AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #1 Skrevet 20. juni 2023 Tanten min, som har vært der, sier det er kjempefarlig. Enten må man være i sekluderte turistområder, eller hyre inn livvakter om man vil bevege seg fritt. Sier hun. Er dette korrekt. Anonymkode: 1189b...f36 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #2 Skrevet 20. juni 2023 Det kan være det, ja, i mange områder. Det er stor fattigdom, og hvite anses som rike turister og ettertraktet å rane, voldta og så drepe for å kvitte seg med beviset. I Sør-Afrika er det livsfarlig å bevege seg utenfor de hvite, sikre områdene, både dag og kveld, men særlig på kvelden. Man blir gjerne ettertraktet som kidnappingsoffer som hvit, fordi de regner med å få store løsepenger for offeret. De fattige svarte tror "alle" hvite sitter på masse penger, særlig de som er fra Europa og er turister. Har de råd til å reise, har de råd til å betale løsepenger... Anonymkode: a50c8...70b 1 2
Phoenix Heart Skrevet 20. juni 2023 #3 Skrevet 20. juni 2023 Hvit person i Afrika = rik. for afrikanere, så ja det kan bli farlig. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #4 Skrevet 20. juni 2023 Det spørs hvor du skal i Afrika. Noen deler, som Rwanda, er ganske trygge, mens andre deler er åpenbart svært farlige for alle, uavhengig av hudfarge. Sør-Afrika er f.eks. svært farlig. Anonymkode: 0b77f...6bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #5 Skrevet 20. juni 2023 Nå er jo Afrika et stort kontinent med mange land men generelt så er det ikke trygt for hvite mennesker uten å ta forhåndsregler. Det er mange hvite som har flyktet fra Sør-Afrika og andre afrikanske land de siste årene, hvite bønder opplever at gårdene blir brent ned, både buskap og mennesker blir drept. Så sitter den svarte befolkningen igjen og klager over at de sulter. Anonymkode: 29ba7...94e 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #6 Skrevet 20. juni 2023 Altså, Afrika er verdens nest største kontinent og består av mer enn 50 land, som er like forskjellige som land i andre verdensdeler. Noen deler av Afrika er trygge. Andre anses som svært utrygge, uavhengig av hudtone. Har vært i Sør-Afrika et par ganger og aldri verken sett eller opplevd noe skummelt, men har vært påpasselig med hvor jeg går, tatt mye Uber/Taxi. Følte meg mer utrygg i Brasil, selv om jeg aldri har opplevd noe skummelt der eller noe som helst annet sted i verden heller. Anonymkode: d017b...845 6 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #7 Skrevet 20. juni 2023 Kongo og Sørafrika. Anonymkode: 23e0d...86e 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #8 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tanten min, som har vært der, sier det er kjempefarlig. Enten må man være i sekluderte turistområder, eller hyre inn livvakter om man vil bevege seg fritt. Sier hun. Er dette korrekt. Anonymkode: 1189b...f36 Afrika er den nest største kontinenter, det er altså store regionale forskjeller. Hvilket land er det din tante snakker om? Jeg har bodd i flere deler av Sør-Afrika og der kan det absolutt være farlig på kveldstid, i visse områder. Andre er mye tryggere. I Ghana var det som å være i ett annet typisk turistland og var ingenting utenom normale forhåndsregler å ta. Samme med Kenya og Tanzania. Anonymkode: 478c0...722 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #9 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Altså, Afrika er verdens nest største kontinent og består av mer enn 50 land, som er like forskjellige som land i andre verdensdeler. Noen deler av Afrika er trygge. Andre anses som svært utrygge, uavhengig av hudtone. Har vært i Sør-Afrika et par ganger og aldri verken sett eller opplevd noe skummelt, men har vært påpasselig med hvor jeg går, tatt mye Uber/Taxi. Følte meg mer utrygg i Brasil, selv om jeg aldri har opplevd noe skummelt der eller noe som helst annet sted i verden heller. Anonymkode: d017b...845 Enig. Brasil er vel det landet jeg har følt meg mest utrygg og på vakt i, mye mer enn i Sør-Afrika. Opplevde flere ganger random gjengoppgjør og skyting i vanlige områder der, mens dette er ganske unormalt utenfor townshipsene i Sør-Afrika. Anonymkode: 478c0...722
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #10 Skrevet 20. juni 2023 Hadde aldri tort å reise til et muslimsk eller afrikansk land. Anonymkode: cae65...176 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #11 Skrevet 20. juni 2023 Min venninne ble gruppevoldtatt på vei hjem fra en butikk til hjemmet hun skulle til. Hun jobbet som frivillig hos leger uten grenser. Det er 4 år siden og hun er fortsatt like ødelagt. Anonymkode: 906ef...9fc 4
Maskinfører Skrevet 20. juni 2023 #12 Skrevet 20. juni 2023 Rasister de folka da dette bør disse WOKE folka ta opp dvs omvendt rasisme 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #13 Skrevet 20. juni 2023 Ja, i mange land i Afrika kan det være regelrett farlig å være hvit og reise rundt på egenhånd. Høy risiko for kidnappinger, ran og voldtekt. I en del land så er det også et betydelig hat mot hvite mennesker generelt sett. Vær forsiktig. Anonymkode: ed3f4...67a 2 1
Agaton Skrevet 20. juni 2023 #14 Skrevet 20. juni 2023 Tryggest å være hjemme. eller? med unntak av noen ekstreme lokasjoner, koker det jo som oftest ned til å være litt våken ift omgivelsene. jeg har vært i 60 land, mange av de litt "hårete". kunn blitt ranet en gang, i Cape Town. 1 1
Gjest Lurven Skrevet 20. juni 2023 #15 Skrevet 20. juni 2023 Du glemte å si hvilket land hun var i. Ikke alle land og steder i Afrika er farlige.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #16 Skrevet 21. juni 2023 Kunne aldri reist til Afrika. Høres jo helt vilt ut. Anonymkode: b432b...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #17 Skrevet 21. juni 2023 Athena Freyja skrev (På 20.6.2023 den 18.52): Hvit person i Afrika = rik. for afrikanere, så ja det kan bli farlig. Ja du mener det? Hele afrika altså? Anonymkode: ce0a0...58b 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #18 Skrevet 21. juni 2023 Agaton skrev (På 20.6.2023 den 19.31): Tryggest å være hjemme. eller? med unntak av noen ekstreme lokasjoner, koker det jo som oftest ned til å være litt våken ift omgivelsene. jeg har vært i 60 land, mange av de litt "hårete". kunn blitt ranet en gang, i Cape Town. Det er mange forholdsvis "trygge steder" i verden, men som i det store bildet handler det om å holde seg unna Afrika, Sør-Amerika og muslimske land. Asia, nord-amerika, new Zealand og Australia er fantastisk for oss Europere Anonymkode: 67e16...43a 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #19 Skrevet 21. juni 2023 Jeg har vært i 8 land i Afrika. Opplevde aldri noen situasjoner hvor jeg følte meg i fare eller utrygg. Var derimot vitne til en hendelse som var ubehagelig 1 gang (men denne var ikke jeg direkte involvert i). Så det kommer helt an på hvor du reiser. Men forhåndsregler bør man ta uansett hvor man reiser. Anonymkode: 8e70c...488 1 1
000VF000 Skrevet 21. juni 2023 #20 Skrevet 21. juni 2023 On 6/20/2023 at 6:50 PM, AnonymBruker said: Det kan være det, ja, i mange områder. Det er stor fattigdom, og hvite anses som rike turister og ettertraktet å rane, voldta og så drepe for å kvitte seg med beviset. I Sør-Afrika er det livsfarlig å bevege seg utenfor de hvite, sikre områdene, både dag og kveld, men særlig på kvelden. Man blir gjerne ettertraktet som kidnappingsoffer som hvit, fordi de regner med å få store løsepenger for offeret. De fattige svarte tror "alle" hvite sitter på masse penger, særlig de som er fra Europa og er turister. Har de råd til å reise, har de råd til å betale løsepenger... Anonymkode: a50c8...70b On 6/20/2023 at 7:21 PM, AnonymBruker said: Ja, i mange land i Afrika kan det være regelrett farlig å være hvit og reise rundt på egenhånd. Høy risiko for kidnappinger, ran og voldtekt. I en del land så er det også et betydelig hat mot hvite mennesker generelt sett. Vær forsiktig. Anonymkode: ed3f4...67a Gjesp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå