen lykkelig vei. Anonymkode: 9c122...600 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #7 Skrevet 21. juni 2023 Snok1 skrev (13 minutter siden): 1: Det er vanlig å dele opp setninger med bruk av penktum. Man kan dele opp avsnitt i flere setninger. 2: Hvordan er omgangsformen blant dine venner, sånn generelt? 😅Hei sveis "Penktum". Anonymkode: 9c122...600 4
Jdz Skrevet 21. juni 2023 #8 Skrevet 21. juni 2023 Helt normalt. Hvem har vel ikke sett en venn/venninne sprengkåt i dusjen med noen fra Midtøsten? 12 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #9 Skrevet 21. juni 2023 Hvordan klarte du å se hva venninnen din gjorde i dusjen? Var det på et treningssenter, eller har dere åpen løsning på badet hjemme? Du bestemmer selv hvem du er kjæreste med, så om du gjorde det slutt, så er det 100% ditt valg. Anonymkode: 3b71f...735 10
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #10 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble sammen med en mann (fra et land i midtøsten) og han var det beste som har hendt meg, men presset økte fra venner og familie, spesielt hun ene beste venninna mi som førte ti at at jeg måtte gjøre det slutt, men etter en stund set jeg hun og en mann som også er fra midtøsten hygge seg i dusjen og hun var sprengkåt som bare det. Han jeg har gjort det slutt med har gått videre og det kan jeg ikke gjøre noe med, men begynner å bli bitter på hun venninna mi som har en sånn slags dobbel moral i høyeste grad. Litt kjipt å miste kjæresten for å så miste venninnen Hva synes dere? Kvinne 34 Anonymkode: 4391a...88c Hun gjorde jo ingenting, bare sa hva hun mente? Man bestemmer selv når man er 34 Anonymkode: 7b36b...2f4 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #11 Skrevet 21. juni 2023 På hvilken måte klarte hun å presse deg til å gjøre det slutt med denne mannen? Anonymkode: e9e17...32f 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #12 Skrevet 21. juni 2023 Takker for svar, men dere alle glemmer at vi er ikke alene i dette samfunnet. Vi er alle del av et eller annet og hvis en domino brikke raser så vil alle rase etter. Det var det jeg følte skjedde, det ble bare for mye og gode stemmingen jeg alltid hadde med mamma og den kretsen jeg er en del av smuldret opp og det ble verre med tid. Jeg har nok skyld ja, men hun var den mest aktive til å få meg slå opp for å så ikke ha problem til å ligge med en mann fra samme sted. Jeg synes det var dumt av henne også er jeg bitter på han. Når han går bare videre med ei annen en så var det kanskje aldri ekte kjærlighet som han hele veien antydet og lot meg sitte igjen fortapt og knust, hadde han valgt å bli sammen med meg igjen så hadde jeg vunnet over alle de som snakket meg imot. Tror jeg kommer likevel til å bryte kontakten med henne for godt, TS Anonymkode: 4391a...88c 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #13 Skrevet 21. juni 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takker for svar, men dere alle glemmer at vi er ikke alene i dette samfunnet. Vi er alle del av et eller annet og hvis en domino brikke raser så vil alle rase etter. Det var det jeg følte skjedde, det ble bare for mye og gode stemmingen jeg alltid hadde med mamma og den kretsen jeg er en del av smuldret opp og det ble verre med tid. Jeg har nok skyld ja, men hun var den mest aktive til å få meg slå opp for å så ikke ha problem til å ligge med en mann fra samme sted. Jeg synes det var dumt av henne også er jeg bitter på han. Når han går bare videre med ei annen en så var det kanskje aldri ekte kjærlighet som han hele veien antydet og lot meg sitte igjen fortapt og knust, hadde han valgt å bli sammen med meg igjen så hadde jeg vunnet over alle de som snakket meg imot. Tror jeg kommer likevel til å bryte kontakten med henne for godt, TS Anonymkode: 4391a...88c Ts sier noe der. Var i samme situasjon for en del år tilbake. Det er nok sånn folk er, de vil nok bare heve seg der og da, men når det kommer til deres egne lyster så skiver de alle "prinsippene" til siden. Anonymkode: 743fb...d51 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #14 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Takker for svar, men dere alle glemmer at vi er ikke alene i dette samfunnet. Vi er alle del av et eller annet og hvis en domino brikke raser så vil alle rase etter. Det var det jeg følte skjedde, det ble bare for mye og gode stemmingen jeg alltid hadde med mamma og den kretsen jeg er en del av smuldret opp og det ble verre med tid. Jeg har nok skyld ja, men hun var den mest aktive til å få meg slå opp for å så ikke ha problem til å ligge med en mann fra samme sted. Jeg synes det var dumt av henne også er jeg bitter på han. Når han går bare videre med ei annen en så var det kanskje aldri ekte kjærlighet som han hele veien antydet og lot meg sitte igjen fortapt og knust, hadde han valgt å bli sammen med meg igjen så hadde jeg vunnet over alle de som snakket meg imot. Tror jeg kommer likevel til å bryte kontakten med henne for godt, TS Anonymkode: 4391a...88c Du er 34 år, på tide å ta på seg voksne trusene og ta ansvar for egne handlinger. Anonymkode: 71184...5b7 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #15 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ble sammen med en mann (fra et land i midtøsten) og han var det beste som har hendt meg, men presset økte fra venner og familie, spesielt hun ene beste venninna mi som førte ti at at jeg måtte gjøre det slutt, men etter en stund set jeg hun og en mann som også er fra midtøsten hygge seg i dusjen og hun var sprengkåt som bare det. Han jeg har gjort det slutt med har gått videre og det kan jeg ikke gjøre noe med, men begynner å bli bitter på hun venninna mi som har en sånn slags dobbel moral i høyeste grad. Litt kjipt å miste kjæresten for å så miste venninnen Hva synes dere? Kvinne 34 Anonymkode: 4391a...88c Lar du deg påvirke sånn? Da burde du jo ha kuttet ut henne og beholdt han , pm han var det beste forholdet du har hatt. Jeg tror dette må være trolletråd, for jeg ser ikke for meg st noen over 30 lar seg styre av venner på den måten. Det har jeg aldri opplevd Anonymkode: 5e9fe...7d7 3
billie833111 Skrevet 21. juni 2023 #16 Skrevet 21. juni 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Takker for svar, men dere alle glemmer at vi er ikke alene i dette samfunnet. Vi er alle del av et eller annet og hvis en domino brikke raser så vil alle rase etter. Det var det jeg følte skjedde, det ble bare for mye og gode stemmingen jeg alltid hadde med mamma og den kretsen jeg er en del av smuldret opp og det ble verre med tid. Jeg har nok skyld ja, men hun var den mest aktive til å få meg slå opp for å så ikke ha problem til å ligge med en mann fra samme sted. Jeg synes det var dumt av henne også er jeg bitter på han. Når han går bare videre med ei annen en så var det kanskje aldri ekte kjærlighet som han hele veien antydet og lot meg sitte igjen fortapt og knust, hadde han valgt å bli sammen med meg igjen så hadde jeg vunnet over alle de som snakket meg imot. Tror jeg kommer likevel til å bryte kontakten med henne for godt, TS Anonymkode: 4391a...88c Her viser du at du lar hodet vrimle rundt med masse tanker som egentlig er helt separate ting, og som er irrelevant i forhold til hverandre. Du blander alt sammen i en floke. Det tyder på at du må jobbe med følelsesregulering og identifisering. Jeg forstår fremdeles ikke hvordan venninna di presset deg, men det er jo uansett en forskjell på å være sammen med et menneske og å ha sex med noen. Så det er ikke nødvendigvis dobbeltmoralsk, med mindre hun er rasistisk og mener at man ikke burde ha noen som helst relasjon med mennesker fra midt-østen? Og jeg vil tro at bunnen til det meste av denne smerten hos deg, er at han valgte å bli sammen med ei annen dame. At du føler deg avvist og forlatt, og kanskje at du ikke føler deg bra nok. Da må du minne deg selv på at tankene dine er ikke alltid sanne - du lar deg selv bli dratt inn i disse tankene, så du må ta kontrollen og observere tankene som noe som ikke nødvendigvis er sant. Du avviste han, så da er det jo forståelig at han leter etter noen andre hvis han ønsker en partner. Men det er veldig forståelig at det gjør vondt for deg, og det må du la deg selv føle på! Det er lov å føle på vonde følelser. Bare husk at man ikke alltid behøver å skylde på noen. Det at du er såret, betyr ikke automatisk at noen har gjort noe galt. Den er viktig å minne seg selv på. Mange ganger er vi jo egentlig sinna på oss selv, men det er enklere å projisere dette utover mot andre, ergo være sint på venninna eller på han. Egentlig kunne jo du selv ha forhindret hele denne situasjonen hvis du tok andre valg? 5
Snok1 Skrevet 21. juni 2023 #17 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 😅Hei sveis "Penktum". Anonymkode: 9c122...600 Haha, touché!😁 1
jabx Skrevet 21. juni 2023 #18 Skrevet 21. juni 2023 Jdz skrev (3 timer siden): Helt normalt. Hvem har vel ikke sett en venn/venninne sprengkåt i dusjen med noen fra Midtøsten? Jeg pleier også å følge nøye med på venner og bekjente i dusjen. 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #19 Skrevet 21. juni 2023 Tror ikke dere forstår hvor stor makt venninner kan ha i ens liv. Jeg var selv i en sånn situasjon. Det var en som tok kontakt med meg og vi fikk følelser for hverandre. Det likte ikke venninnen min fordi det var en av hennes kompiser. Jeg hadde dårlig samvittighet og følte jeg gjorde noe galt. Jeg prøvde da å sabotere mellom meg og han i et forsøk på å gjøre det "rette" ovenfor min venninne. Selv om denne venninnen min er gift og ikke burde ha noe rett i å blande seg inn. Ikke hadde de kjent hverandre lenge heller. Jeg hadde for mye følelser for denne mannen og mista venninnen min da jeg valgte å ha et forhold til han. Den dårlige samvittigheten fortsatte og jeg klarte ikke slappe av i forholdet mitt. Det endte med at det ble slutt og nå er jeg sint for at jeg lot henne holde på sånn og at jeg ble påvirket av det og ødela mitt eget forhold. Anonymkode: e1272...464 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #20 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg ble sammen med en mann (fra et land i midtøsten) og han var det beste som har hendt meg, men presset økte fra venner og familie, spesielt hun ene beste venninna mi som førte ti at at jeg måtte gjøre det slutt, men etter en stund set jeg hun og en mann som også er fra midtøsten hygge seg i dusjen og hun var sprengkåt som bare det. Han jeg har gjort det slutt med har gått videre og det kan jeg ikke gjøre noe med, men begynner å bli bitter på hun venninna mi som har en sånn slags dobbel moral i høyeste grad. Litt kjipt å miste kjæresten for å så miste venninnen Hva synes dere? Kvinne 34 Anonymkode: 4391a...88c Dette er jo ditt ansvar, du kan ikke skylde på andre for at du avsluttet et forhold Anonymkode: abb62...c65 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå