Gå til innhold

Nabo spiller høy musikk med hard bass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og det startet klokka sju i morges. Dette akkompagnert med har stamping. Er som å bo under et utested!

Har sagt fra til mor som har en sønn som bråker noe helt forferdelig. Hun: ja han ER sånn, tung på foten. Musikk: åja, det visste jeg ikke. Kol frem til at vi «må bare bli vant». 

Etter to uker i dette bråket har jeg blitt syk og dårlig med migrene og uten mulighet til å hvile ut/sove da vi får forstyrret søvn fra tidlig morgen og natt. Den bassen dundrer hele leiligheten. 

Har også tatt det opp med styreleder men er selveier og virker til å gi F.

Har i mitt liv bodd i over tretti forskjellige boliger, alt fra blokkleilighet til finca… Aldri hatt så mye bråk fra noen naboer før. 

Vi må ut fra leiligheten for å få fred. 

Anonymkode: 00e65...d81

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dette problemet en gang og endte med å selge.. men det er ikke uten grunn til at flere blokker og borettslag i utlandet rett og slett forbyr all bruk av bassforsterkere og hjemmekino anlegg osv. Bass er ikke lyd, derfor vil den selv på lavt volum være helvete

Ikke gi dere og mas på det jævla styret full bang! 

Anonymkode: 2ec8a...3fd

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde dette problemet en gang og endte med å selge.. men det er ikke uten grunn til at flere blokker og borettslag i utlandet rett og slett forbyr all bruk av bassforsterkere og hjemmekino anlegg osv. Bass er ikke lyd, derfor vil den selv på lavt volum være helvete

Ikke gi dere og mas på det jævla styret full bang! 

Er helt utslitt allerede av alt bråket. Går utover helsa, livskvalitet og alt. Har deadlines som er overskrider forlengst men helt umulig å gjøre noe som helst i dette bråket.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg, Ts. Har også opplevd noe ala dette, høy musikk gjør meg ikke noe, men den bassen er utholdelig. Jeg bodde i leilighet og hun under meg hadde fest med bass dag inn og dag ut. Prøvde på alle mulige måter å si ifra pent men ingenting hjalp, til slutt måtte vi flytte rett og slett. To måneder etter vi flyttet, solgte hun leiligheten. Det var surt.

Anonymkode: 124b9...56e

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er helt utslitt allerede av alt bråket. Går utover helsa, livskvalitet og alt. Har deadlines som er overskrider forlengst men helt umulig å gjøre noe som helst i dette bråket.

Jeg vet, jeg mistet nesten jobben selv fordi jeg hver dag hadde overskudd på minus av å høre denne konstante susing og dunking, de spilte også lydbok via denne høyttaleren 😰

Bass er fullstendig utmattende, burde stå på liste over tortur instrument.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde anmeldt til politiet. 

Anonymkode: 9d42a...18f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg ikke funnet meg i. Hadde krevd at musikken må AV, han må få seg et headset.

Jeg hadde stått på døren hver dag om det var så. Om det ikke hjelper å si ifra, flere ganger så hadde jeg kontaktet politiet.

Anonymkode: 761e8...da2

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette hadde jeg ikke funnet meg i. Hadde krevd at musikken må AV, han må få seg et headset.

Jeg hadde stått på døren hver dag om det var så. Om det ikke hjelper å si ifra, flere ganger så hadde jeg kontaktet politiet.

Anonymkode: 761e8...da2

Angrer så sinnsykt på at vi kjøpte dette, aldri opplevd verre.

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Angrer så sinnsykt på at vi kjøpte dette, aldri opplevd verre.

Og du kan jo ikke selge heller, for da må du opplyse Hvordan naboene er. Har du nylig kjøpt og har kjøpsforsikring kan du prøve å heve kjøpet/reklamere. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Film hvordan der er hos dere med denne bassen på. Og send den sammen med klage til styre leder. Sånt bråk er utover naturlig bråk. Send også video til mor og sønn. Og si at hvis dette bråket ikke slutter så blir du nødt til å anmelde det. Det vil du helst unngå, og håper dette kan løse seg med dialog  .

Følger de ikke det, så ringer du politiet. Send klage til styret hver dag. Film og legg ved et vedlegg. Det finnes jo også noen paragrafer her du kan  bruke. Alternativt kjøp bass anlegg og la mot støy. 

Anonymkode: 4a0dc...2aa

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt opp dette gjentatte ganger, både med foreldrene men og krevd å prate med sønnen. Fortalt rolig hvordan dette går utover hverdagen og psyken. Hadde en eks som ikke tenkte over slikt, naboen kom et par ganger. Men da naboen tilslutt ringte hver gang, forsto han hvor plagd de var. Kommunikasjon kommer man langt med, selv om det kan ta litt tid å nå inn. Hjelper det ikke, kontakt politi. Men foreslår å ta det opp pent et par ganger og så ta en hardere linje om dere ikke får respons. 

Anonymkode: f107b...15f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og du kan jo ikke selge heller, for da må du opplyse Hvordan naboene er. Har du nylig kjøpt og har kjøpsforsikring kan du prøve å heve kjøpet/reklamere. 

Kanskje få det hevet fordi det ikke var opplyst om dette fra de som solgte? Har lest om tilfeller hvor megler ba naboer om å være stille under visninger..  :risterpåhodet:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Film hvordan der er hos dere med denne bassen på. Og send den sammen med klage til styre leder. Sånt bråk er utover naturlig bråk. Send også video til mor og sønn. Og si at hvis dette bråket ikke slutter så blir du nødt til å anmelde det. Det vil du helst unngå, og håper dette kan løse seg med dialog  .

Følger de ikke det, så ringer du politiet. Send klage til styret hver dag. Film og legg ved et vedlegg. Det finnes jo også noen paragrafer her du kan  bruke. Alternativt kjøp bass anlegg og la mot støy. 

Anonymkode: 4a0dc...2aa

Det er ikke så lett å filme bass alltid, jeg fikk det ikke til med mobilkamera, fordi det er støy og ikke lyd. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje få det hevet fordi det ikke var opplyst om dette fra de som solgte? Har lest om tilfeller hvor megler ba naboer om å være stille under visninger..  :risterpåhodet:

Ja, det kan være hevingsgrunn, i alle fall grunn til å få penger tilbake. 
https://osloadvokatene.no/eiendom/eiendom-kjop-salg-mangler/brakete-naboer-ga-rett-til-prisavslag/

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke så lett å filme bass alltid, jeg fikk det ikke til med mobilkamera, fordi det er støy og ikke lyd. 

Nei, det går ikke. Man må ha ordentlig lydmålingsutstyr. 
https://www.stoyforeningen.no/Klart-du-kan/Du-kan-maale-stoeyen

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde tatt opp dette gjentatte ganger, både med foreldrene men og krevd å prate med sønnen. Fortalt rolig hvordan dette går utover hverdagen og psyken. Hadde en eks som ikke tenkte over slikt, naboen kom et par ganger. Men da naboen tilslutt ringte hver gang, forsto han hvor plagd de var. Kommunikasjon kommer man langt med, selv om det kan ta litt tid å nå inn. Hjelper det ikke, kontakt politi. Men foreslår å ta det opp pent et par ganger og så ta en hardere linje om dere ikke får respons. 

Anonymkode: f107b...15f

Har allerede snakket både med mor og sønn. Hyggelig hun. Men de forstår ikke hvor lydt og plagsomt det er. Har forsøkt å forklare. Avvist med «sånn er det» og «sånn er vi»… Null respekt. 

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Har allerede snakket både med mor og sønn. Hyggelig hun. Men de forstår ikke hvor lydt og plagsomt det er. Har forsøkt å forklare. Avvist med «sånn er det» og «sånn er vi»… Null respekt. 

Inviter moren på besøk til deg mens sønnen spiller?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det dundrer men fanger ikke opp hvor høyt og intenst det er! Bruker også frekvens - og decibelmåler og har samlet «bevis» i form av videoer og målinger, skjermopptak av målinger etc, men det tar helt nuven av meg, må reise vekk for å få EI natt med uavbrutt søvn fordi det stampes om nettene også. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Inviter moren på besøk til deg mens sønnen spiller?

Hun er ikke hjemme når han spiller… 

AnonymBruker
Skrevet

Be de ned til deg, eller angrip styret fullstendig. Den der "sånn er vi" er veldig provoserende.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det kan være hevingsgrunn, i alle fall grunn til å få penger tilbake. 
https://osloadvokatene.no/eiendom/eiendom-kjop-salg-mangler/brakete-naboer-ga-rett-til-prisavslag/

Nei, det går ikke. Man må ha ordentlig lydmålingsutstyr. 
https://www.stoyforeningen.no/Klart-du-kan/Du-kan-maale-stoeyen

Flott. Kommer til å bli stamkunde av de der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...