AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #1 Del Skrevet 21. juni 2023 Har to regnvotter, et med ullfor og er uten. Et par tynne ullvotter. Et par vintervotter. Holder denne kombinasjonen? De kan jo mikses litt om et par blir våte etc. Anonymkode: 46e5b...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #2 Del Skrevet 21. juni 2023 Holder til hva da? Fryselager, -20 på i kald vind på vinteren, nå på overskyet dager? Anonymkode: 0da1e...f17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #3 Del Skrevet 21. juni 2023 Til hva? Anonymkode: ae6d3...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #4 Del Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Til hva? Anonymkode: ae6d3...803 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Til hva? Anonymkode: ae6d3...803 Til hele året, ale forhold. Ble på Østlandet. Anonymkode: 46e5b...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #5 Del Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til hele året, ale forhold. Ble på Østlandet. Anonymkode: 46e5b...ba7 Hvor gammelt barn? Anonymkode: ae6d3...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #6 Del Skrevet 21. juni 2023 Du trenger minst 2 par vintervotter på Østlandet og ikke kun ett. De må være vanntette og varme. Ullvottene er mest inn og ut av bil og når man går ute - ikke for lek i snø. Regnvotter med ullfor er langt i fra varmt nok der på vinteren, men kan fungere på høsten og våren. Anonymkode: 64a50...771 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #7 Del Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvor gammelt barn? Anonymkode: ae6d3...803 1,5 år. Anonymkode: 46e5b...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #8 Del Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du trenger minst 2 par vintervotter på Østlandet og ikke kun ett. De må være vanntette og varme. Ullvottene er mest inn og ut av bil og når man går ute - ikke for lek i snø. Regnvotter med ullfor er langt i fra varmt nok der på vinteren, men kan fungere på høsten og våren. Anonymkode: 64a50...771 Bruker de ikke ullvotter ute om våren og høsten? Evt inni regnvottene om det andre paret med regnvotter er vått eller vintervotter våte? Anonymkode: 46e5b...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #9 Del Skrevet 21. juni 2023 Så man har ikke egentlig behov for skallvotter. Anonymkode: 46e5b...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #10 Del Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Bruker de ikke ullvotter ute om våren og høsten? Evt inni regnvottene om det andre paret med regnvotter er vått eller vintervotter våte? Anonymkode: 46e5b...ba7 Ullvottene vil sette seg fast i grus, kvister og mye annet. I de barnehagene vi har vært i (6 stk) har de ikke brukt ullvotter inni regnvottene fordi det blir klumpete og det er vanskelig nok å få på en ettåring votter uten å stresse med 2 par votter. Dette er hva jeg anbefaler på Østlandet: 2 par vintervotter- pass på at de er varme og tåler vann. 1 par med regnvotter uten for 1 par med regnvotter med for (f.eks fleece eller ull) 1 par tynne votter (må ikke nødvendigvis være ull, men bare når det er mer kjølig og det er tørt er det greit å ha et par eller til og fra barnehagen). Du trenger minst en tykkere ulldress/evt todelt genser og bukse Fleecedress eller lignende mellomlag En tynnere bomullslue En tykkere ullue/vinterlue som gjerne tåler litt vind og skikkelig med kulde Hals (evt baklava) Pannebånd er greit å de dagene hvor en lue blir for varmt, men at det er kald vind Caps og solbriller + solkrem Regntøy (med eller uten for) Parkdress Vinterdress (har du ikke tørkeskap bør du vurdere å ha en backupdress hjemme. Nok skiftetøy (minst 2 fulle sett) + minst et skiftetøy med rent ullundertøy (body/genser og bukse + sokker som et minimum) Vintersko som tåler vann og kulde Termostøvel (kan også fungere som langstøvel i den alderen med uttakbart for/bytte fra ullsåle til vanlig såle). Joggesko Sandaler Drikkeflaske og kopp Matboks Ekstra sett med smokkker Anonymkode: 64a50...771 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #11 Del Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ullvottene vil sette seg fast i grus, kvister og mye annet. I de barnehagene vi har vært i (6 stk) har de ikke brukt ullvotter inni regnvottene fordi det blir klumpete og det er vanskelig nok å få på en ettåring votter uten å stresse med 2 par votter. Dette er hva jeg anbefaler på Østlandet: 2 par vintervotter- pass på at de er varme og tåler vann. 1 par med regnvotter uten for 1 par med regnvotter med for (f.eks fleece eller ull) 1 par tynne votter (må ikke nødvendigvis være ull, men bare når det er mer kjølig og det er tørt er det greit å ha et par eller til og fra barnehagen). Du trenger minst en tykkere ulldress/evt todelt genser og bukse Fleecedress eller lignende mellomlag En tynnere bomullslue En tykkere ullue/vinterlue som gjerne tåler litt vind og skikkelig med kulde Hals (evt baklava) Pannebånd er greit å de dagene hvor en lue blir for varmt, men at det er kald vind Caps og solbriller + solkrem Regntøy (med eller uten for) Parkdress Vinterdress (har du ikke tørkeskap bør du vurdere å ha en backupdress hjemme. Nok skiftetøy (minst 2 fulle sett) + minst et skiftetøy med rent ullundertøy (body/genser og bukse + sokker som et minimum) Vintersko som tåler vann og kulde Termostøvel (kan også fungere som langstøvel i den alderen med uttakbart for/bytte fra ullsåle til vanlig såle). Joggesko Sandaler Drikkeflaske og kopp Matboks Ekstra sett med smokkker Anonymkode: 64a50...771 Wow, takk! Ikke TS, men førstegangsmor som snart skal sende ungen i barnehage. Anonymkode: f9ffb...045 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #12 Del Skrevet 21. juni 2023 Jeg har aldri hatt regnvotter med for. Da har jeg heller hatt 1-2 regnvottepar uten for, også har mamma strikket ullvotter (barbehagevotten er min favoritt til de små), og hatt inni ufora regnvotter. Mine hat brukt det sommer/vår/høst/vinter. Så lenge det er ullgarn som brukes. Har også vært det jeg har hatt på unger på jobb på småbarn. Synes det er mye enklere enn vintervotter. Da det er enklere å bruke hendene med ull og regnvotter enn stive vintervotter. Jeg har også hatt 2 par vintervotter liggende, som også har vært brukt, Meat når det er kaldt ute på vinteren. På vår og sommer og høst har jeg hatt regnvotter også et par tynnere votter som puster, til litt kjølige dager uten alt for mye regn, før behovet for vintervotter setter inn. Anonymkode: ac732...5fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #13 Del Skrevet 21. juni 2023 Min gutt hatet tykke vintervotter da han var liten. Brukte kun strikkevott i regnvott. Dette for at det var lettere å holde i ting. Votter blir fort våte på vinteren. Minst to par Anonymkode: 8811f...0a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #14 Del Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 1,5 år. Anonymkode: 46e5b...ba7 Nei vil jeg si da Anonymkode: ae6d3...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #15 Del Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så man har ikke egentlig behov for skallvotter. Anonymkode: 46e5b...ba7 Skallvotter med tynne ullvotter inni er gull verdt Anonymkode: ae6d3...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #16 Del Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skallvotter med tynne ullvotter inni er gull verdt Anonymkode: ae6d3...803 Som vintervotter? Eller til hvilket formål tenker du? Anonymkode: 46e5b...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå