AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #1 Del Skrevet 21. juni 2023 Har i mange år stort sett drukket 1 liter vann daglig, og litt kaffe,te og av og til brus. Har bestemt meg for å trappe opp vanninntaket litt og har de siste ukene drukket 2 liter hver dag. Men urinen er like gul som da jeg bare drakk 1 liter. Til og med når jeg har drukket 3 liter vann er den gul. Skikkelig gul, bokstavelig talt "pissegul" Burde den ikke bli lysere ved økt inntak? Den "perfekte" fargen skal vel være sånn ca lys hvitvinsfarget eller blank? Min er faktisk så gul som dette. Hvorfor blekner den ikke? https://en.wikipedia.org/wiki/Urine_test Anonymkode: 9e184...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #2 Del Skrevet 21. juni 2023 Ops, feil forum Anonymkode: 9e184...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 21. juni 2023 #3 Del Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har i mange år stort sett drukket 1 liter vann daglig, og litt kaffe,te og av og til brus. Har bestemt meg for å trappe opp vanninntaket litt og har de siste ukene drukket 2 liter hver dag. Men urinen er like gul som da jeg bare drakk 1 liter. Til og med når jeg har drukket 3 liter vann er den gul. Skikkelig gul, bokstavelig talt "pissegul" Burde den ikke bli lysere ved økt inntak? Den "perfekte" fargen skal vel være sånn ca lys hvitvinsfarget eller blank? Min er faktisk så gul som dette. Hvorfor blekner den ikke? https://en.wikipedia.org/wiki/Urine_test Anonymkode: 9e184...ca3 Nei, urin skal ikke være lys hvitvinsfarget eller blank!Det betyr at du har for for lite livsnødvendige salter i kroppen. Hvis du overdriver vanndrikkingen kan du få blank urin. Den ideelle urin skal ikke være for mørk og ikke for lys, men typ lysegul. Men er du usikker på om urinen din er normal, er det best å oppsøke lege og ta en urinprøve. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 21. juni 2023 #4 Del Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ops, feil forum Anonymkode: 9e184...ca3 Flyttet tråden til Kropp og helse. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 21. juni 2023 #5 Del Skrevet 21. juni 2023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #6 Del Skrevet 21. juni 2023 Noen ting setter også farge på urinen. B-vitamin kan sette skikkelig gulfarge på urinen, så om du får i deg det så kan det være en årsak. Anonymkode: a6da2...775 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #7 Del Skrevet 22. juni 2023 Nei, urin skal være gult. Om du fungerer fint i det daglige, så får du i deg nok vann. Anonymkode: 5acbd...ed7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 22. juni 2023 #8 Del Skrevet 22. juni 2023 Ikke tenk for mye på fargen på urinen din. Det gir neppe god helse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå