Gå til innhold

Hvordan få en snart 18 åring til å flytte ut ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at han er fremdeles under mitt omsorg, men jeg orker ikke mer. Han går på skole og jobber. 

Han ,,truer,, meg at han skal banke driten ut av meg, kaller meg slut, sier at jeg oppfører meg som en, håper at jeg dør, kræsjer osv . Vanligvis når han er trøtt om morningen . Han har vært gjennom alle instanser og fått diagnostisert ADD. Det er kun jeg som får gjennomgå. Han er grei med alle de andre 

Vi har hatt mye utfordringer og han har blitt mye bedre, men det verbale er helt forferdelig. 

Faren bor i utlandet. 

Saken er at jeg ønsker ham ikke hjemme lenger når han fyller 18 hvis dette fortsetter. Han ønsker ikke å flytte. Jeg er villig å betale en del bare for å få fred og ro. 

Tips og råd , takk ! 

Anonymkode: 5acc4...84c

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg vet at han er fremdeles under mitt omsorg, men jeg orker ikke mer. Han går på skole og jobber. 

Han ,,truer,, meg at han skal banke driten ut av meg, kaller meg slut, sier at jeg oppfører meg som en, håper at jeg dør, kræsjer osv . Vanligvis når han er trøtt om morningen . Han har vært gjennom alle instanser og fått diagnostisert ADD. Det er kun jeg som får gjennomgå. Han er grei med alle de andre 

Vi har hatt mye utfordringer og han har blitt mye bedre, men det verbale er helt forferdelig. 

Faren bor i utlandet. 

Saken er at jeg ønsker ham ikke hjemme lenger når han fyller 18 hvis dette fortsetter. Han ønsker ikke å flytte. Jeg er villig å betale en del bare for å få fred og ro. 

Tips og råd , takk ! 

Når han er 18år bør han få regler på at sånn oppførsel ikke er grei  da må han flytte!

Når det er sagt, er det ikke lett mrd add/adhd og hormoner, du som mot må være veldig tålmodig og snakke med han. Men truing og dette kan han bare glemme!

Anonymkode: 1b338...ea7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Faren bor i utlandet. 

Tips og råd , takk ! 

Har dere familiesenter i kommunen? De kan hjelpe og det er gratis. 

Anonymkode: 33fa5...98c

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det lenge til han er 18?

Anonymkode: 1dd74...0a7

AnonymBruker
Skrevet

Er han interessert i å flytte ut selv dersom du leier en leilighet nær skole/jobb?

Anonymkode: f9a41...bf4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Hvis du ikke flytter ut snart, så kan du flytte inn til Kjell. Du vet, han på 45 som like de på din alder. Det blir sikkert kjempekoselig for deg. Han sier du til og med kan bo gratis. Men du må jobbe for det da. Han er jo ikke så rik, så dere må dele sengen hans blant annet. Hvis ikke du vil det, skal vi se på hybel.no å se hva som ligger ute nå?"

Anonymkode: c06d0...079

AnonymBruker
Skrevet

Ring barnevernet for hjelp. Kanskje han skjønner alvoret. 

Anonymkode: a82f9...a4c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

"Hvis du ikke flytter ut snart, så kan du flytte inn til Kjell. Du vet, han på 45 som like de på din alder. Det blir sikkert kjempekoselig for deg. Han sier du til og med kan bo gratis. Men du må jobbe for det da. Han er jo ikke så rik, så dere må dele sengen hans blant annet. Hvis ikke du vil det, skal vi se på hybel.no å se hva som ligger ute nå?"

Anonymkode: c06d0...079

Hva faen? 

Anonymkode: c7a9c...10c

• Liker 7
Skrevet

Si fra når han oppfører seg dritt at den dagen du er 18 er det på hodet og ræva ut for jeg akter ikke forholde meg til denne oppførselen en dag mer enn jeg må. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Faren bor i utlandet. 

Tips og råd , takk ! 

Du løser litt av problemet med å holde deg unna ham om morgenen. Må dere stå opp samtidig? Må dere feks. være på kjøkkenet samtidig om morgenen? 

