AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #1 Skrevet 20. juni 2023 Har vært sykmeldt i 7 uker grunnet sjokk, traume og angst jeg har opplevd nå i vår. Kjenner jeg har veldig lyst tilbake på jobb før jeg går ut i ferie. Hodet vil, men kroppen er ikke like på lag. Jeg kan selvfølgelig jobbe gradert siste 2 ukene før ferien.. er innkalt til NAV møte grunnet oppfølging av sykmeldt, og kje mer også litt på at hvis jeg hopper i full jobb siste to ukene før ferien slipper jeg dette møtet også.. tenker: det er jo bare å prøve, går det ikke så går det ikke liksom? Anonymkode: cc4b7...c20 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #2 Skrevet 20. juni 2023 Ikke lurt, spør du meg. Man føler seg gjerne litt bedre når man får en pause og får vært hjemme uten krav fra jobb. Men å gå rett ut i full jobb tenker jeg er en dårlig idé. Har du dialog med sjefen din? Og hvordan er det med legen din, hva sier vedkommende? Jeg vil råde deg til å jobbe maks 20 % før ferien, fordelt over 2 dager, for da får du testet det uten å nødvendigvis kjøre deg helt ut. Anonymkode: 882cc...4d9
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #3 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke lurt, spør du meg. Man føler seg gjerne litt bedre når man får en pause og får vært hjemme uten krav fra jobb. Men å gå rett ut i full jobb tenker jeg er en dårlig idé. Har du dialog med sjefen din? Og hvordan er det med legen din, hva sier vedkommende? Jeg vil råde deg til å jobbe maks 20 % før ferien, fordelt over 2 dager, for da får du testet det uten å nødvendigvis kjøre deg helt ut. Anonymkode: 882cc...4d9 Har legetime på fredag. Er innom jobb flere dager i uka og er noen timer her og der. Så det går greit. Mel orker ikke være der så veldig lenge av gangen da jeg fanatisk er fullt sykmeldt og ikke trenger å være der. sover ekstremt dårlig på natt og sovner gjerne ikke før 5 tiden, men sover meg frempå og får mine 7-8 timer Ila døgnet. Har fått sove tab av legen jeg skal teste ut. Anonymkode: cc4b7...c20
Daria Skrevet 20. juni 2023 #4 Skrevet 20. juni 2023 Overgangen fra full sykemelding til jobb, selv bare i en liten prosent, var mye mer brutal enn jeg var forberedt på, og nederlaget da jeg måtte trappe ned igjen var mye tyngre enn jeg hadde sett for meg. Så jeg ville tatt det gradvis og forsiktig - mye heller et ekstra nav-møte enn å gå på en unødvendig smell.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #5 Skrevet 20. juni 2023 Daria skrev (4 minutter siden): Overgangen fra full sykemelding til jobb, selv bare i en liten prosent, var mye mer brutal enn jeg var forberedt på, og nederlaget da jeg måtte trappe ned igjen var mye tyngre enn jeg hadde sett for meg. Så jeg ville tatt det gradvis og forsiktig - mye heller et ekstra nav-møte enn å gå på en unødvendig smell. Ja det er sant. Men vet om andre kollegaer som har Vært på nav møte, de har fått tyn fra arb giver. Han er veldig irritert på folk som er sykmeldt Anonymkode: cc4b7...c20
Daria Skrevet 20. juni 2023 #6 Skrevet 20. juni 2023 Ta med fagforeningen på møtet og tenk at det kan være greit at nav ser at arbeidsgiver er vanskelig. Ikke la deg presse tilbake for tidlig av en irritert sjef, du får ingen takk for det. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #7 Skrevet 20. juni 2023 Jeg startet med gradert sykmelding. Var på jobb nesten full dag, men jobbet sakte, tok pauser. Det man da melder inn som arbeidede timer er antall timer man som frisk ville brukt på dette arbeidet, ikke timer til stede. Jeg synes det var godt å ikke være hjemme, men kunne samtidig trekke meg tilbake på eget kontor. Hva som fungerer for deg kommer veldig an på arbeidsoppgaver og arbeidsforhold generelt. Ikke vær redd for å prøve. Snakk med leder og si at du er usikker på hvordan det vil gå. Anonymkode: 6a7cb...e7a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #8 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg startet med gradert sykmelding. Var på jobb nesten full dag, men jobbet sakte, tok pauser. Det man da melder inn som arbeidede timer er antall timer man som frisk ville brukt på dette arbeidet, ikke timer til stede. Jeg synes det var godt å ikke være hjemme, men kunne samtidig trekke meg tilbake på eget kontor. Hva som fungerer for deg kommer veldig an på arbeidsoppgaver og arbeidsforhold generelt. Ikke vær redd for å prøve. Snakk med leder og si at du er usikker på hvordan det vil gå. Anonymkode: 6a7cb...e7a Jeg jobber i en stressende jobb og hvis jeg må ta ei pause går det ut over kollegaer, da blir de en person mindre på avd. Anonymkode: cc4b7...c20
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #9 Skrevet 20. juni 2023 Daria skrev (3 minutter siden): Ta med fagforeningen på møtet og tenk at det kan være greit at nav ser at arbeidsgiver er vanskelig. Ikke la deg presse tilbake for tidlig av en irritert sjef, du får ingen takk for det. Skal uansett til legen fredag, og han skal være med på møtet. Så kan jo forklare han dette så han støtter meg på møtet da Anonymkode: cc4b7...c20
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #10 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg jobber i en stressende jobb og hvis jeg må ta ei pause går det ut over kollegaer, da blir de en person mindre på avd. Anonymkode: cc4b7...c20 Men det blir da ikke færre enn om du er hjemme. Anonymkode: 6a7cb...e7a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #11 Skrevet 20. juni 2023 Du må jo ikke spørre her inne, her er jo alle sykemeldt/på aap/uføre. Snakke med legen og hvis hun/han støtter det, så kjør på. Anonymkode: 41f80...216
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #12 Skrevet 20. juni 2023 Jeg syns ikke du skal grue deg for møtet med nav. De ønsker bare å sjekke at du har en gjennomførbar plan og se at det går bra med deg. Jeg har vært på et sånt møte, og ikke noe ubehagelig ved det. Fortsatt god bedring ❤️ Anonymkode: 2307b...c14
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #13 Skrevet 20. juni 2023 Den eneste du skal tenke på er deg selv og din helse. Jeg var selv ute i 100 % i ca 4 uker, og da jeg kom tilbake 20 % sa sjefen rett ut "Åja, jeg trodde du kanskje skulle jobbe mer". Men 20 % var mer enn nok for meg, jeg måtte rett hjem og legge meg ned etter jobb. Føltes kjipt å bli møtt på den måten av sjefen, men både legen min og jeg visste jo hva arbeidsevnen min var. Anonymkode: 882cc...4d9
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #14 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men det blir da ikke færre enn om du er hjemme. Anonymkode: 6a7cb...e7a Er jeg hjemme har de vikar for meg. Er jeg på jobb har de ikke vikar Anonymkode: cc4b7...c20
Ulrikke Skrevet 20. juni 2023 #15 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja det er sant. Men vet om andre kollegaer som har Vært på nav møte, de har fått tyn fra arb giver. Han er veldig irritert på folk som er sykmeldt Anonymkode: cc4b7...c20 Jeg var sykemeldt en periode pga noe fysisk i en tidligere jobb. Var på NAV-møte med min sjef og min fastlege. Jeg fritok fastlegen for alt av taushetsplikt overfor både sjef og NAV, og forberedte ham i tillegg på at sjef kunne være litt krass. Enden på visa var at den NAV-ansatte hørte på møtet/samtalen, konkluderte med at vi kunne sende ut sjef og fortsette uten henne (spurte meg om det var ok), og da sjef var gått ut fra møtet sa den NAV-ansatte "dette var ikke helt greit, eller?" Og jeg begynte å grine, for jeg trodde det bare var jeg som overreagerte... Men både lege og NAV-ansatt var på min side etter det møtet. Hvis sjef faktisk er lite ok så kan det faktisk gå den veien også... At det blir veldig tydelig i et sånt møte.... Dumt å pushe seg for tidlig tilbake! 