AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #1 Skrevet 20. juni 2023 Sommeren 2016 matchet jeg med en fyr på Tinder. Oppegående mann med mastergrad og god jobb, foreldrene hans er fra et ikke-vestlig land. Vi møttes noen ganger, alltid hjemme hos meg, eller på kafé i nærheten av kontoret hans. Han fortalte at han bodde i en leilighet i kjelleren hjemme hos foreldrene sine for å spare egenkapital til leilighet. Jeg søkte i hemmelighet opp nummeret hans på nett og så at flere med samme etternavn bor på samme adresse, altså familiemedlemmer av ham. Forsåvidt helt vanlig i hans kultur at man bor hjemme med foreldrene til man gifter seg/bor i generasjonsbolig etter giftemål. Han var forøvrig åpen om at man i hans kultur ikke tar med seg noen av motsatt kjønn hjem til mor og far sånn uten videre. Så jeg tenkte det var jo fair at vi på dette stadiet ikke møttes i leiligheten hans. Uansett, det klaffet ikke mellom oss, så vi har ikke hatt mer kontakt, bortsett fra at han har sendt et par meldinger i ny og ne og lurt på om vi skal ta en kaffe. Jeg har takket nei hver gang. Men en av gangene spurte jeg ham om han er nysingel eller noe siden han sender melding, og da svarer han kort "ja". Jeg har ærlig talt ikke tenkt på denne fyren på evigheter, jeg har samboer nå og alt, men her om dagen fant jeg tilfeldigvis ut at broren hans jobber i samme firma som meg, i en annen avdeling på andre siden av byen. Han var intervjuet på jobbens intranett. Da fikk jeg et innfall og googlet min tidligere "date"..og fant ut at han for skoleåret 2022/2023 står oppført som klassekontakt for en førsteklasse i bydelen han bor i (samme sted som han bodde da vi traff hverandre). Altså, hvis han har en unge i 1.klasse nå må jo dette bety at han ble pappa i 2016, samme året som vi datet! Jeg synes ærlig talt dette er ganske sjokkerende! Av en eller annen grunn ser jeg ikke for meg at dette er et barn han har fått på "one night stand", jeg ser mer for meg at han allerede var gift på det tidspunktet. Dette med bakgrunn i kulturen hans. En kollega av meg som er fra samme land sier at foreldrene krever at han skal gifte seg med en jente med samme bakgrunn, og at de maser og leter etter "kandidater" I Norge og i hjemlandet hele tiden. Arrangert eller i hvert fall semi-arrangert ekteskap er ganske vanlig i landet de er fra, særlig blant foreldregenerasjonen. Så, min tanke er at Tinder-daten hadde gravid kone (kanskje "importert" fra hjemlandet), eller til og med kone og baby, samtidig som han surfet rundt og møtte meg og Gud-vet-hvor-mange andre damer! Jeg får faktisk en ekkel følelse i magen av dette. Selv om jeg på det tidspunktet var uvitende, så føles det skikkelig ugreit å ha bidratt til sånt. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, måtte bare få det ut. Finnes det ingen anstendige menn der ute, liksom?! Anonymkode: 2ba41...ea0
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #2 Skrevet 20. juni 2023 Det kan hende de ikke var sammen lenger. Ikke gidd å bruke energi på å tenke på dette her, det er sju år siden og ingenting kan endres nå uansett. Anonymkode: e1f8c...8c1 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #3 Skrevet 20. juni 2023 Pakistaner? Been there, done that. Anonymkode: 86755...671 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #4 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Pakistaner? Been there, done that. Anonymkode: 86755...671 Ikke pakistaner, men lanker. Mye det samme, sikkert. Anonymkode: 2ba41...ea0
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #5 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det kan hende de ikke var sammen lenger. Ikke gidd å bruke energi på å tenke på dette her, det er sju år siden og ingenting kan endres nå uansett. Anonymkode: e1f8c...8c1 Joda, bare litt rart å ikke nevne at du har barn/barn på vei. Særlig siden jeg selv var singel småbarnsmor. Man skulle ikke tro han trengte å late som overfor meg. Anonymkode: 2ba41...ea0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå