Gå til innhold

Når man oppfordres til å støtte sine lokale blomsterforhandlere, gjelder dette også Mester Grønn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv om de er en stor kjede og ikke små uavhengige butikker? Jeg synes servicen på Mester Grønn er helt fantastisk, ingen andre blomsterbutikker jeg har vært innom har kunnet måle seg. Og opplevelsen har jeg hatt i samtlige MG jeg har vært innom. Synes også utvalget, kvaliteten og estetikken er så flott. Er sjelden jeg har sett en nærmest vissen blomst der, noe jeg dessverre ser at andre butikker prøver å selge til fullpris.

Så kan jeg fortsette å støtte MG med god samvittighet eller er dette en kjempe i blomsterbransjen som uansett aldri kommer til å slite og stå i fare for å forsvinne?

Anonymkode: d75f1...654

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om den er der du bor, så er den lokal, tenker jeg. Selv om den er en del av en kjede som også finnes andre steder. 

Jeg handler ikke på "små lokale butikker som ikke er en del av en kjede" om det er en annen butikk i nærheten som er bedre. Men jeg prøver å støtte fysiske butikker i nærområdet, fremfor å handle på nettet. 

Anonymkode: 91e5d...4b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selv om de er en stor kjede og ikke små uavhengige butikker? Jeg synes servicen på Mester Grønn er helt fantastisk, ingen andre blomsterbutikker jeg har vært innom har kunnet måle seg. Og opplevelsen har jeg hatt i samtlige MG jeg har vært innom. Synes også utvalget, kvaliteten og estetikken er så flott. Er sjelden jeg har sett en nærmest vissen blomst der, noe jeg dessverre ser at andre butikker prøver å selge til fullpris.

Så kan jeg fortsette å støtte MG med god samvittighet eller er dette en kjempe i blomsterbransjen som uansett aldri kommer til å slite og stå i fare for å forsvinne?

Anonymkode: d75f1...654

Nei. Mester grønn har minimalt med fagarbeidere i arbeid. Det er billig fordi de betaler arbeidere dårlig. Jeg ser på mester grønn på samme måte som plantasjen. Det er kjedebutikk som drar kunder fra små bedrifter. 

• Liker 2
Skrevet

Mester Grønn er en norsk kjede i motsetning til f.eks. Plantasjen, som ble kjøpt opp av et svensk investeringsselskap (Ratos). Jeg foretrekker Mester Grønn, er ikke så super interessert i å spe på formuen til to svenske spekulanter 🪴

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...