Gå til innhold

Har du badevekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du badevekt? Hvorfor i så fall og hvor ofte veier du deg?

Jeg har per nu ikke badevekt, men lurer på å kjøpe. Men er redd jeg kommer til å bli litt opphengt i vekta (og derfor veie meg for ofte) :)

Anonymkode: e01ec...579

Videoannonse
Annonse
Gjest Elooon
Skrevet (endret)

Nei. Ikke så ofte jeg veier meg men når først gjør det så veier jeg meg hos andre. Vekta mi er uansett perfekt og akkurat der jeg vil ha den. Er aktiv og trener en del, men er ikke så opptatt av vekt at jeg bryr meg om å ha en selv. 

Endret av Elooon
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Veier meg kanskje en gang i mnd. Jeg jobber med å gå ned i vekt, men for min del er det viktigst å se større endringer. jeg motiveres lite av å se at jeg har gått ned 0,5 på en uke feks, men om jeg veier meg en gang i løpet av en mnd og ser at jeg har mistet 2,5 kilo så er det mer motiverende. 

Anonymkode: 1e348...f55

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har badevekt, og veier meg en gang i måneden, ca. Dersom jeg har lagt på meg et kilo eller to den måneden så er jeg bare litt mer bevisst på kostholdet de neste ukene. Sånn helt små ting som tar sort kaffe isteden for latte, droppe den sjokoladen akkurat denne uken. Små ting. Har aldri gått på slankekur i mitt liv 😌 Fordi jeg lar det aldri skli ut. Livet er godt i evig balanse.

Anonymkode: e2894...707

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har badevekt og veier meg nesten hver dag. Jeg har bmi 19-20 og ønsker ikke å gå opp. Derfor følger jeg med og korrigerer dersom vekten viser for mye.

Anonymkode: da149...759

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har badevekt og veier meg nesten hver dag. Jeg har bmi 19-20 og ønsker ikke å gå opp. Derfor følger jeg med og korrigerer dersom vekten viser for mye.

Samme med meg. Synes det er vanskelig å vurdere hvor mye jeg veier hvis jeg ikke har vekt og risikerer da å bli undervektig.

Anonymkode: 4c62e...c47

Skrevet

ja, veier meg hver dag. konkurrerer i vektklasseidrett, og da er det viktig å ha kontroll. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Veier meg innimellom, noen ganger 3 dager på en uke, andre ganger går det 4 mnd mellom hver gang. Er normalvektig og har ingen problemer med vekta eller negative tanker rundt det.

Anonymkode: 48760...35f

Skrevet

Nei. Ikke veid meg på mange år.

Skrevet

Ja, jeg har badevekt. Men vi er ikke spesielt gode venner..... Ikke enda i hvert fall 😄 Synes ofte den viser feil, selv om den er ganske ny 🤔

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, veier meg hver dag. Veier alt for mye, men har også vært anorektisk og mager i min ungdom. Er jeg på ferie eller bortreist noen dager, så synes jeg det er vanskelig å ikke få veid meg. I perioder kan jeg gå på vekta 3 ganger om dagen, og den kan bestemme om jeg kan spise kveldsmat. Jeg vet at det er helt tullete, men slik er det bare. 

Anonymkode: 7ee9e...e20

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg veier meg også hver dag. Jeg prøver å gå ned. Dette fordi vi i mange år ikke hadde vekt, og jeg trodde jeg ‘merket på klærne’ om jeg gikk opp.. 😂 

Anonymkode: b853a...645

• Liker 4
Skrevet

Veier meg kvar dag. Mest pga nylig vektnedgang, så om nokre år vil eg nok ikkje veie meg like ofte (gitt at vedlikehald har gått fint). Opplever at når det blir så ofte over lang tid blir det berre "lyd", talet er berre ein augeblikksobservasjon som eg plotter inn i app for å få trendvekt over tid. Trendvekta er rettesnora, ikkje sjølve vekta. Trur det hjelper mykje.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier meg 1-4 ganger i uka. Etter jeg fødte for 10 mnd siden så synes jeg det er greit å følge med på vekta. Har gått ned alt men ønsker å være stabil og unngå vektoppgang. Vil ned litt til da jeg føler kiloene sitter på en annen måte enn før graviditeten. 

Anonymkode: 61426...910

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg veier meg to-tre ganger i uken (aldri på en mandag, for da vet jeg at den viser mye vannvekt pga dritt-mat i helgen). 

Jeg må veie meg for å holde vekten i sjakk. Jeg sniker meg opp i vekt om jeg ikke følger med. Jeg prøver ikke å gå ned i vekt, men å holde den stabil. 

Anonymkode: 239f1...0e1

Skrevet (endret)

Ja, men det varierer hvor ofte jeg veier meg. Nå i det siste har jeg veid meg en gang i uka, men jeg er ikke så rigid på det.

Tidligere har jeg blitt opphengt i det og veid meg flere ganger i uka, men det er litt meningsløst synes jeg. Det kan være ulike årsaker til at man går litt opp og ned og jeg opplevde at det ble negativt når jeg veide meg så ofte.

Nå synes jeg det er greit for å følge litt med, men jeg er nok litt avslappet til hvor mye jeg går ned. Jeg har ikke et fast mål, men ønsket å gå ned litt.

Endret av Elaine Marley
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg aldri hatt. 

Anonymkode: 16af1...033

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har badevekt.

Måtte kjøpe inn da jeg var med i ett fitnessteam for noen år siden, og da måtte man daglig veie seg.

Per nå, så er det i perioder jeg veier meg daglig, men prøver å la vær da jeg blir så voldsomt opptatt av tallet, selv om jeg vet at tallet ikke er viktig, at vekten varierer fra dag til dag, syklus osv...

Så tja, en gang i måneden sånn gjennomsnittlig. I perioder hvor jeg er opphengt i det, 3-4 ganger i uken. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg og

Lettere å gå ned 1 kg enn mange

Anonymkode: 7167f...b18

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt et litt vanskelig forhold til egen vekt og går på vekten hver morgen bare for å forsikre meg om at den er lik det den var i går.. 

Anonymkode: 562a9...033

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...