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #16 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Den eneste du skal tenke på er deg selv og din helse. Jeg var selv ute i 100 % i ca 4 uker, og da jeg kom tilbake 20 % sa sjefen rett ut "Åja, jeg trodde du kanskje skulle jobbe mer". Men 20 % var mer enn nok for meg, jeg måtte rett hjem og legge meg ned etter jobb. Føltes kjipt å bli møtt på den måten av sjefen, men både legen min og jeg visste jo hva arbeidsevnen min var. Anonymkode: 882cc...4d9 Når jeg skal ut i jobb igjen nå er det hvertfall skoleferie og barna styrer seg selv, trenger hvertfall ikke opp om mårran med de. Store barn Anonymkode: cc4b7...c20
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #17 Skrevet 20. juni 2023 Ulrikke skrev (1 minutt siden): Jeg var sykemeldt en periode pga noe fysisk i en tidligere jobb. Var på NAV-møte med min sjef og min fastlege. Jeg fritok fastlegen for alt av taushetsplikt overfor både sjef og NAV, og forberedte ham i tillegg på at sjef kunne være litt krass. Enden på visa var at den NAV-ansatte hørte på møtet/samtalen, konkluderte med at vi kunne sende ut sjef og fortsette uten henne (spurte meg om det var ok), og da sjef var gått ut fra møtet sa den NAV-ansatte "dette var ikke helt greit, eller?" Og jeg begynte å grine, for jeg trodde det bare var jeg som overreagerte... Men både lege og NAV-ansatt var på min side etter det møtet. Hvis sjef faktisk er lite ok så kan det faktisk gå den veien også... At det blir veldig tydelig i et sånt møte.... Dumt å pushe seg for tidlig tilbake! Lurt! Skal snakke med legen før møtet så han kan støtte meg på møtet om sjefen blir litt krass. Jeg går også i behandling for det jeg har vært gjennom, er innom jobb så ofte jeg kan.. så han kan jo hvertfall ikke si at jeg ikke gjør noe aktivt med situasjonen. Anonymkode: cc4b7...c20
Ulrikke Skrevet 20. juni 2023 #18 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lurt! Skal snakke med legen før møtet så han kan støtte meg på møtet om sjefen blir litt krass. Jeg går også i behandling for det jeg har vært gjennom, er innom jobb så ofte jeg kan.. så han kan jo hvertfall ikke si at jeg ikke gjør noe aktivt med situasjonen. Anonymkode: cc4b7...c20 Legen sa tydelig til min sjef at "det er JEG som bestemmer at hun ikke kan jobbe, så hvis du har problemer med det så får du ta det med meg, Ulrikke ønsker seg tilbake i jobb så fort som mulig!" Sjefen ga seg ikke av den grunn, men det gjorde utrolig godt for meg å høre ham si det! Snakk med legen og si hva du kvier deg for i forhold til møtet. Jeg har bare vært på et sånt møte den ene gangen, men det var ingenting å være redd for, heller tvert i mot! 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #19 Skrevet 20. juni 2023 Jeg var sykemeldt pga noe fysisk i vår. Prøvde meg fullt tilbake i 1 uke(5 dager) etter å ha vært sykemeldt i 6. Jeg angrer veldig! Den første dagen hadde jeg så vondt at jeg holdt på å krepere, den siste dagen var jeg så sliten at jeg sovna da jeg kom hjem kl 17 og sov til godt ut på lørdag. Ble hasteoperert mandagen etter, og ble to nye uker med sykemelding. Frisk som en fisk etterpå, brukte ikke de tre siste dagene, for DA var jeg klar til å jobbe. Ønsker deg all mulig god bedring og gjør det du føler blir riktig FOR DEG<3 Anonymkode: 3a36d...80b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå