Gjest Blomsterbie Skrevet 21. juni 2023 #1 Skrevet 21. juni 2023 Jeg lurer på om noen har opplevd/ gått igjennom noe liknene. Jeg hadde en barndomsvennine som jeg var veldig glad i, vi lekte sammen gjennom hele barne og- ungdomstiden helt til det tok bråstopp fordi jeg ikke orket lenger. Hun hadde blitt en helt annen person. Foreldrene hennes er dypt religiøse og konservative kristne, jeg er kristen selv men mye mer liberal (er fullt for lgbtq+ rettigheter og abort og liknene). Det som en gang var en snill og sprudlene jente forandret seg til et radikalt religiøst menneske som kritiserte allt som hun (og foreldrene hennes) mente ikke var i enstemmelse med bibelen. Altså mye av mine interesser og verdier ble etterhvert konstant kritisert, og hun skjellte ut ikke-heteroseksuelle par ute i offentligheten, sa at det de gjorde var synd. I disse tilfellene visste jeg ikke om jeg ville at bakken skulle åpne opp og sluke meg eller å slå til henne og be de om unnskylding. Det var fryktelig vondt. Jeg følger fortsatt foreldrene hennes på facebook, for å i det minste holde meg litt oppdatert. Men de legger ut konstant forferdelige inlegg som skjeller ut homofile osv og jeg blir bare lei meg. Har tenkt å slette de dom venner i dag for jeg orker ikke mer. Vil heller ikke at andre skal se at jeg er «venner» med slike mennesker. Jeg synes det bare er så trist, for jeg mistet en god veninne til det radikale religiøse miljøet hun er vokst opp i.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #2 Skrevet 21. juni 2023 Du kan fortsatt være venn med henne, men sett ned foten hvis hun begynner å kritisere deg. Du kan svare kort: vi kan være enig om at vi er uenig. Jeg deler ikke samme livssyn som deg. Ferdig snakket! En tro er akkurat det den er - TRO! Når det er sagt er det mange prester som støtter pride, vier homofile. Synd at enkelte ikke har kommet lengre i 2023. Hvordan påvirker det hennes liv at to av samme kjønn er kjærester? Hun mener de lever i synd.. og, men hva har hun med det å gjøre? Tror gud heier mer på kjærligheten mellom to mennesker, enn folk som diskriminerer og viser hat Anonymkode: fe224...5c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå