AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #1 Del Skrevet 21. juni 2023 Jeg har en overfylt hjerne. Har hele tiden en støy bestående av lyder, samtidig er det susing av snakking uten ord, det er alltid en sang på repeat, i tillegg er det de vanlig tankene mine. Det blir litt mye. Skulle ønske jeg bare kunne tømme hodet og sitte i stillhet. Hvordan få til det? Anonymkode: 05394...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #2 Del Skrevet 21. juni 2023 Ligge ute på en madrass og se opp i himmelen, og bare se på skyene og tenke på hvordan de former seg og hva de ligner Anonymkode: 08b2e...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #3 Del Skrevet 21. juni 2023 Går en tur. Gjør praktiske oppgaver som kan gjøres automatisk, vasker opp, stryker skjorter, baker brød. Anonymkode: e5fdf...1be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #4 Del Skrevet 21. juni 2023 Jeg er også sånn, jeg blir helt gal. Har lyst til å grave ut hjernen min. Jeg synes ingenting virker, tankene overdøver alt. Anonymkode: 8e815...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #5 Del Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skulle ønske jeg bare kunne tømme hodet og sitte i stillhet. Hvordan få til det? Hver dag når jeg kommer hjem, før jeg går inn døra så går jeg i hagen min å står å titter på epletreet mitt. Jeg ser på eplene. følger med på om edderkoppene er flinke til å passe på frukten, ser om treet ser ut som om det har det bra, titter litt på insektene som lever i hagen min, studerer blader å prøver å finne ut hvilket insekt som legger hvilke egg, ser om jeg kan se om vi har noen humlereir, titter på barken på treet. Det er bare 10 minutter av livet mitt, hvor jeg KUN står å ser på treet, hekken, blomstene, insektlivet, fugler, you name it. Og om jeg ikke gjør det, bare går rett inn døra så har jeg enda "jobb-jaget" i kroppen. Finn din egen indre mantra/sermoni, mediter litt kanskje. Hjernen er en muskel så den må trenes til å holde fokus på det du ønsker å holde fokus på. Anonymkode: 2438e...3c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #6 Del Skrevet 21. juni 2023 Øvelse. Jeg har det også sånn, og det er forferdelig slitsomt. Jeg bruker mindfullness mye, og det hjelper. Det er rett og slett å øve seg på oppmerksomt nærvær, altså å rette oppmerksomheten på det som skjer, her og nå. Fysiske følelser, lukter, lyder, berøring, syn, osv. Jeg har en reminder på mobilen hver time, om å ta to minutter til å bare rette oppmerksomheten og fokus på lyder og berøring (som er det jeg liker best å være oppmerksom på). I tillegg har jeg 10 min sittende mindfulnett-meditasjon hver dag. Ja, oppmerksomheten vandrer, om og om igjen, men hele poenget er nettopp å legge merke til det, la det fare, og styre oppmerksomheten tilbake til hva det nå er du velger å fokusere på. Anonymkode: f7b89...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #7 Del Skrevet 21. juni 2023 Lær å spille tangenter eller et annet instrument. Når man har lært å spille litt, kan man bare lukke øynene og spille i et mørkt rom time etter time der tonene og musikken er det eneste som betyr noe, og verden utenfor tilhører et annet univers; dette fungerer omtrent som meditasjon. Det samme gjelder repetering og pugging av musikkteori; en enkel verden der kvintsirkelen, noter og oppbygging av akkorder er det eneste som gir mening, og skyver andre tanker helt til side - anbefales varmt for dem som plages av tankekaos. Anonymkode: 124f1...146 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #8 Del Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lær å spille tangenter eller et annet instrument. Når man har lært å spille litt, kan man bare lukke øynene og spille i et mørkt rom time etter time der tonene og musikken er det eneste som betyr noe, og verden utenfor tilhører et annet univers; dette fungerer omtrent som meditasjon. Det samme gjelder repetering og pugging av musikkteori; en enkel verden der kvintsirkelen, noter og oppbygging av akkorder er det eneste som gir mening, og skyver andre tanker helt til side - anbefales varmt for dem som plages av tankekaos. Anonymkode: 124f1...146 Det funker nok ikke for alle. Jeg kan spille piano, og har overhodet ikke den effekten. Det du tenker på, er nok "flow". Det kan man få av hva som helst. Som regel opplever man flow når man holder på med noe man liker, som er så krevende at man MÅ fokusere, men ikke så krevende at man blir frustrert eller hele tiden må avbryte flyten i det man gjør. Anonymkode: f7b89...0ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå