Gå til innhold

«Housewife», har ikke penger og mannen er uhelbredelig syk. Ønsker barn nr 3?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30 år og mitt største drøm er å være husmor, bare være hjemme og ordne med barna og lage mat til typen kommer hjem. Har aldri vært i jobb, har bare gått på nav siden jeg var ferdig på vgs så jeg er vant med å ha lite penger. Har søkt noen jobber før men kommer aldri på intervju helt sikkert fordi jeg har tatovering i ansiktet. Syns dette beviser hvor feil vei samfunnet har gått, jeg er jo en person av verdi likevel.. så drømmen om å tatovere øyeeplet er satt på vent. Så langt har alt alltid løst seg for oss, vi pleier å få bo hos mamma i leiligheten hennes om det kniper veldig i vanskelige perioder! Da får jeg hjelp med penger til utgifter og hjelp med barna. I tillegg er vi heldige som får hjelp gratis fra forsterka helsestasjon her hjemme. 

Typen/samboer er snekker og tjener rundt 400.000kr i året, men så langt har det gått ok å dekke utgiftene våre. Vi har to små barn på 1 og 2 år, og vi har feks valgt å ikke ha de i bhg fordi det er for dyrt og unødvendig siden jeg er hjemme uansett. Dessuten så er vi veldig imot å ha barna så mye ute av hjemmet…

Nå har samboer fått uhelbredelig sykdom og vil mest sannsynlig dø Ila noen år 😞 Nå er han på uføretrygd, tjener dårligere.. og hva skal vi liksom gjøre om han går bort? Vi er ikke gift og han etterlater seg bare gjeld. Det tristeste er at vi ønsker oss et barn til.. Drømmen om husmor faller jo vekk nå og jeg tvinges til å bli mer økonomisk.. men jeg har ikke lyst! Det er ikke for meg å være i arbeid. Problemet er at jeg ikke har penger til å beholde leiligheten vår og betale regninger på egenhånd.. og jeg vil helst ikke jobbe i butikk! Ønsker å jobbe som konsulent i nav hvis jeg måtte velge, men utdannelsen kuttet jeg ut fordi jeg ikke klarte å studere mens jeg var gravid! 

Har noen råd??

Anonymkode: 49ce2...c42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gå og legg deg og sov noen timer så greier du nok koke sammen et litt bedre forsøk på trolling. Du kan skylde på trøtthet for at dette forsøket ble så dårlig.

Anonymkode: 46d51...851

??

Dette er faktisk reelt for meg og vår livssituasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

??

Dette er faktisk reelt for meg og vår livssituasjon. 

At du sitter oppe om natta og prøver koke sammen trolleinnlegg? Ja, vi skjønte det...

Anonymkode: 46d51...851

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du sier at han både jobber som snekker og er ufør samtidig. Et veldig trolleinnlegg dette. 

Anonymkode: 720f2...1b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du sier at han både jobber som snekker og er ufør samtidig. Et veldig trolleinnlegg dette. 

Ja han jobber som snekker, men nå når han er uhelbredelig syk så blir han ufør. Idiot

AnonymBruker
Skrevet

Er du syk da TS siden du går på NAV? Hvordan orker du i så fall flere barn? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje på høy tid at du tar ansvar for egen økonomi og slutter å snylte på andre. 

Anonymkode: 1d4fd...0a5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg råder deg til å begynne å tenke litt mer ansvarlig og langsiktig, heller enn å bare fokusere på hva du har lyst til. Eller ikke lyst til.

Du har valgt å få 2 barn. Barn må forsørges. Da kan du ikke velge bort å skaffe inntekt via jobb. Du må sette barna foran deg selv. Inntil du løser det, så vil det være uansvarlig å sette et tredje barn til verden.

Du burde også tenke en gang til om barna skal i barnehage. Kanskje de vil ha godt av noen andre impulser og rollemodeller.

Anonymkode: 53d2a...751

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er du syk da TS siden du går på NAV? Hvordan orker du i så fall flere barn? 

Er ikke syk, men har adhd og sliter med å holde motivasjonen oppe… hatt noen dårlige forhold opp igjennom som har gjort at jeg rett og slett ikke har klart å jobbe..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kanskje på høy tid at du tar ansvar for egen økonomi og slutter å snylte på andre. 

Jeg mener at kvinner i dagens samfunn er undertrykte i form av at vi skal bruke tiden vår på arbeid og ikke å oppdra barn som vi er skapt til. Jeg er antifeminist og eier null skam, så ikke kommenter mer på akkurat det. Det er mannens oppgave å forsørge

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg råder deg til å begynne å tenke litt mer ansvarlig og langsiktig, heller enn å bare fokusere på hva du har lyst til. Eller ikke lyst til.

Du har valgt å få 2 barn. Barn må forsørges. Da kan du ikke velge bort å skaffe inntekt via jobb. Du må sette barna foran deg selv. Inntil du løser det, så vil det være uansvarlig å sette et tredje barn til verden.

Du burde også tenke en gang til om barna skal i barnehage. Kanskje de vil ha godt av noen andre impulser og rollemodeller.

Anonymkode: 53d2a...751

Det er også for barnas beste. Når barn er fra familien sin i 8 timer hver dag i bhg fra så ung alder så kan det skade barnet. Hvor mange timer i døgnet skal barnet være med mor og far da? Familiebåndet svekkes veldig. 

Skrevet

😴😴😴

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er ikke syk, men har adhd og sliter med å holde motivasjonen oppe… hatt noen dårlige forhold opp igjennom som har gjort at jeg rett og slett ikke har klart å jobbe..

Så du lever på sosialen? Det blir da utrolig lite penger og du har to barn. Nå er dessverre mannen din syk beklageligvis og du må ta ansvar. Tatoveringen i ansiktet kan fjernes og du bør få deg en jobb. 

Slutt å snylt på mammaen din. Du er alt for voksen til det nå. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lol

Anonymkode: 664bd...a15

AnonymBruker
Skrevet

Som en voksen som har sin store drøm å ikke jobbe, aldri har jobbet og ikke ønsker en jobb, (har ikke lyst!) har du selvfølgelig lav og null verdi som ansatt, ingen vil jo ansette en slik person, hvorfor skulle man det? Det har ingen ting med tatoveringer å gjøre, men tatovering i ansiktet er et synlig bevis på dårlige valg du tar, slik som flere dårlige forhold, ingen jobb, få barn og vurdere flere uten inntekt og evne og lyst(!) til å forsørge dem, ikke en gang hus og mat og hjem. 
Nå må du vokse opp og forsørge familien din. Mannen din må være hjemme med barn, du må ut i jobb, og studere ved siden av, og skaffe deg all den helsehjelp og behandling du kan få. Du har ansvaret for to tette barn resten av deres liv. 

Anonymkode: 4e51a...ce9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg mener at kvinner i dagens samfunn er undertrykte i form av at vi skal bruke tiden vår på arbeid og ikke å oppdra barn som vi er skapt til. Jeg er antifeminist og eier null skam, så ikke kommenter mer på akkurat det. Det er mannens oppgave å forsørge

Uansett hva du mener, så er mannen syk. Du må ta ansvar for deg selv, ikke dine foreldre, nav eller andre. Dette er rett å slett for dumt til å være sant.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva har tatovering av øyeeplet med det hele å gjøre?😂

Anonymkode: 8dcec...536

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Få i gang behandling for adhd. Det er tungt å ha kontroll på det og det virker ikke som du klarer det 

Anonymkode: 375e9...c33

Skrevet

Tatovering av øyeeplet. Gratulerer, jeg trodde på deg helt til jeg kom dit 😂😂😂

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...