Anonymkode: 2b5b9...4fc

AnonymBruker
Skrevet

Du anmelder han til politiet for trusler og truende atferd. Så hiver du ungdommen ut. 

Anonymkode: dd911...b6a

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det hjelper, men kunne du ha ringt Barnevernstjenesten og sagt at du ikke lengre klarer å ha omsorgen for han? Jeg tror i alle fall jeg ville ha ringt og drøftet situasjonen med de. Da må du forklare at han truer deg med vold, og at hjemmesituasjonen er uutholdelig. 

Anonymkode: 1f46c...6c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du flytte selv til et sted der ikke er plass til han? 

Anonymkode: 3145a...606

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du bør kontakte noen for å få hjelp til å rydde opp i forholdet dere imellom før det skjærer seg helt. 

Det høres ut som om du hadde trengt litt pause og avlastning. Og å få lært deg noen triks til hvordan du kan møte han på en (for deg) bedre måte, når han begynner å være ufyselig. 

Anonymkode: c70e6...987

Skrevet

Hva sier han når du tar en ordentlig rolig samtale med ham da?

Har han fått hjelp for adhd’ en? 

Skrevet

Jeg tror jeg hadde funnet en hybel et sted der han kunne leie og bo for seg selv. Hadde sagt til ham at jeg tenker det er det beste for både ham selv og for meg.

AnonymBruker
Skrevet

En gang en av mine hadde skikkelig trassperiode, sa jeg at hvis det var det han ville trengte han ikke ha noe mer med meg å gjøre.

Så overså han, dekket ikke på til han til mat (nektet han ikke mat, men han måtte finne frem selv), smurte ikke matpakke, vasket ikke klærne hans, ville jeg han noe eller han ville meg noe måtte det gå gjennom andre osv. Skikkelig barnslig og alt annet enn pedagogisk...

Tok ikke lang tid før han skjønte hvor godt han hadde hatt det hjemme, sa unnskyld og tok seg sammen.

Anonymkode: 13058...448

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg bare ville sagt det. At når du er 18 er det best for oss begge at du bor for deg selv. For slik situasjonen er nå, så har ingen av oss godt av å bo sammen med den andre. 

Jeg skal hjelpe deg å finne en hybel og hjelpe deg med å søke stipend og lån og betale deg bidrag frem til du er ferdig på vgs. I tillegg har du inntekten din fra jobb. Så dette kommer til å gå helt fint. 

Deretter ville jeg funnet tak i en hybel til han. 

Ville kjørt på med at du ønsker han alt det beste og at det tydeligvis er for belastende for han å bo så tett på deg som mor nå som han har blitt så voksen. At det er et usunt miljø for dere begge.

Min 18åring med adhd skal flytte ut nå straks. Er med skrekkblandet fryd må jeg innrømme. Heldigvis vil hen det selv. 

Anonymkode: 66e0a...dc2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

altså du har vært en udugelig mor ettersom at gutten din enda ikke er myndig og kaller deg "sluts" med sine sinneanfall. 0 disiplin. du har deg selv å takke for at han ikke kommer til å besøke deg etter at du "kaster" han ut. 

Anonymkode: ab2d3...fd8

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært gjennom alle mulige instanser fra han var 14. Barnevern, MST, BUP og mange andre. Jeg har stått i det i åresvis og vi har fått mye hjelp. 

Det verbale har alltid vært en utfordring og han har vansker med emosjonell regulering. Jeg kunne styre det med grenser og regler så lenge han var avhengig av meg økonomisk og fikk ukepenger. Vi har fått mange tiltaksplan og kurs og med tanken at han er sånn bare hjemme blir det ikke sett som stort problem. 

Nå er han snart voksen og jeg føler at nå er det nok. Det skjer ikke hele tiden, men når han er misfornøyd eller trøtt blir det veldig dårlig stemning. Han angrer ikke og oppfører seg som en gangster og sier at han blir boende så lenge han vil. Når han kommer hjem så oppfører han seg som om ingenting har skjedd. 

Barnevernet mener at det er best at han bor hjemme pga han fungerer på alle arenaer. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...