Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er uke 32, og barnet har de siste 4 ukene vært i tverrleie. Har hatt premature rier men stoppet de med medisin, og har også GBS så jeg må ha Pencilin under fødselen. Bor langt fra sykehuset så er litt nervøs.

Hva skjer om man begynner å føde hjemme? Fått vite det kan gå fort pga født mange før. Om barnet er i tverrleie kommer han vel ikke ut? Kan noe gale skje?

Anonymkode: 9aacd...608

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det i tverrleie og ikke snur seg så kommer det ikke ut nei. Helt klart risikofødsel, og minnes det er vanlig å planlegge ks om de ikke snur seg til termin.

starter fødsel ringer du føden med en gang, ikke vent.

Anonymkode: cf7c4...a80

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er det i tverrleie og ikke snur seg så kommer det ikke ut nei. Helt klart risikofødsel, og minnes det er vanlig å planlegge ks om de ikke snur seg til termin.

starter fødsel ringer du føden med en gang, ikke vent.

Anonymkode: cf7c4...a80

Sist kom riene så heftig på og gikk veldig fort. Ca 40 min men de klarte stoppe det.

Kan babyen dø i magen om kroppen går i fødsel?

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med lege med kompetanse du😑

Anonymkode: 961c2...61b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Sist kom riene så heftig på og gikk veldig fort. Ca 40 min men de klarte stoppe det.

Kan babyen dø i magen om kroppen går i fødsel?

Det er du nødt til å snakke med jordmor/lege/føden om. Får du ingen oppfølging? Har du ikke hørt noe om planlagt keisersnitt? Jeg ville krevd keisersnitt en del uker før termin om det ikke er noen faktorer som tilsier annet. Babyen kommer seg ikke ut om den ligger i tverrleie.

Anonymkode: edab6...efe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...