AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #1 Skrevet 21. juni 2023 Jeg tenkte og ta meg en tur inn til oslo med sparkesykkelen min til 30 000. kan kjøre opp mot 8-10 mil på den så blir litt kjøring over alt. er det steder jeg absolutt ikke burde kjøre å hva bør jeg passe på? iforhold til ran,gjenger osv skal midt på lyse dagen men holdt på å bli ranet ved akers elva midt på lyse dagen for mange år siden. tar gjerne imot tips å til kule ting å se da Anonymkode: 624e0...d6e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #2 Skrevet 21. juni 2023 Sparkesyklister i Oslo er en større fare for omgivelsene enn motsatt. Men de som eier sparkesykler selv er gjerne mer forsiktige enn villmennene på leiesparkesyklene heldigvis. Men se opp for disse så du ikke blir påkjørt. Unngå helst fortauskjøring. Tyveri forekommer nok, men hører stort sett om små billige sparkesykler som blir stjålet, sånne som barn har. Anonymkode: 694a5...671 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #3 Skrevet 21. juni 2023 som ivrig sparkesykkelist så er jeg selv drit lei utleie delen da det er stort sett disse som ødelegger for alle andre som klarer å kjøre som folk å tar hensyn. tenker ikke å sette fra meg sparken noe stede, tenker mer iforhold til at man kommer kjørende med noe dyrt i ulike miljøer der. Anonymkode: 624e0...d6e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #4 Skrevet 21. juni 2023 Jeg hadde ikke risikert en så fin og dyr sparkesykkel i oslo. Det er mye trafikk og kjent for mye sparkesykkel-ulykker, og ja det kan være folk som kunne være interessert i en sånn en. (Da hadde jeg heller reist inn til oslo og leid en by-sparkesykkel istedet hvis man skal bruke sparkesykkel) Anonymkode: 0d45e...5eb 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #5 Skrevet 21. juni 2023 Du har vel lås? Jeg tenker det skulle gå greit. Det går ikke an å kjøre sparkesykkel mitt i tetteste Carl Johan uten å kjøre inn i noen. Men det vet du sikkert. Det finnes sykkelstier mange steder. Ved ring 3 kan du kjøre og kjøre hvis du har lyst på en langtur Anonymkode: e289e...460 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #6 Skrevet 21. juni 2023 ja har saftig lås, men skulle aldri satt den fra meg. tenker jo å kjøre på tjuvholmen,sørenga, karl johan, holmenkollen, slottet osv det er vel ikke så tett med folk dagtid midt i oslo?! Anonymkode: 624e0...d6e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #7 Skrevet 21. juni 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: ja har saftig lås, men skulle aldri satt den fra meg. tenker jo å kjøre på tjuvholmen,sørenga, karl johan, holmenkollen, slottet osv det er vel ikke så tett med folk dagtid midt i oslo?! Anonymkode: 624e0...d6e Det går helt fint. Bare hold deg unna Grønland og unngå å ta den med på t-bane hvis det er lite folk. Anonymkode: 33e7e...02d 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #8 Skrevet 21. juni 2023 har jo vært i oslo både seint å tidlig, er vel ikke akkurat så farlig på dagtid, er vel mer gjenger av folk med dårlig intensjoner osv jeg vil holde meg unna. områder som er belastet osv. Anonymkode: 624e0...d6e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #9 Skrevet 21. juni 2023 Så lenge du ikke forlater den så kommer det til å gå veldig fint. Jeg har syklet rundt med en veldig dyr elsykkel i 4 år og det har vært helt uproblematisk. Men det er veldig mye folk i sentrum nå blant annet på Karl Johan, så hvis du skal dit så anbefaler jeg å gå med sykkelen din pga hensynet til andre. Anonymkode: 3699d...516 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #10 Skrevet 21. juni 2023 Noen steder litt utenfor sentrum hvor det er gratis parkering ?? Anonymkode: 624e0...d6e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #11 Skrevet 21. juni 2023 ingen kommer til å rane deg, det skjer nesten aldri, og hvis det skjer så er det barn som raner yngre barn. kjør i sykkelfeltene eller bilveien, og ikke la den stå ubevoktet bare. 😊 Anonymkode: b3dda...d6f 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #12 Skrevet 21. juni 2023 Det er så komisk når folk som ikke er kjent med Oslo har samme redsler på dagtid som kanskje kunne vært fornuftige å ha om man på nattestid skulle inn i en favela i Brasil eller farte rundt i slumstrøk i Johannesburg. Ta det helt med ro, TS. Anonymkode: 60de9...8fa
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #13 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): ja har saftig lås, men skulle aldri satt den fra meg. tenker jo å kjøre på tjuvholmen,sørenga, karl johan, holmenkollen, slottet osv det er vel ikke så tett med folk dagtid midt i oslo?! Anonymkode: 624e0...d6e vel, det er midt på dagen det ER tett med folk. Spesielt på sommeren når det er en mengde turister i byen, i tillegg til at ungdommen har skoleferie, og generelt mange andre også har ferie. Det er flere cruiseskip som legger til kai omtrent hver eneste dag, med opptil 6500 passasjerer pr skip. Disse folkene sitter ikke akkurat på båten. I tillegg er det en mengde buss-turister. Når jeg jobbet på hotell i Oslo så hadde vi 2-4 buss-grupper daglig. Anonymkode: fcb32...afa
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #15 Skrevet 22. juni 2023 900 skrev (16 timer siden): Min sterkeste anbefalning er - dra aldri til Oslo kommune med mindre det er nødvendig. Hva gjør det nødvendig? Hasteinnleggelse ved rikshospitalet. Vent med å dra til byen til vi har tatt den tilbake og gjort den trygg. Du er faen meg en skremmende type... Ser du opp til ABB? Og ja, jeg er etnisk norsk, ingen "skumle" utlendinger i min familie. Anonymkode: e537a...d1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå