Gå til innhold

Narsissist? Farlig? Eller bare veldig forelsket?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg møtte en fyr i begynnelsen av april. Sexy, kjekk, med en fantastisk personlighet. Han har ALT! Han behandler meg som om jeg er den eneste kvinnen på jorden og fordyper sin kjærlighet til meg hver eneste dag. Han er italiensk-amerikansk og ganske varmblodig og hot-headed. 
jeg er stup forelsket men han skremmer til tider. 

Han er veldig distre og glemmer ofte ting i bilen min eller andre plasser. Jeg må ofte snu på vei hjem til barna mine fordi han enten har glemt telefonen sin eller bilnøklene sine i bilen min. Om jeg ikke stiller opp med en gang blir han veldig «sint». Typ, jeg bryr meg ikke om ham, jeg gjør aldri noe for ham mens han slipper alt for å være med meg. (Han har voksne barn, jeg har også det men min yngste er fortsatt liten)

Han forteller meg daglig at jeg er Gorgeous, sexy, hot etc. hvis jeg får høre det fra andre mens han hører på oppfører han seg veldig «stolt». Liksom at det er han som er grunnen til at jeg er som jeg er. Og samtidig viser han med hele seg at jeg er hans. 

Jeg gjorde det slutt med ham for noen uker siden og da truet han meg med at han kom til å spre at jeg var hans og hvor lenge vi hadde vært sammen til hele familien min. I tillegg ville han sende et brev til min x mann sin jobb slik at han også skulle få vite det. (Mine voksne barn vet ikke om han enda, selvsagt ikke den yngste heller) Da jeg ble forbanna sa han at han bare var desperat, han visste ikke hva han kunne gjøre for å holde på meg. 

Vi var ute på byen for noen uker siden, og da jeg gikk på do kom det noen damer etter meg for å fortelle meg at «the guy in the red shirt is watching you». Det vil si at han holdt et øye med meg hele kvelden. 

Vi hadde en krangel noen dager senere og da spurte han meg hvorfor jeg hadde vært på do i 30 min. Jeg husket ikke mye av kvelden så jeg sa at jeg sikkert hadde møtt noen damer på do. Han sa at han hadde sett på meg da jeg gikk inn og jeg hadde tatt opp telefonen rett før jeg gikk inn og at han hadde fulgt med på døren hele tiden mens jeg var der inne og ingen hadde kommet ut. I tillegg sa han, there were no other women in the bar, believe me- I checked! 

Han har også sagt at han vil gå «full on stalker on me» hvis jeg forlater han. Og om jeg ikke svarer på text iløpet av fem minutter kontakter han meg på face, snap, ig, messenger og fra et annet nummer han har, å bebreider meg for å ha blokkert han. 

Jeg har våknet opp til 108 nye meldinger fra han over en eneste natt. Fem minutter kan jeg ha 30 meldinger. 

Jeg ser selv hvordan dette høres ut.. shit… Men han er jo fantastisk ellers.. Hva gjør jeg? 

Endret av Bimle
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutter ham ut. Det har du egentlig allerede skjønt, så lytt til den magefølelsen. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg prøvde i dag, men jeg følte jeg skyldte han å gjøre det over FaceTime (vi bor en time unna hverandre) men da jeg så han smeltet jeg helt igjen. Jeg lurer veldig på hva jeg har lurt meg opp i. Jeg har ikke vært singel siden jeg var atten, over 20 år så jeg vet ikke hvordan dating verden er nå…

AnonymBruker
Skrevet

Denne mannen bør du kontakte politiet om og få råd om hvordan du bør forholde deg fremover.

Han kan bli ditt verste mareritt i mange år fremover.

Aldri ta telefonen, skriv sms, men skriv kun "Det er slutt mellom oss, jeg forventer at du respekterer det, jeg ønsker ikke mer kontakt med deg."

Og så tar du vare på alle meldinger han sender deg på alle kanaler, antall ganger han ringer deg osv. - og tilbake til politiet og søk kontaktforbud.

Følger han etter deg - ring politiet, hver eneste gang! Aldri gå utenfor huset ditt uten at du har mobilen din på deg!

Anonymkode: 16ac2...fba

• Liker 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke bedre av å bli. Tenk hvor absurd dette er: du vurderer å bli fordi (blant annet) han truer med å stalke deg? Alt det fantastiske han sier er mest sannsynlig ikke reelt, men love bombing. Han manipulerer deg, det er helt klart! Det kommer til å bli vanskelig å stå i det å gå, men dette er den beste sjansen du har til å komme deg vekk, om du går tilbake til han nå, så kan det bli ekstremt vanskelig å gå selv hvis det eskalerer til feks fysisk vold.

Anonymkode: 037c5...582

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du dumpet han for en grunn. Husk på den. 

Han er IKKE fantastisk. Han er farlig. Han stalker deg, han truer deg, han er aggressiv, han kontrollerer deg, han bryter deg ned. 

Du sitter fast i den psykopatiske sirkelen med en maktsyk og farlig mann som vet akuratt hvordan han skal spille et skuespill med eksemplarisk oppførsel for å få deg på kroken og tilknyttet til han. Hans gode sider er ikke den ekte han, den kontrollerende og maktsyke siden er den ham egentlig er. Du er i en relasjon med psykisk og emosjonell vold som kan gi deg varige mén om du ikke kommer deg vekk. Vit at når du bryter må du blokke overalt og aldri snakke med han igjen, for hvis dere gjør det vil han bare manipulere deg tilbake i forholdet igjen sånn som han gjorde sist du slo opp. 

Www.dinutvei.no 

Www.volinjen.no 

Anonymkode: 477f6...be9

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Rødflagg bonanza. Kutt han ut mens leken er god.

Anonymkode: 6e4cd...2f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Please se denne for å lære om hvordan det starter og hvordan det utvikler seg. Akuratt som i ditt forhold 

Anonymkode: 477f6...be9

AnonymBruker
Skrevet

For å svare på tittelen: vi på KG kan ikke diagnostisere noen. Men han oppfører seg helt som en narsissist gjør, og selv hvis han ikke er det, så har han likevel usunt reaksjonsmønster på veldig mange måter, og er mye mer glad i makten han har over deg enn han er i deg (de som faktisk er glade i noen blir som regel fortvilet når de mister dem, ikke sinte og bitre og truende. Det er mer typisk tidlig i en relasjon når personen ikke har følelser, men misliker å ikke bli valgt likevel).

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var nettopp borte en helg og sa til han at han ille måtte få inn i sitt eget hode å gi meg frihet til å være menneske. Det gjorde han faktisk. Bare typ 15-20 meldinger per dag. 
Jeg har truffet moren hans, datteren hans og hans beste venner, og ingen har sagt noe gale om han.

Anonymkode: 0c02e...91b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var nettopp borte en helg og sa til han at han ille måtte få inn i sitt eget hode å gi meg frihet til å være menneske. Det gjorde han faktisk. Bare typ 15-20 meldinger per dag. 
Jeg har truffet moren hans, datteren hans og hans beste venner, og ingen har sagt noe gale om han.

Vet ikke hvorfor denne kom som anonym

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke hvorfor denne kom som anonym

Skrevet

Han er jo verdens beste fyr når han ikke er desp da

AnonymBruker
Skrevet

Hans venner tør jo ikke snakke dritt om han, de kjenner han. Bor han i Drammen? Høres litt ut som en gal fyr jeg vet om. 

Anonymkode: 69c75...bbb

AnonymBruker
Skrevet

Den mannen du beskriver er jo fullstendig gal og en skikkelig psykopat og drittsekk. Hvordan du kan sitte her å skrive at han er verdens beste etc. er jo bare galskap. Jeg mistenker at du sitter her å troller.

Anonymkode: e5209...e3f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som andre her sier; kom deg vekk fra denne fyren! Han "lovebomber" deg og forteller deg hvor fantastisk du er, noe som er helt typisk for narsissister. Søk opp begrepet på youtube. Dette er bare falsk og en måte å få deg hekta på. Jeg vedder på at han kan bli veldig farlig etter hvert. Hele innlegget ditt oser røde flagg! Du er ennå helt i starten av denne relasjonen. Jeg har en venninne som ble sammen med en slik fyr og han oppførte seg slik i starten, hun er nå stuck med hus og barn med ham og har blitt veldig syk av å være i forhold med ham! Du vil ikke komme dit, tro meg. 

Anonymkode: 92748...855

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Familie og nære venner er som regel lojale, og tror det beste. De ser heller ikke slike folk på sitt verste, fordi de klarer å være sjarmerende når de får noe ut av det. 

15-20 meldinger per dag er ikke lite, om du er med på det og det virker koselig er det jo greit, men enhver normal person som ble bedt om space ville sendt typ 0-3 hyggelige meldinger per dag.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Bimle skrev (11 timer siden):

Jeg møtte en fyr i begynnelsen av april. Sexy, kjekk, med en fantastisk personlighet. Han har ALT! Han behandler meg som om jeg er den eneste kvinnen på jorden og fordyper sin kjærlighet til meg hver eneste dag. Han er italiensk-amerikansk og ganske varmblodig og hot-headed. 
jeg er stup forelsket men han skremmer til tider. 

Han er veldig distre og glemmer ofte ting i bilen min eller andre plasser. Jeg må ofte snu på vei hjem til barna mine fordi han enten har glemt telefonen sin eller bilnøklene sine i bilen min. Om jeg ikke stiller opp med en gang blir han veldig «sint». Typ, jeg bryr meg ikke om ham, jeg gjør aldri noe for ham mens han slipper alt for å være med meg. (Han har voksne barn, jeg har også det men min yngste er fortsatt liten)

Han forteller meg daglig at jeg er Gorgeous, sexy, hot etc. hvis jeg får høre det fra andre mens han hører på oppfører han seg veldig «stolt». Liksom at det er han som er grunnen til at jeg er som jeg er. Og samtidig viser han med hele seg at jeg er hans. 

Jeg gjorde det slutt med ham for noen uker siden og da truet han meg med at han kom til å spre at jeg var hans og hvor lenge vi hadde vært sammen til hele familien min. I tillegg ville han sende et brev til min x mann sin jobb slik at han også skulle få vite det. (Mine voksne barn vet ikke om han enda, selvsagt ikke den yngste heller) Da jeg ble forbanna sa han at han bare var desperat, han visste ikke hva han kunne gjøre for å holde på meg. 

Vi var ute på byen for noen uker siden, og da jeg gikk på do kom det noen damer etter meg for å fortelle meg at «the guy in the red shirt is watching you». Det vil si at han holdt et øye med meg hele kvelden. 

Vi hadde en krangel noen dager senere og da spurte han meg hvorfor jeg hadde vært på do i 30 min. Jeg husket ikke mye av kvelden så jeg sa at jeg sikkert hadde møtt noen damer på do. Han sa at han hadde sett på meg da jeg gikk inn og jeg hadde tatt opp telefonen rett før jeg gikk inn og at han hadde fulgt med på døren hele tiden mens jeg var der inne og ingen hadde kommet ut. I tillegg sa han, there were no other women in the bar, believe me- I checked! 

Han har også sagt at han vil gå «full on stalker on me» hvis jeg forlater han. Og om jeg ikke svarer på text iløpet av fem minutter kontakter han meg på face, snap, ig, messenger og fra et annet nummer han har, å bebreider meg for å ha blokkert han. 

Jeg har våknet opp til 108 nye meldinger fra han over en eneste natt. Fem minutter kan jeg ha 30 meldinger. 

Jeg ser selv hvordan dette høres ut.. shit… Men han er jo fantastisk ellers.. Hva gjør jeg? 

Fette gærn. Løp for livet og anmeld trusler. 

Anonymkode: 5a98b...067

• Liker 1
Skrevet (endret)

han der er psykopat 

Endret av Hjelmesett
feil
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har og er forsiktig med å si "hold deg unna, gå", men har gjort det mer og mer fordi jeg vet at det blir vanskeligere jo lengre man blir i et forhold der partneren er sint og nedlatende noen ganger. Det skal bare ikke skje. Selv om han kan være den mest generøse og sjarmerende noen ganger, så snill at man får dårlig samvittighet over å tenke tanken om å forlate. Men det er "farlig", og ikke verdt det. Du kan treffe en annen som gjør deg mye mer glad  og fornøyd  over tid. Gjør det slutt, og ikke ombestem deg. Si at du ikke vil ha mer kontakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...