Gå til innhold

Nabo spiller høy musikk med hard bass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det dundrer men fanger ikke opp hvor høyt og intenst det er! Bruker også frekvens - og decibelmåler og har samlet «bevis» i form av videoer og målinger, skjermopptak av målinger etc, men det tar helt nuven av meg, må reise vekk for å få EI natt med uavbrutt søvn fordi det stampes om nettene også. 

Anonymkode: 00e65...d81

Hvorfor har du ikke ringt politiet?

Anonymkode: 9d42a...18f

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hun er ikke hjemme når han spiller… 

Da må du invitere styret på besøk. Og så må du klage HVER gang og kontakte politiet hver gang, spesielt om natta, herregud. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi man forsøker å løse det ved dialog først! Vil ikke være en fæl nabo. Vil jo løse det på normalt vis først. Politi er ikke det første man ringer vel.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke så lett å filme bass alltid, jeg fikk det ikke til med mobilkamera, fordi det er støy og ikke lyd. 

Anonymkode: 2ec8a...3fd

Det er vel lyd på samme måte som annen lyd, bare i en annen frekvens.

• Liker 3
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi man forsøker å løse det ved dialog først! Vil ikke være en fæl nabo. Vil jo løse det på normalt vis først. Politi er ikke det første man ringer vel.

Jo, om natta er det faktisk helt innafor. Dessuten høres det ut som dialog er prøvd.

Altså seriøst, du bekymrer deg for å være en fæl nabo? Hvorfor?!

• Liker 3
AnonymBruker
Illuminatum skrev (1 minutt siden):

Nei, da har du ikke opplevd bass som nærmest rister hele bygningen…

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Inviter moren på besøk til deg mens sønnen spiller?

Dette. Dette gjorde faktisk og naboen med eksen min hehe. Hjalp. Jeg hadde sagt ifra at det har gått for langt nå og jeg må ringe politiet om dette ikke kan løses ved å skru ned volumet 

Anonymkode: f107b...15f

• Liker 1
AnonymBruker
Illuminatum skrev (2 minutter siden):

Ja det jeg mener,  at det krever litt mer enn min gamle sony telefon klarte :)

ts det er helt innenfor å ringe politet ved basstøy om natta, du HAR jo prøvd alt annet nå, de sier bare "det er slik vi er". 

• Liker 7
AnonymBruker

Jo, om natta er det faktisk helt innafor. Dessuten høres det ut som dialog er prøvd.

Altså seriøst, du bekymrer deg for å være en fæl nabo? Hvorfor?!

Fordi jeg tror ikke konflikter med nabo er en løsning! Ønsker å løse det på normalt vis. Men har aldri måtte kontaktet en nabo i mitt liv pga støy! Har hatt nabo som pusset opp, men ikke nabo som er wannabe-Ibiza-dj!!!!

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg tror ikke konflikter med nabo er en løsning! Ønsker å løse det på normalt vis. Men har aldri måtte kontaktet en nabo i mitt liv pga støy! Har hatt nabo som pusset opp, men ikke nabo som er wannabe-Ibiza-dj!!!!

Du lar deg overkjøre og de har ingen respekt for deg. Du må sette ned foten. Hva så om disse folkene ikke liker deg? 

Anonymkode: ba61c...298

• Liker 4
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde anmeldt til politiet. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er det du mener som er ulovlig i dette tilfellet?.

Så lenge det ikke er støy i de timene i døgnet hvor det skal være stille så er det ikke så mye TS kan gjøre og det er i hvert fall ikke noe som politiet kan gjøre noe med. 

Anonymkode: ccf15...62d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker

For å sette det helt på spissen. Så lenge klokken er over 07.00 på hverdager, så er det ikke "ulovlig". Derimot skal folk ta hensyn til hverandre og særlig når man bor tett på hverandre som i en blokk/leil.kompleks.

Jeg har opplevd det samme, men da i enebolig. Naboen festet til tidlig morgen hver helg. Jeg flyttet!

Nå bor jeg i leilighet, men av nyere dat, så den er godt isolert. Samtidig så har vi regler i sameiet som også tar hensyn til støy. 

Det beste er å snakke med vedkommende ført, deretter tar du det videre til styret om det ikke blir bedre.

Anonymkode: 4e14c...697

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du lar deg overkjøre og de har ingen respekt for deg. Du må sette ned foten. Hva så om disse folkene ikke liker deg? 

Anonymkode: ba61c...298

Sa fra fordi nå er det nok, de trykka på døra vår, og lo og tulla. Så jeg sa fra, og at neste gang anmelder jeg,  men de sa at hvis jeg anmelder, så vil de slå hardt tilbake…

Er pøbler det der. Har sagt fra til mora og de (gutten med kompiser( nekter for å ha gjort det. Så hu tror på sønnen sin… snakk om å være naiv og dum. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva er det du mener som er ulovlig i dette tilfellet?.

Så lenge det ikke er støy i de timene i døgnet hvor det skal være stille så er det ikke så mye TS kan gjøre og det er i hvert fall ikke noe som politiet kan gjøre noe med. 

Anonymkode: ccf15...62d

Fordi de gjør det ulevelig. 

AnonymBruker
16 hours ago, AnonymBruker said:

Og det startet klokka sju i morges. Dette akkompagnert med har stamping. Er som å bo under et utested!

Har sagt fra til mor som har en sønn som bråker noe helt forferdelig. Hun: ja han ER sånn, tung på foten. Musikk: åja, det visste jeg ikke. Kol frem til at vi «må bare bli vant». 

Etter to uker i dette bråket har jeg blitt syk og dårlig med migrene og uten mulighet til å hvile ut/sove da vi får forstyrret søvn fra tidlig morgen og natt. Den bassen dundrer hele leiligheten. 

Har også tatt det opp med styreleder men er selveier og virker til å gi F.

Har i mitt liv bodd i over tretti forskjellige boliger, alt fra blokkleilighet til finca… Aldri hatt så mye bråk fra noen naboer før. 

Vi må ut fra leiligheten for å få fred. 

Hvor sent spilles det?

Anonymkode: 514b5...be9

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er ikke så lett å filme bass alltid, jeg fikk det ikke til med mobilkamera, fordi det er støy og ikke lyd. 

Støy holder det

Anonymkode: 4a0dc...2aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...