AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #21 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, så hvis man ikke får bilnummeret på sms, kan man ringe taxiselskapet og be om det? Anonymkode: bb849...281 Selv om du har nummeret så vet du ikke hvem som er sjåfør. Drosjer eies av en person, og er tilknyttet en sentral. Men de kjøres av en håndfull sjåfører. I tillegg til dette har det vært flere tilfeller av ulovlig utleie av løyve. Eieren låner ut bilen til sjåfør A, men sjåfør A kan låne ut bilen til sjåfør B, og sjåfør B kan låne ut bilen til sjåfør C (og sjåfør C har kanskje ikke engang førerkort). Så hvis du tar taxi og blir voldtatt av sjåføren, så vet du ikke hvem som har voldtatt deg. Anonymkode: bf43a...e93 1 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #22 Skrevet 20. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Når du vet hvilken majoritet av type sjåfører du har med å gjøre så gir redsel og skepsis mening. Anonymkode: f8ec4...1a9 Dette er rasisme! Anonymkode: 23f08...993
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #23 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er de ikke registrerte /profesjonelle? Anonymkode: bb849...281 Nei, de fleste har knapt norsk førerkort Anonymkode: d1604...367 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #24 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo. Selskapet vet jo hvem som er ansatt hos dem Anonymkode: bb849...281 Nei det er ikke alltid, de vet bare hvem som er bileier Anonymkode: d1604...367 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #25 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tryggere med Uber. Da vet hvem som kjører og alt er veldig transparent og sporbart. Bruker aldri vanlig taxi lenger med mindre jeg må. Anonymkode: aa2e3...274 Samme her, unngår vanlig taxi så gått det lar seg gjøre Anonymkode: d1604...367 1
Iso1 Skrevet 20. juni 2023 #26 Skrevet 20. juni 2023 Sist jeg tok taxi var i 2018, og det gikk veldig bra. Han var veldig hyggelig og hjelpsom også.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #27 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hva gjør man når man trenger taxi da? Anonymkode: bb849...281 Hvis Uber, Bolt, Yango er tilgjenglig der du er så bruk det Anonymkode: d1604...367 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #28 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oslo taxi er en av få seriøse aktører. Aldri hatt noe tull med det. Eneste taxien jeg tør å ta alene som kvinne. Anonymkode: 72e61...01c AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hvorfor så mye dritt i denne tråden? Jeg snakker jo om vanlig seriøs taxi Anonymkode: bb849...281 Har opplevd dritt og tull hos Oslo Taxi også Anonymkode: d1604...367 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #29 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med Nedre Romerike taxi? Anonymkode: bb849...281 Samme skiten der Anonymkode: d1604...367
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #30 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er rasisme! Anonymkode: 23f08...993 Nei det er fakta! Anonymkode: d1604...367 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #31 Skrevet 20. juni 2023 Hva med å kjøre deg selv? Anonymkode: 0d6ea...314
Påkrevd Skrevet 20. juni 2023 #32 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oslo taxi er en av få seriøse aktører. Aldri hatt noe tull med det. Eneste taxien jeg tør å ta alene som kvinne. Anonymkode: 72e61...01c AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hvorfor så mye dritt i denne tråden? Jeg snakker jo om vanlig seriøs taxi Anonymkode: bb849...281 Oslo Taxi er ikke det samme som alle taxiene i Oslo. Det er bare ett av gud vet hvor mange taxiselskaper i byen. Løyver har de siste årene blitt delt ut omtrent som russen slenger rundt seg med russekort, prisene kan plutselig være det dobbelte av hva samme tur kostet dagen før med en annen taxi. Folk hyrer inn "sjåfører" ulovlig så bilen skal være på veien flest mulig timer i døgnet. Man vet virkelig ikke hva som venter om man setter seg inn i en tilfeldig forbipasserende taxi lenger. For en intetanende kunde ser de alle ut som helt normale taxier som vi alltid har vært vant til. Men Oslo Taxi er altså en av få aktører som fortsatt virker å ha rimelig ordnede forhold. Det er på høy tid å rydde opp i taxikaoset i Oslo nå. 1
ajarRun Skrevet 20. juni 2023 #33 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo. Selskapet vet jo hvem som er ansatt hos dem Anonymkode: bb849...281 Hvem som helst kan få taxiløyve. Og man kan la kompis uten kjøreseddel kjøre den. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #34 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samme her, unngår vanlig taxi så gått det lar seg gjøre Anonymkode: d1604...367 Ditto. Har ikke tatt vanlig taxi på årevis. Går kun i Uber, DiDi, inDrive, BlaBlaCar (for lengre turer) osv. Mye tryggere og mye billigere, i hvert fall her hvor jeg bor. Anonymkode: 616e8...7de 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #35 Skrevet 21. juni 2023 Men trenger ikke Uber taxiløyve for persontransport? Anonymkode: e31fd...3df 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #36 Skrevet 21. juni 2023 Det hjelper lite, selv om du skulle være så heldig å få identifisert kjøretøy og sjåfør. Hadde en opplevelse i vinter der en sjåfør klådde på meg og viste seksuell opptreden. Meldte ifra til taxiselskapet som fikk identifisert vedkommende, samtidig som jeg leverte anmeldelse til politiet. Saken er imidlertid at det ikke finnes bevis og det blir dermed ord mot ord. Saken ble henlagt, taxiselskapet tok en prat med han men han kjører fortsatt taxi for samme selskapet. Arbeidstakere har sterke rettigheter og kan ikke bli sagt opp på grunn av "bare" en mistanke. Dermed får man desverre ikke luket ut disse råtne taxisjåførene. Anonymkode: bbe9a...22e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #37 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det hjelper lite, selv om du skulle være så heldig å få identifisert kjøretøy og sjåfør. Hadde en opplevelse i vinter der en sjåfør klådde på meg og viste seksuell opptreden. Meldte ifra til taxiselskapet som fikk identifisert vedkommende, samtidig som jeg leverte anmeldelse til politiet. Saken er imidlertid at det ikke finnes bevis og det blir dermed ord mot ord. Saken ble henlagt, taxiselskapet tok en prat med han men han kjører fortsatt taxi for samme selskapet. Arbeidstakere har sterke rettigheter og kan ikke bli sagt opp på grunn av "bare" en mistanke. Dermed får man desverre ikke luket ut disse råtne taxisjåførene. Anonymkode: bbe9a...22e Uff, det var leit å høre. Dette hadde derimot ikke skjedd med Uber, bare sånn til opplysning. I app-en blir man til og med oppfordret til å gjøre opptak under turen for å føle seg ekstra trygg, eller sende et nødsignal dersom nødvendig, og man får selvfølgelig alle detaljer om sjåfør, biltype og skiltnummer osv. opplyst. Man kan også si fra, gjennom appen, dersom det skulle oppstå et problem, både under turen og etter. Stort tryggere blir det ikke. Anonymkode: 616e8...7de 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #38 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har opplevd dritt og tull hos Oslo Taxi også Anonymkode: d1604...367 Fortell! Anonymkode: bb849...281
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #39 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bevis? Anonymkode: bb849...281 Jeg kan ikke dra frem bevis, men har et eksempel på en grunn til å frykte drosje i mitt nærområde. Merk at om man ber om å få slippe et løyve/sjåfør her så kan du være helt sikker på at det er den sjåføren du får. Vi har en sjåfør her ute som siden jeg var barn (en av grunnene til at jeg kan bekrefte at mye av dette stemmer) har vært skikkelig ekkel mot både voksne og barn. - Han plukker støtt og stadig opp barn som venter på buss. - Han har strøket flere barn og meg oppetter lårene, gudene vet hva mer. - Flere voldsdommer mot alt fra kolleger, passasjerer og barn helt ned i 14 års alderen. - Han er ikke velkommen på barneskolens område lenger etter mange stygge oppførsler mot barn han selv har kjørt skoletransport med. Til tross for dette har han sneket seg til denne turen allikevel. - Og kanskje værst av alt unnskylder Han alt med bibelsitater. Merk at han her er så norsk som det går an å bli. Ikke noe rasedømming fra min side altså. Mitt store inntrykk her er at så lenge man har plettfri vandel når man starter i drosjeyrket så er alt ok. Da kan man gjøre nesten hva man vil, så lenge man ikke krasjer en tesla på torvallmenningen. Anonymkode: e737c...c12
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #40 Skrevet 21. juni 2023 Mye rart i taxibransjen, særlig i Oslo. Det er en kjent sak at mange får uerfarne familiemedlemmer til å stille opp for seg på vakter man selv ikke rekker, og jeg opplever stadig at sjåføren overhodet ikke er kjent i Oslo-området, ikke har eller kan bruke digitale hjelpemidler, roter og jukser med betalingen, og spør meg om veien. Jeg er svært nøye når jeg en sjelden gang tar taxi, og velger selskap med omhu. Anonymkode: 47861...d7f 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå