AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #1 Skrevet 20. juni 2023 Håper og tror at sånt ikke forekommer men man hører jo om så mye rart i helsevesenet. Har du som ansatt opplevd det? Og hvordan reagerer resten av teamet hvis to stykker lirer av seg noe nedlatende oppgulp? Anonymkode: c4fc1...02a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #2 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Håper og tror at sånt ikke forekommer men man hører jo om så mye rart i helsevesenet. Har du som ansatt opplevd det? Og hvordan reagerer resten av teamet hvis to stykker lirer av seg noe nedlatende oppgulp? Anonymkode: c4fc1...02a De kjenner jo ikke pasienten som ligger der, og de har jo all fokus på det de skal operere. Ikke resten av kroppen eller mennesket som ligger der. Om jeg skulle operere kneet og kirurgene snakket om hvor stygg jeg er mens jeg ligger i narkose hadde vært revnende likegyldig for meg. Jeg hadde vært mest opptatt av at de gjorde en god jobb. Jobber selv med mennesker, og har aldri opplevd kollegaer snakker ned brukere eller pårørende. Anonymkode: 07eb8...10e 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #3 Skrevet 20. juni 2023 De fleste av oss i teamet ler så fort pasienten går i koma.. Og det er som oftes en grunn. Anonymkode: e99d4...232 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #4 Skrevet 20. juni 2023 Jeg har opplevd under praksis/observasjon at pasienter ble snakket stygt om, ja. Særlig på gyn (hvor det var samlebånd for lett narkose og abort). Var for ung og redd for å si noe (redd for ikke å få godkjent praksis hvis jeg stilte kritiske spørsmål), men i dag hadde jeg stilt spørsmålstegn med det. Anonymkode: 647d8...681 3 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #5 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De fleste av oss i teamet ler så fort pasienten går i koma.. Og det er som oftes en grunn. Anonymkode: e99d4...232 Ser de rare ut? Anonymkode: 300e2...01a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #6 Skrevet 20. juni 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: De fleste av oss i teamet ler så fort pasienten går i koma.. Og det er som oftes en grunn. Anonymkode: e99d4...232 Jævlig uprofesjonelle dere mao…… for en ukultur 🤮 Anonymkode: f174b...ef9 23 6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #7 Skrevet 20. juni 2023 Wow, det høres merkelig ut. Jeg har jobbet på autopsien og der var det veldig viktig med respekt for morset. Anonymkode: 8b713...dd5 10
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #8 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Håper og tror at sånt ikke forekommer men man hører jo om så mye rart i helsevesenet. Har du som ansatt opplevd det? Og hvordan reagerer resten av teamet hvis to stykker lirer av seg noe nedlatende oppgulp? Anonymkode: c4fc1...02a Ja, de kommenterer tissen (både på menn og kvinner) og mye annet med kroppen til pasienten. Overvekt, etc. Anonymkode: 40247...506 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #9 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jævlig uprofesjonelle dere mao…… for en ukultur 🤮 Anonymkode: f174b...ef9 Slapp av, det var en spøk. Aldri opplevd dette.😇 Anonymkode: e99d4...232 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #10 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jævlig uprofesjonelle dere mao…… for en ukultur 🤮 Anonymkode: f174b...ef9 Jeg tror innlegget du svarer på er ironi eller troll. De fleste utenforstående ville bli overrasket over hvor lite vi snakker om pasienten. Det går mest i dagligdags prat om ferie, trening og serier man har sett, evt litt sykehussladder. Noe prat om pasientens sykdom og hvordan man tenker å utføre operasjonen kanskje. Pasenten blir helt dekket bort så man bare ser ‘hullet’ man skal operere i, vi glemmer rett og slett at det er en pasient der Anonymkode: c50e3...f70 8 2
PITTY Skrevet 20. juni 2023 #11 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Pasenten blir helt dekket bort så man bare ser ‘hullet’ man skal operere i, vi glemmer rett og slett at det er en pasient der Det jeg alltid har fryktet i det norske helsevesenet. 😱 1 1 1
BobbySocks Skrevet 20. juni 2023 #12 Skrevet 20. juni 2023 Nei, det orker man ikke. Det er så mye annet man heller kan snakke om.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #13 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har opplevd under praksis/observasjon at pasienter ble snakket stygt om, ja. Særlig på gyn (hvor det var samlebånd for lett narkose og abort). Var for ung og redd for å si noe (redd for ikke å få godkjent praksis hvis jeg stilte kritiske spørsmål), men i dag hadde jeg stilt spørsmålstegn med det. Anonymkode: 647d8...681 Utdyp gjerne. Anonymkode: 90b93...79f
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #14 Skrevet 20. juni 2023 Det er jo bevist at skjer. Anonymkode: df8a8...1f5 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #15 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De fleste av oss i teamet ler så fort pasienten går i koma.. Og det er som oftes en grunn. Anonymkode: e99d4...232 Tenkte dette var sant og dere lo fordi pasienten prompa. Men det skjer kanskje ikke?😂 Anonymkode: 16a54...d12 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #16 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De fleste av oss i teamet ler så fort pasienten går i koma.. Og det er som oftes en grunn. Anonymkode: e99d4...232 Hvis du tror pasienten ligger i koma så er du hverfall ikke helsepersonell. Anonymkode: 4d863...87e 18 3
Adrenalina1 Skrevet 21. juni 2023 #17 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg tror innlegget du svarer på er ironi eller troll. De fleste utenforstående ville bli overrasket over hvor lite vi snakker om pasienten. Det går mest i dagligdags prat om ferie, trening og serier man har sett, evt litt sykehussladder. Noe prat om pasientens sykdom og hvordan man tenker å utføre operasjonen kanskje. Pasenten blir helt dekket bort så man bare ser ‘hullet’ man skal operere i, vi glemmer rett og slett at det er en pasient der Anonymkode: c50e3...f70 Glemmer at det er en pasient der? Ikke rart det blir feiloperert, glemte instrumenter i kroppen. Det er mennesker som ligger der. Ikke en øvelsesdukke. Skjerp dere. 1 1
Nuttery Skrevet 21. juni 2023 #18 Skrevet 21. juni 2023 (endret) Adrenalina1 skrev (7 minutter siden): Glemmer at det er en pasient der? Ikke rart det blir feiloperert, glemte instrumenter i kroppen. Det er mennesker som ligger der. Ikke en øvelsesdukke. Skjerp dere. Personen mener at når noen ligger på operasjonsbordet så tenker man f.eks bare på den åpne magen som man opererer i, enn at dette er Turid (62år) som jobber som lærer, liker jazz, har to barn, liker å drive med hagearbeid og er redd for nåler. Sånt skal man faktisk ikke drive å reflektere over hvert eneste sekund som helsepersonell. Ingen hadde hverken orket eller giddet å jobbe som helsepersonell hvis man hvert eneste sekund skal ta inn over seg folk sitt liv, lykke og ulykke. Når man opererer så er det den åpne magen man tenker på. Organene som ligger oppi der, hva som er friskt og sykt, hvilke blodårer som må sikres og jobben som skal gjøres. Det involverer å telle instrumenter og utstyr. Det er sånn det skal være. Det er en jobb som alt annet. At utstyr glemmes i pasienter er noe helt annet enn at man «ikke tenker på at det er en pasient der». Endret 21. juni 2023 av Nuttery 22 1 7
Nuttery Skrevet 21. juni 2023 #19 Skrevet 21. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har opplevd under praksis/observasjon at pasienter ble snakket stygt om, ja. Særlig på gyn (hvor det var samlebånd for lett narkose og abort). Var for ung og redd for å si noe (redd for ikke å få godkjent praksis hvis jeg stilte kritiske spørsmål), men i dag hadde jeg stilt spørsmålstegn med det. Anonymkode: 647d8...681 Jeg har jobbet med gyn i mange år og har aldri opplevd at noen har «baksnakket» noens underliv (eller kommentert på noens naturlige genitalier), hverken med eller uten narkose. Derimot har jeg opplevd at man har sagt f.eks (når pasienten er i narkose) at «huff, dette var en helt forferdelig svulst» e.l, da i sammenheng med hvordan de skal få behandlet den. men det finnes nok noen råtne egg i alle kurver. Endret 21. juni 2023 av Nuttery 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #20 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): De fleste av oss i teamet ler så fort pasienten går i koma.. Og det er som oftes en grunn. Anonymkode: e99d4...232 Ler dere av alle som blir lagt i narkose på operasjonsbordet? Er dere ikke helt riktige i topplokket, alle mann? Visste ikke at helsepersonell var så dumme. Hva i all verden er komisk nok til å le av hver eneste gang en pasient har sovnet under narkose? Synes dere sovende mennesker er morsomme, har dere temmelig dustete sans for humor, må jeg si. Anonymkode: 3e5a9...c7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå