AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #1 Skrevet 21. juni 2023 En slektning av meg har begge deler og når hen får mld så plinger det i både iPhone og iPad. Teknisk er hen veldig dårlig på å finne ut av å logge inn forskjellige steder. Er det mulig å fjerne meldingsboksen på iPhone, så alle meldinger kommer på iPad (letters å lese der pga større bokstaver)? Pga denne forvirringen så er det timer hos tannlege hen ikke har fått opp blant annet. Heldigvis fant jeg ut idag at hen har ny time hos tannlege på Fredag. Det er også problemer med å ligge inn via BankID på helsenorge og der skal jeg forsøke å få rettigheter til å kunne logge inn. Vet noen om dette er en mulighet også? Anonymkode: 19530...5a0
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #2 Skrevet 21. juni 2023 Du skal aldri logge inn med andres bankid. Det du trenger, er fullmakt til å logge inn på helsenorge på andres vegne: https://www.helsenorge.no/fullmakt/ Hva er problemet med at meldingene kommer begge steder..? Kan han ikke bare lese dem på ipaden, da? Gjør det noe at de kommer på mobilen i tillegg? Anonymkode: 2a4b8...f84 1
Sirah Skrevet 21. juni 2023 #3 Skrevet 21. juni 2023 Nå skal jeg ikke påstå at jeg sitter på fasiten her, men jeg har både iPhone og iPad. Jeg får bare tekstmeldinger sendt via iMessage (sendt fra andre iPhone eller iPad) på iPaden. Vet ikke om det er mulig å få ordinære tekstmeldinger inn på den om personen ikke har SIM-kort i iPaden. Jeg har ikke det på min. Her er nok det enkleste at personen gjør det til vane å sjekke begge plasser innimellom. Jeg får for eksempel aldri inn varsler om f.eks tannlegetime på iPaden. Varsler kan skrues av på begge dingsene inne på innstillinger. Å logge inn på f.eks Helse-Norge og andre plasser med bank-id er helt uproblematisk på begge dingsene. Men kan jo kanskje være forvirrende om man ikke kan dette? Aner ikke om du kan få rettighetene.
smurfebuss Skrevet 21. juni 2023 #4 Skrevet 21. juni 2023 Hvis det er simkort (tvillingsim, aka samme nummer som i tlf) i ipaden kan alle meldinger fås over på ipaden.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #5 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skal aldri logge inn med andres bankid. Det du trenger, er fullmakt til å logge inn på helsenorge på andres vegne: https://www.helsenorge.no/fullmakt/ Hva er problemet med at meldingene kommer begge steder..? Kan han ikke bare lese dem på ipaden, da? Gjør det noe at de kommer på mobilen i tillegg? Anonymkode: 2a4b8...f84 Når en person trenger hjelp til å lese meldinger og logge inn, så gjør jeg det. Hva er ditt beste tips til hjelp da personen sliter veldig med det rekonvalesens? Problemet med at det kommer begge steder er fordi det plinger først på iPhone og hen prøver å åpne der. Så plinger på på iPad og da blir det stress ut av en annen verden og personen gir opp. Jeg logger alltid inn da jeg er sammen med personen. Gjorde det heldigvis idag, så tannlege timen ble oppdaget. Jeg er en pårørende, så er ikke ute etter annet å hjelpe personen. Anonymkode: 19530...5a0
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #6 Skrevet 21. juni 2023 smurfebuss skrev (1 time siden): Hvis det er simkort (tvillingsim, aka samme nummer som i tlf) i ipaden kan alle meldinger fås over på ipaden. Da skal jeg sjekke ut det i morgen. Hen er fortvilet og jeg er enda mer fortvilet fordi jeg må hjelpe en del ved siden av min egen jobb. Anonymkode: 19530...5a0
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #7 Skrevet 21. juni 2023 Du kan endre varslinger. Innstillinger-varslinger-meldinger.. Slå av alt. Gjem så appen Eventuelt kan du slette melding-appen helt på telefon. Men kan jo være greit å ha de tilgjengelige der ved behov. Slik kan du egentlig gå gjennom på både pad og telefon, og skru av alt på enheten der man ikke vil høre/se varsler Anonymkode: 5ea99...6b5 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #8 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan endre varslinger. Innstillinger-varslinger-meldinger.. Slå av alt. Gjem så appen Eventuelt kan du slette melding-appen helt på telefon. Men kan jo være greit å ha de tilgjengelige der ved behov. Slik kan du egentlig gå gjennom på både pad og telefon, og skru av alt på enheten der man ikke vil høre/se varsler Anonymkode: 5ea99...6b5 Tusen takk for hjelpen. Skal sjekke ut dette i morgen 😊 Anonymkode: 19530...5a0
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #9 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 21.6.2023 den 15.52): Tusen takk for hjelpen. Skal sjekke ut dette i morgen 😊 Anonymkode: 19530...5a0 Ikke slett meldings appen. Bedre å gjemme den bare... Et tips Anonymkode: 5e9a4...3e1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #10 Skrevet 26. juni 2023 Får samme tekstmelding på både Mac og iPhone. Er de paret blir det slik det fungere. Lettvint når jeg sitter med Mac’en på et annet rom, enn der tlf ligger til lading. Anonymkode: f553c...1b1
Matas Skrevet 7. juli 2023 #11 Skrevet 7. juli 2023 Tråden er ryddet for svar til slettet innhold. Matas, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå