AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #1 Skrevet 21. juni 2023 Jeg har nettopp flyttet inn i nybygg, hvor jeg hadde mulighet til å endre detaljer. Jeg har ikke helt fulgt med trendene, og bestilte hvite stikk, lamper, karmer, dører etc, og metalldetaljene på badet er i krom. Nå innser jeg at veeeeldig mange nye bygg rundt omkring har svarte detaljer, alt fra stikk til kraner osv. Jeg kommer ikke til å bo her veldig lenge, flytter innen ca 5 år. Var det dumt av meg å velge hvite detaljer, eller er det svarte bare en kortlivet trend? Anonymkode: 4ad32...e30
newman01 Skrevet 21. juni 2023 #2 Skrevet 21. juni 2023 Svart har fordelen at det ikke gulner over tid. Ut over det er det bare smak og behag. Koster rett over hundrelappen for nytt deksel om du skulle angre. Du kan tilogmed gjøre jobben selv, lovlig. Bare å løsne to små skruer. Håper du har Elko Plus eller tilsvarende som ligger flatt med veggen, for de ser mye penere ut en standardkladdene. 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #3 Skrevet 21. juni 2023 Vi har totalrenovert en arkitekttegnet bolig. Vi gikk for hvitt og krom. Det er mest tidløst. Anonymkode: 2d861...563 8 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #4 Skrevet 21. juni 2023 De svarte kranene og dusjarmaturene begynner jeg å bli lei av å se. Krom er tidløst. Svarte stikkontakter vil jo bli veldig iøyenfallende med mange veggfarger. Anonymkode: da0f9...2f4 11 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #5 Skrevet 21. juni 2023 Hvitt og krom er tidløst. Det har vært en trend med mye svarte detaljer, men min erfaring er at fortsatt mange velger det enkle og tidløse. Nå er det også heldigvis enkelt å endre på flere ting som stikkontakter, knagger, kraner, håndtak osv. anbefaler å prøve å leve med det du har, ombestemmer du deg, så kan det byttes. Men siden du kun skal bo der kun noen år, så ser jeg ikke helt det at svarte detaljer skal heve salgssummen så vesentlig mye. Anonymkode: 36f79...3f2 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #6 Skrevet 21. juni 2023 Synes hvitt er finest. Anonymkode: f1db1...141 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #7 Skrevet 21. juni 2023 Valgte hvitt og krom selv. Har bodd i et hus med sorte detaljer, og syns det var deprimerende. Mye lysere og triveligere med hvite karmer! Tror den sorte trenden er på vei bort. Ser det samme på kjøkken. «Ingen» valgte sort kjøkken lenger i følge kjøkkenleverandøren vår da vi kjøpte nytt i februar. Vi valgte en lys lys beige sammen med tre. Anonymkode: 3f002...cdb 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #8 Skrevet 21. juni 2023 newman01 skrev (4 timer siden): Svart har fordelen at det ikke gulner over tid. Ut over det er det bare smak og behag. Koster rett over hundrelappen for nytt deksel om du skulle angre. Du kan tilogmed gjøre jobben selv, lovlig. Bare å løsne to små skruer. Håper du har Elko Plus eller tilsvarende som ligger flatt med veggen, for de ser mye penere ut en standardkladdene. De koster mye, og skal du ha mange stikk så blir det dyrt. Ikke alle har god råd 🙄 Anonymkode: b1e73...6bf 1
Apekatten Skrevet 21. juni 2023 #9 Skrevet 21. juni 2023 Jeg syns hvite detaljer er penest. Jeg er så lei av svarte detaljer. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #10 Skrevet 21. juni 2023 Du sier det er nybygg, så jeg tenker det blir hipp som happ om du har tenkt å selge igjen om 5 år. De som kjøper det har mest sannsynlig helt annen smak enn deg uansett, så de vil nok bytte ut det de ikke liker. Om boligen har hvite eller svarte stikk har nok ikke noe å si. Anonymkode: 66034...794 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #11 Skrevet 21. juni 2023 Tror ikke det er av betydning. Ikke noe å tenke på. Anonymkode: cefb4...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #12 Skrevet 21. juni 2023 Tipper trenden med sort alt kommer til å gå over etterhvert. Jeg pusser opp nå, og har valgt å skifte til sort (i den store sammenhengen er det ikke en veldig høy kostnad, og de hvite greiene har gulnet litt, så burde uansett skiftes). Men jeg har planer om å bo her lenge, og velger svart mest fordi det passer godt til fargene jeg har valgt 👍 Men synes nesten det er litt rart med nybygg til salgs der de har valgt hvitt, det oser ikke akkurat påkostet, gitt trenden om sort som har vært i noen år nå😅 Anonymkode: 95200...fe0 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #13 Skrevet 21. juni 2023 Hvite stikk er som oftest finest, jeg bruker kun svarte om det er en mørk vegg. Ser dumt ut med masse svarte flekker overalt på lyse vegger. Krom syntes jeg er veldig utdatert, særlig kjøkkenvask, gir meg skolekjøkken vibes. På badet er det ok. Anonymkode: 1c2c3...947 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #14 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Tipper trenden med sort alt kommer til å gå over etterhvert. Jeg pusser opp nå, og har valgt å skifte til sort (i den store sammenhengen er det ikke en veldig høy kostnad, og de hvite greiene har gulnet litt, så burde uansett skiftes). Men jeg har planer om å bo her lenge, og velger svart mest fordi det passer godt til fargene jeg har valgt 👍 Men synes nesten det er litt rart med nybygg til salgs der de har valgt hvitt, det oser ikke akkurat påkostet, gitt trenden om sort som har vært i noen år nå😅 Anonymkode: 95200...fe0 Noen tenker lenger enn dagens aktuelle trendfarge, selv kunne jeg ikke tenkt meg å hatt svarte detaljer her. Hvitt er mest tidløst. Anonymkode: 08335...a79 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #15 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvite stikk er som oftest finest, jeg bruker kun svarte om det er en mørk vegg. Ser dumt ut med masse svarte flekker overalt på lyse vegger. Krom syntes jeg er veldig utdatert, særlig kjøkkenvask, gir meg skolekjøkken vibes. På badet er det ok. Anonymkode: 1c2c3...947 Da tar du feil. Krom er på vei inn igjen med full fart. Anonymkode: a79dd...487 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #16 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 21.6.2023 den 12.21): De svarte kranene og dusjarmaturene begynner jeg å bli lei av å se. Krom er tidløst. Svarte stikkontakter vil jo bli veldig iøyenfallende med mange veggfarger. Anonymkode: da0f9...2f4 Enig. Svart hadde ikke passet i min leilighet. Synes det avhenger av stilen på huset i seg selv også. I en fin gammel bygård f.eks ville jeg steilet av svarte stikkontakter og svart kran. Og som noen sier, spesielt på lyse vegger stikker svart seg mer ut. Og svart kran, eller svart vask eller do synes jeg er tungt og lite pent uansett hvor stilig interiør man har valgt. Noe av det tristeste jeg ser er bad med svarte elementer. Det eneste jeg liker er dusjdører med sorte kanter, kan være stilig. Anonymkode: 7908d...dd7 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #17 Skrevet 23. juni 2023 Det mest lønnsomme er å gå for det tidløse og ikke mote. Svart er mote. Hvit er tidløst. Anonymkode: f1889...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #18 Skrevet 23. juni 2023 Er allrede lei svarte kjøkken. Synest trenden går meir mot lyse natur matriall. Anonymkode: 2091d...52b
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #20 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 21.6.2023 den 22.21): Noen tenker lenger enn dagens aktuelle trendfarge, selv kunne jeg ikke tenkt meg å hatt svarte detaljer her. Hvitt er mest tidløst. Anonymkode: 08335...a79 Ja, men de husene jeg beskriver gir mer inntrykk av at det er valgt hvitt fordi det er billigst, ikke at det er et bevisst tidløst valg 😂 Hvit el, tjukke lister og slike ting i en bolig bygget for videresalg, i 2022-2023, gir ikke noen som helst følelse av at det er påkostet og gjennomført. På samme måte kan også sorte brytere/stikk se påtatt og/eller malplassert ut i noen (billige) "hus uten stil" (om man kan kalle det det)... Anonymkode: 95200...fe0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå