AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #1 Skrevet 21. juni 2023 Jeg trenger en ny koffert (sånn rundt 60L), og de reisene jeg tar inkluderer en del trilling på asfalt i ymse kvalitet. Dersom du har en koffert som er ok å trille på asfalt tar jeg gjerne imot tips. Har du en billig koffert som overrasket er jeg ekstra interessert. 😅 (Dersom du kjøpte en som viste seg å være helt elendig på asfalt tar jeg gjerne i mot advarsler også.) Anonymkode: 0961c...228
enkefru Skrevet 21. juni 2023 #2 Skrevet 21. juni 2023 Travelpro er vel det eneste merket jeg kjenner til som har skikkelige hjul med kulelager som tåler å trekke ute på varierende underlag (og asfalt). Det er ikke noe billigmerke. Nå følge jeg ikke veldig med i koffertverdenen lenger, så godt mulig det er kommet til andre som kan matche kvaliteten der. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #3 Skrevet 21. juni 2023 Jeg har flere Samsonite kofferter, og de fungerer ypperlig på asfalt av ymse kvalitet. Har ødelagt en på en 2-km trilletur på grov grus, da... Men aldri opplevd problemer på asfalt, selv med litt hull og revner. Anonymkode: 09f60...622 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #4 Skrevet 21. juni 2023 TUMI og Rimowa pleier å lage bra greier. Samsonite er også ok. Har ikke prøvd Travelpro, men har hørt at de skal være bra. De to sistnevnte er vel litt rimeligere alternativer. Anonymkode: f48a9...1b0 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #5 Skrevet 21. juni 2023 Takk for tips. Av de nevnt så langt er det bare Samsonite som er tilgjengelig i butikker innen rekkevidde for meg, så håper på flere tips. 😄 Den kofferten som må erstattes er en billig Asaklitt-koffert fra Clas med to store hjul. Den er ikke i salg lenger. Håndtaket er nesten gåent og den ser ut som den har vært gjennom et treskeverk (vel, Widerøe) men hjulene har tatt alle utfordringer i alle årstider uten å svikte og uten å bråke nevneverdig. Anonymkode: 0961c...228
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå