Gå til innhold

Nyvasket kjøkkenklut luktet nesten som spy, wtf?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vasket kjøkkenklutene her om dagen, og hang de opp. Etter tørk så synes jeg den ene luktet nesten som spy. Har aldri tørket noe spy med den bare så det er sagt. Noen som har opplevd det samme, at kjøkkenkluter etter vask lukter sånn? Må ha vært DEN bakteriekolonien på den da eller? Har aldri kjent sånn lukt av klær eller annen vask, håper dette var første og siste gang!

Anonymkode: 5d124...734

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den er nok ikke blitt ordentlig ren. Er den av bomull? Kok opp en kjele med vann, skru av plata og legg kluten i i ti minutter. Da dør nok bakteriene. 

Anonymkode: c4476...19a

Skrevet

Hvordan vasket du dem, og på hvor mange grader?

Vet at noen vasker dem på lav temperatur, og de blir ikke rene. Vaskekluter må kokes. Jeg gjør det også på kluter der det stor at de ikke skal vaskes på høy temperatur. Synes ikke de blir rene ellers.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den er nok ikke blitt ordentlig ren. Er den av bomull? Kok opp en kjele med vann, skru av plata og legg kluten i i ti minutter. Da dør nok bakteriene. 

Anonymkode: c4476...19a

Jeg kastet den bare, jeg 😅 Den var av mikrofiber. Aldri kjent sånn lukt av de andre klutene, men mulig jeg har slurvet litt og latt den brukes litt vel lenge før jeg la den til vask 😏 Men den lukta, en lukt av spy, ikke kraftig spylukt men likevel... Herlig!

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (Akkurat nå):

Hvordan vasket du dem, og på hvor mange grader?

Vet at noen vasker dem på lav temperatur, og de blir ikke rene. Vaskekluter må kokes. Jeg gjør det også på kluter der det stor at de ikke skal vaskes på høy temperatur. Synes ikke de blir rene ellers.

Vasket de på 60 grader, i et vanlig 60 graders program sammen med litt annen lignende vask. Kanskje jeg bør begynne med 90 grader på kjøkkenklutene? Lukter aldri vondt av 60 graders ellers, men kanskje kjøkkenklutene er et kapittel for seg og krever litt special treatment.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vasket de på 60 grader, i et vanlig 60 graders program sammen med litt annen lignende vask. Kanskje jeg bør begynne med 90 grader på kjøkkenklutene? Lukter aldri vondt av 60 graders ellers, men kanskje kjøkkenklutene er et kapittel for seg og krever litt special treatment.

Det kan nok være. Jeg vasker mine på 90, og noen ganger koker de med klor i en kjele

AnonymBruker
Skrevet

Har skjedd noen ganger her også, og uansett hva jeg gjør så går ikke den spy lukta bort. Jeg kaster slike kluter. Heldigvis ikke mange ganger det har skjedd.

Anonymkode: 6bbf0...88e

AnonymBruker
Skrevet

Den har surnet. Det skjer fordi den har vært halvfuktig lenge, i kombinasjon med bakterier. Veldig vanskelig å få bort den lukta. Prøv å bruke eddik som skyllemiddel. Du kan også legge kluten i en balje med eddikvann før vask.

Anonymkode: 0eadc...ed0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må selvfølgelig vaske de på 90 grader

Anonymkode: d9ea8...3c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...