AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #1 Skrevet 20. juni 2023 Hadde regnet meg til en vis sum jeg skulle få i feriepenger med grunnlag i dagpenger. Lite visste jeg at når man er i mammaperm aå får man ikke feriepenger, selv om man var det før man gikk ut i mammapermisjon noen som har vært borti lignende? Anonymkode: ec288...acc
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #2 Skrevet 20. juni 2023 Hvor lenge hadde du dagpenger i 2022? Anonymkode: 1235e...895
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #3 Skrevet 20. juni 2023 Hæ? Du hadde regnet på feriepenger med grunnlag i inntekt fra dagpenger? Eller hadde du foreldrepermisjon? Selv om du var HVA? AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde regnet meg til en vis sum jeg skulle få i feriepenger med grunnlag i dagpenger. Lite visste jeg at når man er i mammaperm aå får man ikke feriepenger, selv om man var det før man gikk ut i mammapermisjon noen som har vært borti lignende? Anonymkode: ec288...acc Man får ikke feriepenger av dagpenger og når man er arbeidsledig under foreldrepermisjon gir foreldrepengene ingen rett på feriepenger. Man må ha en arbeidsgiver for å tjente opp til feriepenger. Anonymkode: 74763...4ed
Sofakona Skrevet 20. juni 2023 #4 Skrevet 20. juni 2023 Jo om du hadde dagpenger i 8 uker i fjor får du feriepenger. Men er du på dagpenger nå? Eventuelt når slutter du på dagpenger?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #5 Skrevet 20. juni 2023 https://www.nav.no/feriepenger Anonymkode: 533ba...47b
Sofakona Skrevet 20. juni 2023 #6 Skrevet 20. juni 2023 For å få ferietillegg må du ha fått dagpenger i mer enn 8 uker året før. Det vil si at om du fikk dagpenger i mer enn 8 uker i 2022, vil du få ferietillegg i år. Ferietillegget er 9,5 prosent av dagpengene du mottok året før. Du får ferietillegget utbetalt i juni.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå