Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange skriver at det ikke er trygt, at det skjer ting, at man aldri vet. Er det virkelig sånn? Man bestiller, betaler MYE og så skal man være redd? 

Anonymkode: bb849...281

AnonymBruker
Skrevet

Når du vet hvilken majoritet av type sjåfører du har med å gjøre så gir redsel og skepsis mening.

Anonymkode: f8ec4...1a9

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når du vet hvilken majoritet av type sjåfører du har med å gjøre så gir redsel og skepsis mening.

Anonymkode: f8ec4...1a9

Er de ikke registrerte /profesjonelle? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er de ikke registrerte /profesjonelle? 

Nei

Anonymkode: 4c23a...337

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Jo. Selskapet vet jo hvem som er ansatt hos dem 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tryggere med Uber. Da vet hvem som kjører og alt er veldig transparent og sporbart. Bruker aldri vanlig taxi lenger med mindre jeg må.

Anonymkode: aa2e3...274

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tryggere med Uber. Da vet hvem som kjører og alt er veldig transparent og sporbart. Bruker aldri vanlig taxi lenger med mindre jeg må.

Anonymkode: aa2e3...274

Og når du tar taxi, hva er erfaringen din? 

AnonymBruker
Skrevet

Så hva gjør man når man trenger taxi da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, de gjør ikke det. Mulig de tror det, men disse folka har en lang rekke identiteter, dersom de har mer enn ingen.

Anonymkode: f88a9...0e1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, de gjør ikke det. Mulig de tror det, men disse folka har en lang rekke identiteter, dersom de har mer enn ingen.

Anonymkode: f88a9...0e1

Bevis? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Masse fishy der ute

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener folk virkelig at det er farlig å bruke Oslo Taxi, for eksempel? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oslo taxi er en av få seriøse aktører. Aldri hatt noe tull med det. Eneste taxien jeg tør å ta alene som kvinne.

Anonymkode: 72e61...01c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oslo taxi er en av få seriøse aktører. Aldri hatt noe tull med det. Eneste taxien jeg tør å ta alene som kvinne.

Anonymkode: 72e61...01c

Så hvorfor så mye dritt i denne tråden? Jeg snakker jo om vanlig seriøs taxi 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er mye tryggere nå enn før. Før hadde ikke bilene GPS og sjåførene kjørte ofte omveier og både jeg og venninner har opplevd situasjoner som holdt på å utvikle seg til overgrep. En venninne anmeldte en som kjørte til et øde sted og begynte å klå på henne, hun klarte å komme seg ut av bilen og han kjørte på henne. Saken ble henlagt pga det ikke var bevis for at historien var sann og at det var taxien som hadde kjørt på henne. I dag vil taxiselskapet med en gang kunne se på gps sporing hvor sjåføren har vært og om det samsvarer med turen han skulle kjøre. I dag får man også taxi bilnummeret på sms når man bestiller så man vet hvilken sjåfør som har kjørt deg, før var det mye mer tilfeldig og vanskelig å vite om man ikke skrev ned skiltnummeret selv. 

Jeg har ikke vært redd for å ta taxi på ca ti år, men kan ha noe å gjøre med at jeg aldri kjører om natten lenger. Da jeg var ung og beruset skjedde grenseoverskridende oppførsel minst 1 av 5 ganger når jeg var mye på byen i tenårene og tjue årene. 

Anonymkode: be318...331

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er mye tryggere nå enn før. Før hadde ikke bilene GPS og sjåførene kjørte ofte omveier og både jeg og venninner har opplevd situasjoner som holdt på å utvikle seg til overgrep. En venninne anmeldte en som kjørte til et øde sted og begynte å klå på henne, hun klarte å komme seg ut av bilen og han kjørte på henne. Saken ble henlagt pga det ikke var bevis for at historien var sann og at det var taxien som hadde kjørt på henne. I dag vil taxiselskapet med en gang kunne se på gps sporing hvor sjåføren har vært og om det samsvarer med turen han skulle kjøre. I dag får man også taxi bilnummeret på sms når man bestiller så man vet hvilken sjåfør som har kjørt deg, før var det mye mer tilfeldig og vanskelig å vite om man ikke skrev ned skiltnummeret selv. 

Jeg har ikke vært redd for å ta taxi på ca ti år, men kan ha noe å gjøre med at jeg aldri kjører om natten lenger. Da jeg var ung og beruset skjedde grenseoverskridende oppførsel minst 1 av 5 ganger når jeg var mye på byen i tenårene og tjue årene. 

Ok, så hvis man ikke får bilnummeret på sms, kan man ringe taxiselskapet og be om det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det KAN være det. Som alt annet. Det fins råtne epler i hver bransje. Som full kvinne alene i taxi kan det være utrygt og man bør alltid sette seg bak i bilen og sjekke at døren ikke har på barnelås før man begynner å kjøre, helst ta på seg en overtrekksbukse om man har på skjørt eller kjole og ikke prate for vennlig med sjåføren. Samme hvordan etnisitet forresten. 

Unngå de nye selskapene og uber 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, så hvis man ikke får bilnummeret på sms, kan man ringe taxiselskapet og be om det? 

Det vet jeg ikke, det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Bilnummeret står på taket og inni bilen foran på dashbordet, om du prayer en taxi på gata så knips et bilde av takskiltet før du setter deg inn eller let etter skiltet som er inni bilen et sted på dashbordet 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det KAN være det. Som alt annet. Det fins råtne epler i hver bransje. Som full kvinne alene i taxi kan det være utrygt og man bør alltid sette seg bak i bilen og sjekke at døren ikke har på barnelås før man begynner å kjøre, helst ta på seg en overtrekksbukse om man har på skjørt eller kjole og ikke prate for vennlig med sjåføren. Samme hvordan etnisitet forresten. 

Unngå de nye selskapene og uber 

Hva med Nedre Romerike taxi? 

AnonymBruker
Skrevet

Noen taxisjåfører her? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...