Gå til innhold

Nytt forhold/ ny partner, tester alle seg for alt av kjønnssykdommer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar dere blodprøver i tillegg til test fra underlivet? Bare lurer på om absolutt alle har denne faste rutinen inne for hver ny partner? 

Anonymkode: d0aba...bc7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen i det hele tatt som tester? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tar dere blodprøver i tillegg til test fra underlivet? Bare lurer på om absolutt alle har denne faste rutinen inne for hver ny partner? 

Vi menn har det litt enklere. 95% av kjønnssykdommer kan bli avslørt gjennom en enkel urin test. 

Anonymkode: a8ac8...f56

AnonymBruker
Skrevet

Har jo som regel allerede blitt utsatt for det den andre eventuelt har innen vi blir kjærester :laugh: Men jeg gjorde det når jeg bodde i utlandet, for der er det så lett og raskt. Bestill test på ettermiddagen, ta test samme dag, ha svar klart når du våkner neste morgen! I Norge vet jeg ikke en gang hvordan man gjør det. Gå til fastlege, vente noen uker, ta test, vente flere uker på svar? Men man merker jo på første date om man dater en som er typen til å pådra seg kjønnssykdom. 

Anonymkode: ddbbd...54c

AnonymBruker
Skrevet

Her var mannen blodgiver og jomfru, så lite å teste for. Jeg testet meg for klamydia. Generelt har jeg alltid vært kjempeforsiktig (kondom etc) så var ikke veldig nervøs.

Anonymkode: 35e3b...8e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi menn har det litt enklere. 95% av kjønnssykdommer kan bli avslørt gjennom en enkel urin test. 

Anonymkode: a8ac8...f56

Ikke blodsmitte. Det testes ikke gjennom urin. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gå til fastlege, vente noen uker, ta test, vente flere uker på svar?

Bestilte time hos legekontoret på fredag, fikk time på lab mandag morgen, leverte urinprøve, fikk svar i morges, ligger med ny dame i kveld. Synes det er kjapt og enkelt, og alt som er relatert til kjønnssykdommer, er gratis. 

Anonymkode: c0583...b67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg og nåværende kjæreste gjorde det. Jeg hadde ikke ligget med noen siden sist kjæreste, men gjorde det allikevel. Hva han hadde vet jeg ikke, men ingen av oss hadde noe. Vi brukte kondom inntil det var avklart.

Det er greit å være på den sikre siden synes jeg.

Anonymkode: ae4af...49f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bestilte time hos legekontoret på fredag, fikk time på lab mandag morgen, leverte urinprøve, fikk svar i morges, ligger med ny dame i kveld. Synes det er kjapt og enkelt, og alt som er relatert til kjønnssykdommer, er gratis. 

Hva med HIV-test da? Det dreit du i?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på med Hpv vaksinen. Dermed tar jeg ikke sjanse på å ha sex før jeg er ferdig vaksinert om noen måneder

Anonymkode: ac525...e81

• Liker 2
Skrevet

Tester meg for kjønnssykdommer mellom partnere ja. Men ikke hiv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.6.2023 den 8.34):

Test av kjønnssykdommer er et absolutt ved bytte av partner. Har ikke sex med en som selv ikke tester seg, og har ikke ubeskyttet sex. 

Aldri hatt noe kjønnssykdom, og skal aldri ha det. Folk med kjønnssykdommer er noe av det mest nasty og ansvarsløse jeg vet om. 

Anonymkode: 451af...f20

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror folk flest er rimelig dårlige på dette, både de som ligger rundt som single, utro folk og ved nytt forhold. Kjønnssykdommer florerer jo, fatter ikke at folk er så nonsjalante med egen og andres helse.

Anonymkode: 084bc...e58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hva med HIV-test da? Det dreit du i?

Dreit og dreit. Jeg tok en rutinesjekk, som fhi ikke engang anbefaler for folk over 25 år. Det går på klamydia, gonoré, og mykoplasma. For å få en HIV-test så mener legekontoret at du må ha skjellig grunn for det. De forholder seg til statistikk, og risiko.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, tar aldri blodprøver med mindre legen mistenker noe.

Anonymkode: 860b5...6e2

Skrevet

Tar chlamydia, gonoré og mycoplasma genitale ved ny partner. Hiv er sjeldent, dessuten er de fleste med erkjent dose så godt behandlet at man kan ha sex uten kondom uten å risikere smitte. Hepatitt B og C er det litt mer tricky å beskytte seg mot, men jeg har ikke seksuell risikoadferd- er alltid sånn passelig godt kjent med menn før jeg har sex, og har i alle fall alltid spurt om de har noen sykdommer de vet om.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.6.2023 den 8.34):

Det er veldig enkelt for folk som tenker på sin og partner sin helse. 

Man tar en hiv - hurtigtest og  så tester man seg for kjønnssykdommer enten hjemmester, eller hos legen. 

Hiv hurtigtest får du tilsendt gratis i postkassa.

Hiv kan du lett ha i 10 år uten et eneste symptom.  Så jeg forstår ikke helt hva du driver med hvis du er opptatt av at partner ikke skal ha klamydia men ikke bryr deg  om han eller henne har HIV ?

Jeg har heller ubeskyttet sex med en dame som har hatt 500 partnere og VET hun er frisk.  Kontra en dame som har hatt 5 partnere og som utelukkende TROR hun er frisk. Holder med at en av hennes partnere (eller deres tidligere partnere) har hatt feil sexpartner så gratulere  du har fått HIV.  Det er hver dag en ny heterofil som får hiv og flere og flere lever med hiv uten å vite dette.

Anonymkode: 4bf7d...532

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dreit og dreit. Jeg tok en rutinesjekk, som fhi ikke engang anbefaler for folk over 25 år. Det går på klamydia, gonoré, og mykoplasma. For å få en HIV-test så mener legekontoret at du må ha skjellig grunn for det. De forholder seg til statistikk, og risiko.

Det er jo bare tull. Hvorfor tror du at du blir sjekket for hiv hvis du skal gi blod ?

Gi blod til en ukjent, ok , men overfor den du elsker så var det ikke noe vits å teste seg ? Logisk

Du får gratis hurtigtest i posten.

Du bør også anmelde det legekontoret. Hvordan skal de vite om en av dine tidligere partnere f.eks. (uten at du visste om det) også hadde sex med menn bak ryggen din?

Viser det seg at du har hiv så hadde de bare sagt "oi, uflaks, her er medisiner".   Jeg tar med glede heller klamydia enn hiv, så hvorfor du i det hele tatt gadd å sjekke deg for noe som helst skjønner ikke jeg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo bare tull. Hvorfor tror du at du blir sjekket for hiv hvis du skal gi blod ?

Gi blod til en ukjent, ok , men overfor den du elsker så var det ikke noe vits å teste seg ? Logisk

Du får gratis hurtigtest i posten.

Du bør også anmelde det legekontoret. Hvordan skal de vite om en av dine tidligere partnere f.eks. (uten at du visste om det) også hadde sex med menn bak ryggen din?

Viser det seg at du har hiv så hadde de bare sagt "oi, uflaks, her er medisiner".   Jeg tar med glede heller klamydia enn hiv, så hvorfor du i det hele tatt gadd å sjekke deg for noe som helst skjønner ikke jeg.

Er det en «hiv-fobiker» ute og går? Når ble hiv en pandemi på lik linje som Covid? Selv testet jeg meg for blodsmitte da jeg fikk ny kjæreste. Har aldri ligget rundt.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det en «hiv-fobiker» ute og går? Når ble hiv en pandemi på lik linje som Covid? Selv testet jeg meg for blodsmitte da jeg fikk ny kjæreste. Har aldri ligget rundt.

Ts

Hvis det å påpeke at alle som gir blod testes for hiv (og blodet skal til folk du ikke kjenner)  gjør det relativt ulogisk at man ikke ser poenget med å tilby partneren sin (den man elsker) samme sikkerhet så ja, gratulerer.

Nei, det var flere enn 1 heterofil om dagen som fikk covid... 

Saklig person du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...