Gå til innhold

Har du badevekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært årevis uten, men nå har vi. Jeg veier meg kanskje to-tre ganger i halvåret. Bare for at. Det er ikke noe spesielt jeg er ute etter ved å veie meg. 

Anonymkode: c964d...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes det er litt interessant å se hvordan vekten er etter hvordan jeg har det. Når jeg har hatt det som vanskeligst går vekten ned. Det er bare snakk om fem kg opp og ned, så differansen er ikke så stor. Men det er likevel synlig i appen. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er litt interessant å se hvordan vekten er etter hvordan jeg har det. Når jeg har hatt det som vanskeligst går vekten ned. Det er bare snakk om fem kg opp og ned, så differansen er ikke så stor. Men det er likevel synlig i appen. 

Jeg varierer også 5 kg opp og ned. Men jeg går da opp når jeg har det som vanskeligst!

Anonymkode: e01ec...579

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veier meg hver morgen, og noen gang på kvelden og :( Tallet styrer hvordan dagen min blir, skulle ønske jeg ikke følte tvang rundt dette. 

Anonymkode: 6e227...dae

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Veier meg ca annenhver uke. Går det opp tar jeg grep. 

Bruker den også om jeg mistenker sykdom hos katt, vektnedgang betyr at det er alvorlig. 

Anonymkode: 5067a...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det har jeg ikke. Veier meg kun ved helseundersøkelse hos legen som vi har gjennom jobben. Den har stått stand-by med +/- 2-3 kg i alle år. Så ser ingen grunn til å skaffe meg det.

Anonymkode: c76cf...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veier meg hver mandag morgen. Som regel for å sjekke at jeg holder vekten. Men akurat nå prøver jeg å slanke meg og har startet med styrketening med vekter. Til min forbauselse er vekten konstant mens livmålet minker merkbart. Det tolker jeg som at det går an å bygge muskler selv i en alder av over 80 år. Det er aldri for sent å begynne . . .

Ellers må man være klar over at vkten kan svinge en del uten at det betyr at man har tatt av eller lagt på seg effektivt. Derfor mener jeg ar veiing hver dag som regel har lite for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, men bruker den ikke så ofte.

Ser på kroppen (uten klær) om vekta er passe. Jeg vet hvilke bein som skal synes og hvor mye de skal synes. Så lenge man er forholdsvis slank på overkroppen, fungerer det.

Å bare bruke klærne som referanse, fungerer nok dårlig, med mindre man alltid går i veldig stramme klær.

Anonymkode: 88feb...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte en da jeg var alvorlig undervektig (etter mange år med anoreksi) og MÅTTE opp i vekt. Ettersom jeg rent subjektivt ikke kunne kjenne og se endringene på en realistisk måte (kunne føle meg fem kilo større etter å ha spist et eple liksom), kunne jeg ikke stole helt på meg selv og måtte følge meg på vekten for å være sikker på at den økte.

Som normalvektig har jeg ikke hatt for vane å veie meg. Er ikke så redd for vekten og tallet,egenru, men jeg er litt redd for eventuelle uønskede reaksjoner jeg kanskje kan få ifbm veiing. Samtidig vil jeg ikke unngå vekten helt for da blir det en enda større "greie" og jeg vil jo på et eller annet tidspunkt måtte veie meg ifbm legebesøk ol og da er det greit å faktisk kunne takle det. Så ... Nå veier jeg meg ganske tilfeldig og har en liten mental rutine på forhånd: ser på meg selv, minner meg om hvor langt jeg har kommer osv. Og veier meg på "gode dager", på dager da jeg kan se og vite og tro på at jeg faktisk er ganske så passelig i kroppen og at hva enn vekta viser, så er det et ok tall.

Andre ganger veier jeg meg hvis jeg opplever en bukse som større enn før - rett og slett for p fange opp et eventuelt vekttap og ta tak i det før det blir noe mer

Det virker kanskje ikke slik , men jeg er faktisk frisk fra spiseforstyrrelsene. Vekta er jeg ikke glad i, men det handler mer om minnene fra spiseforstyrrelsesårene og ikke om tallet den viser i seg selv 

På generelt grunnlag tror jeg ikke folk flest er tjent med å unngå vekten helt. Å veie seg 2-3 ganger i året er med på å fange opp de små kiloene som fort sniker seg på,.og det er summen av de kiloene som over tid blir et problem. Når det å være overvektig er mer vanlig enn å ha en sunn vekt, er det en grunn til å følge litt med på hvordan vekta utvikler seg over tid

Anonymkode: 85351...14e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er normalvektig, men veier meg hver dag. Sjekker også blodtrykket jevnlig. Synes det er interessant å følge med på.

Anonymkode: e7aed...da1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja har det. Veier meg hver uke eller annenhver fordi jeg skal ned 10 kg. Pleide ikke å veie meg før. 

Anonymkode: c639b...d6a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Veier meg hver morgen, og noen gang på kvelden og :( Tallet styrer hvordan dagen min blir, skulle ønske jeg ikke følte tvang rundt dette. 

Anonymkode: 6e227...dae

Kanskje på tide på kaste badevekta?

Anonymkode: e01ec...579

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Veier meg en gang i uka eller sjeldnere. Jeg ønsker holde en stabil vekt og går av og til litt ned eller opp der jeg spiser litt mer eller litt mindre, til jeg har min vanlige vekt igjen.

Anonymkode: 4df9d...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har en jeg kjøpte på opphørssalg for 59kr da jeg var student:p Livsfarlig sak... Anyway; jeg har vært 170cm og nesten 90kg. Vært rundt omkring på 60-tallet i mange år, så jeg veier meg fast hver fredag. Jeg må rett og slett konstant overvåke meg selv ellers går jeg opp igjen. Har tilogmed påminnelse på telefonen:p 

Men om du alltid har vært normalvektig tror jeg at jeg hadde droppet badevekt, evt. Om du har en seriøs grunn til å tro at den kan påvirke deg negativt. Lån heller hos venner/familie når du er på besøk så du ikke ender opp med å veie deg konstant.

Anonymkode: 5c20b...542

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vekt og veier meg når jeg har lyst. 
Kan være hver morgen eller en gang i året. It all depends… Veide meg nå, ikke veid meg siden mai. 

Anonymkode: e3ca3...591

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...