AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #1 Skrevet 20. juni 2023 Håndbagasje på fly er det kabinkoffert + stor veske, eller kun liten veske eller ingen ting mer enn kofferten eller en veske (kun én enhet) ? Bilde stor veske Bilde liten veske Anonymkode: 85ab2...50d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #2 Skrevet 20. juni 2023 Hvor mye du kan ha med kommer jo helt an på hvilket flyselskap og hva slags billett du har bestilt. Anonymkode: de602...2fb 2
reiseglad Skrevet 20. juni 2023 #4 Skrevet 20. juni 2023 Det kommer an på hvilken billett du har kjøpt. De aller billigste billettene tillater kun en liten veske som du kan ha under setet foran, ikke kabinkoffert. Neste nivå er at du kan ha begge deler. Så sjekk billetten din.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #5 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Begge disse Anonymkode: 514e6...f6f Nei, ikke hos alle flyselskap eller alle billettyper. Anonymkode: cf023...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #6 Skrevet 20. juni 2023 Det kommer an på flyselskapet, så du må nesten sjekke billetten din. Norwegians billigste billett tillater f.eks. bare liten veske (se bilde), og presiserer da at du ikke får ha noe i bagasjehyllen på flyet. Anonymkode: ebc18...072 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #7 Skrevet 21. juni 2023 Når det er "liten veske", er den en del større enn den lille du har bilde av der da. Det du har tillat, er mer på størrelse med en Fjällräven-sekk. Passer flott til en helgetur om man pakker lite. Anonymkode: 52e2f...7e1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #8 Skrevet 21. juni 2023 Håndbagasje er en kolli. De fleste vil nok ikke si noe på en liten veske til småting i tillegg, men en stor veske på str med en luten bag kan de fort protestere på. Men er ikke kofferten helt stappa kan du jo bare legge veska oppi der hvis det blir noe problem. Anonymkode: b9eb5...aa5
Whistler Skrevet 21. juni 2023 #9 Skrevet 21. juni 2023 Det kommer helt an på billettype og flyselskap så da er det greiest at du sjekker hva flyselskapet du skal, eller vil fly med tillater med den billettypen du tar deg råd til. Dyr billett - masse bagasje både i last og kabin. Kjip billett - masse hassle for medpassasjerer.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #10 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Håndbagasje er en kolli. De fleste vil nok ikke si noe på en liten veske til småting i tillegg, men en stor veske på str med en luten bag kan de fort protestere på. Men er ikke kofferten helt stappa kan du jo bare legge veska oppi der hvis det blir noe problem. Anonymkode: b9eb5...aa5 Jeg pleier å fly med trillekoffert, stor veske (PC med mer), og vanlig handveske. Har aldri fått tilsnakk for det. Anonymkode: e0e42...1de 1
reiseglad Skrevet 22. juni 2023 #11 Skrevet 22. juni 2023 Da har du hatt flaks, eller har fordelskort, eller har billetter som gir deg lov å ha med mer enn en kolli - altså ikke aller billigste billett. Jeg reiser mye i jobb, og ser ofte at passasjerer holdes igjen (klasse D-E), særlig på Norwegian og Widerøe. 4
Margeritt Skrevet 22. juni 2023 #12 Skrevet 22. juni 2023 Veske/sekk skal være i slik størrelse at den får plass under setet foran deg. Det har i hvert fall vært slik når jeg har vært ute og flydd 😊
Sessan_ Skrevet 22. juni 2023 #13 Skrevet 22. juni 2023 Dette kommer an på billetten man har. Før var det for det meste to alternativer: innsjekker bagasje+håndbagasje, eller bare håndbagasje. Og håndbagasje tilsvarte liten trillekoffert (eller liknende) og en «personal item» (veske/pc-veske eller mindre sekk). Nå selger mange to varianter av håndbagasjebillett: den som er nevnt over her, og en som kun gjelder «personal item»/det som får plass under setet foran deg. Altså ikke trillekoffert/noe som må i bagasjehyllen. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #14 Skrevet 22. juni 2023 reiseglad skrev (5 timer siden): Da har du hatt flaks, eller har fordelskort, eller har billetter som gir deg lov å ha med mer enn en kolli - altså ikke aller billigste billett. Jeg reiser mye i jobb, og ser ofte at passasjerer holdes igjen (klasse D-E), særlig på Norwegian og Widerøe. Da er det fordi cabin bagasjen er oversize. Eller begge enheter er så store at de må opp i hattehylle. Og flyet er fullt. De gjør en rask vurdering av at du får de minste enhetene under setet foran, det blir jeg innimellom spurt om. Lå på ca 100 flygninger i året før Korona. Flyr riktignok ikke Ryanair og tilsvarende som bare er ute etter å presse penger av prinsipp. Anonymkode: e0e42...1de
reiseglad Skrevet 22. juni 2023 #15 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Da er det fordi cabin bagasjen er oversize. Eller begge enheter er så store at de må opp i hattehylle. Og flyet er fullt. De gjør en rask vurdering av at du får de minste enhetene under setet foran, det blir jeg innimellom spurt om. Lå på ca 100 flygninger i året før Korona. Flyr riktignok ikke Ryanair og tilsvarende som bare er ute etter å presse penger av prinsipp. Anonymkode: e0e42...1de Har du reist etter korona? Det er kommer nye regler nå, som er strengere enn før. De som holdes igjen, må betale for den bagasjen de har for mye. Mulig de ser mellom fingrene om det er halvfullt fly, men passasjerer stoppes ofte. Særlig Widerøe har strammet inn. Før kunne du få putte den cabinkofferten som var for stor, gratis i lasterommet. Nå må du betale for å få den med. 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #16 Skrevet 22. juni 2023 Reist en del før og etter korona, ofte på dagsmøter slik at jeg kjøper billetter med bare liten veske. Ser at de nå mye oftere enn før er strenge på håndbagasjen. Mulig det er for at den nye muligheten med bare liten veske kom etter korona til norwegian og sas mener jeg. Anonymkode: 0a2ed...6d4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #17 Skrevet 22. juni 2023 Hva med taxfreevarer da? Hvis jeg har 3 poser fulle, og veske i tillegg? Og ikke har betalt for bagasje i hylla.. Norwegian.. Anonymkode: f130c...0ed
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #18 Skrevet 22. juni 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Hva med taxfreevarer da? Hvis jeg har 3 poser fulle, og veske i tillegg? Og ikke har betalt for bagasje i hylla.. Norwegian.. Anonymkode: f130c...0ed Norwegian tillater en taxfreepose i tillegg. Denne er gjerne ironisk nok større enn veska du får lov å ha med. Anonymkode: de602...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #19 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 21.38): Nei, ikke hos alle flyselskap eller alle billettyper. Anonymkode: cf023...1c6 Hvis du flyr med søppelryanair, kanskje ikke... Anonymkode: 514e6...f6f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #20 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis du flyr med søppelryanair, kanskje ikke... Anonymkode: 514e6...f6f Er ikke så bereist du. Gjelder både sas og Norwegian dette. De billigste billettypene innenriks inkluderer bare liten veske under setet foran, da får du ikke ha noen trillekoffert i hattehyllen i tillegg. Anonymkode: cf023...1c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå