Gjest gjest 0 Skrevet 11. januar 2006 #1 Skrevet 11. januar 2006 Hei! Min bestemor har fått grå stær på begge øynene. Er det noen som vet om man pleier å operere gamle mennesker for slikt? Hun er 82 år og benskjør men ellers frisk og oppegående i hodet. Er det forskjellig hva de ulike klinikkene mener? Og har det noe å si hvor mye det er?
Impala Skrevet 11. januar 2006 #2 Skrevet 11. januar 2006 Både min og mannens bestemor er operert for grå stær i løpet av de siste 2-3 årene, og de er begge 85 år i dag. Så jeg har ikke inntrykk av at de tar hensyn til alderen når de vurderer om de skal operere eller ikke. Dette er vel ganske vanlig at eldre menneseker får grå stær.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #3 Skrevet 11. januar 2006 Min kjærestes bestemor ble operert for det, hun er rundt 80
Gjest På besøk Skrevet 12. januar 2006 #4 Skrevet 12. januar 2006 Grå stær, eller Katarakt, er ofte noe en kan få som følge av andre sykdommer/forhold. Under gitte forutsetninger er operasjonen forsåvidt enkel, og krever kun lokal anestesi. Den kan utføres privat eller i sykehus. Med fritt sykehusvalg trenger ikke ventetiden bli lang. Ta derfor kontakt med fastlegen for rekvisisjon til spesialist (i det offentlige kan en måtte påregne noen måneder ventetid på spesialist). Privat, eks. Omnia, Volvat etc. kun få dager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå