Gå til innhold

Kjenner du deg igjen i disse symptomene? Kanskje du kan hjelpe meg…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er for tiden i en fase hvor jeg ikke vet hva som skjer med kroppen min. Kort fortalt så har jeg flyttet ut fra kjæresten min for vi trenger en pause fra hverandre pga mye krangling, samtidig går jeg til psykolog og jeg ønsker å bli utredet. Jeg jobber på skole og trives egentlig veldig godt.

Jeg har strevd i mange år, men nå begynner problemene virkelig å bli store.

- Jeg kommer meg nesten ikke opp av senga om morgenen. Jeg er så utrolig sliten og har null motivasjon.

- Når jeg først kommer meg på jobb, klarer jeg såvidt å gjøre arbeidsoppgavene mine. Har så mye motstand i kroppen.

- Synes ofte det er vanskelig å være sosial. Vil helst sitte for meg selv. Når jeg sitter for meg selv kan jeg for eksempel bruke mye av tiden på nettshopping med penger jeg egentlig ikke har.

- Jeg klarer ikke planlegge dagene mine. Så fort jeg kommer hjem fra jobb og legger meg ned for å slappe av så sovner jeg. Hvis jeg ikke skal sovne tråkket jeg rundt i leiligheten og begynner å gjøre ting uten mål og mening.

- Orker nesten ikke å lage middag.

- Er i utgangspunktet en godt trent person, men har ikke sjanse til å trene. Sånn har det vært i over to uker.

- Jeg blir også deppa av å ligge inne, for jeg vil egentlig ut å finne på ting. Har veldig fomo og kan gå i kjelleren om jeg sitter mye inne selv om jeg kanskje har behov for å slappe av. Får aldri slappet helt av og finner aldri ro i kroppen. Går alltid med en indre uro.

- Jeg soner veldig fort ut i samtaler og får ofte ikke med meg hva som blir sagt, spesielt hvis jeg ikke finner det interessant.

- Jeg har ekstremt dårlig hukommelse. Jeg husker ikke ting som blir sagt når jeg skal gjenfortelle. Merkes veldig godt på jobb.

Jeg har mye mer jeg kunne skrevet om, men det er disse tingene som tærer på nå. Noen tenker sikkert jeg burde sykemelde meg og det burde jeg kanskje, men jeg er redd for å bli deprimert hvis jeg ikke kommer på jobb. Hater å være borte og ikke få med meg ting. Nå er det jo straks ferie (jobber en uke til), men kroppen kjennes svakere og svakere for hver dag og det blir tyngre og tyngre.

Er det noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 1a1b4...5ff

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en lett depresjon.

Anonymkode: b48a0...a33

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Var dette lettere da du bodde med kjæreste?  Ble det verre ettet brudd? Søsteren min opplevde dette, hun sliter med medavhengighet og i forholdet med eksen sin så slapp hun å tenke og føle på seg selv, hun blir som deg utenfor for forhold. Og det må helst være litt dårlige forhold med drama. 

Anonymkode: 2c123...d38

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket stoffskiftet?

Anonymkode: 185b6...78b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hei. Jeg er for tiden i en fase hvor jeg ikke vet hva som skjer med kroppen min. Kort fortalt så har jeg flyttet ut fra kjæresten min for vi trenger en pause fra hverandre pga mye krangling, samtidig går jeg til psykolog og jeg ønsker å bli utredet. Jeg jobber på skole og trives egentlig veldig godt.

Jeg har strevd i mange år, men nå begynner problemene virkelig å bli store.

- Jeg kommer meg nesten ikke opp av senga om morgenen. Jeg er så utrolig sliten og har null motivasjon.

- Når jeg først kommer meg på jobb, klarer jeg såvidt å gjøre arbeidsoppgavene mine. Har så mye motstand i kroppen.

- Synes ofte det er vanskelig å være sosial. Vil helst sitte for meg selv. Når jeg sitter for meg selv kan jeg for eksempel bruke mye av tiden på nettshopping med penger jeg egentlig ikke har.

- Jeg klarer ikke planlegge dagene mine. Så fort jeg kommer hjem fra jobb og legger meg ned for å slappe av så sovner jeg. Hvis jeg ikke skal sovne tråkket jeg rundt i leiligheten og begynner å gjøre ting uten mål og mening.

- Orker nesten ikke å lage middag.

- Er i utgangspunktet en godt trent person, men har ikke sjanse til å trene. Sånn har det vært i over to uker.

- Jeg blir også deppa av å ligge inne, for jeg vil egentlig ut å finne på ting. Har veldig fomo og kan gå i kjelleren om jeg sitter mye inne selv om jeg kanskje har behov for å slappe av. Får aldri slappet helt av og finner aldri ro i kroppen. Går alltid med en indre uro.

- Jeg soner veldig fort ut i samtaler og får ofte ikke med meg hva som blir sagt, spesielt hvis jeg ikke finner det interessant.

- Jeg har ekstremt dårlig hukommelse. Jeg husker ikke ting som blir sagt når jeg skal gjenfortelle. Merkes veldig godt på jobb.

Jeg har mye mer jeg kunne skrevet om, men det er disse tingene som tærer på nå. Noen tenker sikkert jeg burde sykemelde meg og det burde jeg kanskje, men jeg er redd for å bli deprimert hvis jeg ikke kommer på jobb. Hater å være borte og ikke få med meg ting. Nå er det jo straks ferie (jobber en uke til), men kroppen kjennes svakere og svakere for hver dag og det blir tyngre og tyngre.

Er det noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 1a1b4...5ff

Høres ut som om du har liten livsenergi akkurat nå. Kanskje du kan få hjelp av en akupunktør?

Eller prøve på egen hånd å øke din chi?

1. Get enough sleep. Being tired is a hallmark sign of a qi deficiency. ...
  2. Work on your breathing. One way to improve a qi deficiency is through purposeful breathing. ...
  3. Try tai chi or qi gong. ...
  4. Give acupuncture a go. ...
  5. Balance your diet. ...
  6. Take care of your mental health.

Og for å legge til fra egen erfaring: logg av ALLE SOME-ting: Inta, face, snap osv

Anonymkode: 4b493...228

Skrevet

Høres ut som meg i yngre dager. Jeg hadde hormonell ubalanse pga p-piller, hadde dårlig kosthold og var sykt stressa.

Tok meg årevis å bli bedre, jobber fortsatt med stresset 20 år etter. Hadde jeg visst hvor mye som var stressrelatert hadde jeg tatt det på større alvor tidligere, men livet kom i veien😬

Gjør noe med det mens du er ung! Bli kvitt uroen. Reduser scrolletid, vær til stede når du gjør enkle ting som å smøre på knekkebrødet, pusse tenner o.l. Slå av masete notifikasjoner og gjør pusteøvelser HVER dag! Ikke la hodet ditt få heroinet sitt, dvs konstant input fra lyd/bilde/some.

Det er enkelt, men dritvanskelig, men det eneste som funker på sikt!

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det kan høres ut som en depresjon. Men samtidig viktig å utelukke fysisk sykdom, da mange av symptomene kan være like. Jeg hadde lignende symptomer som deg, og det var kyssesyken samt høyt blodtrykk.. ville dratt til legen og sjekket for div som kan gi utmattelse; stoffskifte, kyssesyke, borreliose, vitaminer, blodprosent.. og sjekk blodtrykket. Lykke til!

Anonymkode: 25922...738

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...