AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #1 Skrevet 20. juni 2023 Hei, Har en uke til rådighet som jeg skal bruke i Lofoten i en campervan. Er det noen som har noen erfaringer med å starte på Værøy for så å kjøre nordover? Eller andre gode tips til flotte steder å fricampe, steder å se osv. Alle tips mottas med stor takk😊 Anonymkode: 6722c...c3c
Kjetil E Skrevet 20. juni 2023 #2 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, Har en uke til rådighet som jeg skal bruke i Lofoten i en campervan. Er det noen som har noen erfaringer med å starte på Værøy for så å kjøre nordover? Eller andre gode tips til flotte steder å fricampe, steder å se osv. Alle tips mottas med stor takk😊 Anonymkode: 6722c...c3c Værøy er litt tungvint for å si det pent. Først lang fergetur fra Bodø til Værøy og så lang fergetur fra Værøy til Å. Bedre å ta ferge direkte fra Bodø til Å og så kjøre opp gjennom Lofoten. Tipps til flotte steder tror jeg andre er bedre på enn meg. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #3 Skrevet 20. juni 2023 Kjetil E skrev (2 timer siden): Værøy er litt tungvint for å si det pent. Først lang fergetur fra Bodø til Værøy og så lang fergetur fra Værøy til Å. Bedre å ta ferge direkte fra Bodø til Å og så kjøre opp gjennom Lofoten. Tipps til flotte steder tror jeg andre er bedre på enn meg. Takk, men det går ikke bilferge til Å. Det går fra Bodø til Moskenes som tar 3:15. må plusse på et par timer til Værøy. Anonymkode: 6722c...c3c 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #4 Skrevet 20. juni 2023 Husk: Det er mange steder i Lofoten det er forbudt med fricamp Anonymkode: 0072a...0ce
MissLi Skrevet 20. juni 2023 #5 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk, men det går ikke bilferge til Å. Det går fra Bodø til Moskenes som tar 3:15. må plusse på et par timer til Værøy. Anonymkode: 6722c...c3c Det er ca.20 minutters kjøring fra Moskenes til Å, så det er praktisk talt samme sted. Værøy er en fin øy, men det tar lang tid med ferga både til og fra og den går ikke svært ofte. OM du gjerne vil ha med deg Værøy, anbefaler jeg at du drar dit fra Bodø, så videre til Moskenes, får med deg Å og resten av Vest-Lofoten og så reise videre østover mot Henningsvær og Svolvær før du kjører tilbake til Bodø over Hamarøy. Husk å få med deg Hauklandsstrand og Uttakleiv! 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #6 Skrevet 21. juni 2023 MissLi skrev (18 timer siden): Det er ca.20 minutters kjøring fra Moskenes til Å, så det er praktisk talt samme sted. Værøy er en fin øy, men det tar lang tid med ferga både til og fra og den går ikke svært ofte. OM du gjerne vil ha med deg Værøy, anbefaler jeg at du drar dit fra Bodø, så videre til Moskenes, får med deg Å og resten av Vest-Lofoten og så reise videre østover mot Henningsvær og Svolvær før du kjører tilbake til Bodø over Hamarøy. Husk å få med deg Hauklandsstrand og Uttakleiv! Takk for tips😊 Har du kjørt igjennom selv? Hvor god tid bør man ha? Anonymkode: 6722c...c3c
reiseglad Skrevet 21. juni 2023 #7 Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Takk for tips😊 Har du kjørt igjennom selv? Hvor god tid bør man ha? Anonymkode: 6722c...c3c Lofoten på langs? Om du ikke skal stoppe for å gå i fjell, så klarer de deg med 2-3 dager. Skal du spise på gode restauranter, gå i akvariet i Kabelvåg, stå og gå i kø i Henningsvær, besøke alle galleriene rundt om, og kjøre innom Utakleiv, Eggum og Hauklandsstrand, surfe på Unstad - ja da bør du ha 4-5 dager.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #8 Skrevet 21. juni 2023 reiseglad skrev (4 minutter siden): Lofoten på langs? Om du ikke skal stoppe for å gå i fjell, så klarer de deg med 2-3 dager. Skal du spise på gode restauranter, gå i akvariet i Kabelvåg, stå og gå i kø i Henningsvær, besøke alle galleriene rundt om, og kjøre innom Utakleiv, Eggum og Hauklandsstrand, surfe på Unstad - ja da bør du ha 4-5 dager. På langs ja😊 Skql gå i fjellet, spise på resturanter og besøke Henningsvær. Besøke gallerier er ikke så aktuelt😊 Anonymkode: 6722c...c3c
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #9 Skrevet 21. juni 2023 Kva med å besøke Vikingmuseet ein dag? https://www.lofotr.no/nb/ Anonymkode: fa132...3a0
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #10 Skrevet 21. juni 2023 Lofoten er vakkert! Og velkommen hit🥳 Når skal du hit? Reinebringen, Ryten/Kvalvika, Mannen og Djevelporten / Fløya er klassikere for turister her. Ellers har jeg mange tips om du ønsker fjellturer hvor turistene enda ikke er😅 Henningsvær bør besøkes, det er en helt egen vibe der. Kanelboller på Unstad er et must. Midnattsola på Gimsøya er fantastisk, enten på stranda på Hov eller på toppen av fjellet Hoven. Nusfjord anbefales å dra innom, veldig fin natur på vei dit. Å / Reine er en flott opplevelse med flott natur. Thon Hotels nye hotell i Svolvær har god pizza, Sakura i Svolvær har god Sushi og Fellini har god ferdigmat (kebab, pizza ++). Det er ankommet store mengder turister her nå så Lofoten vil oppleves som veldig folksomt. Anonymkode: 4a4d4...6a2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #11 Skrevet 21. juni 2023 Håper du er mer heldig med været enn da jeg var der sist. En uke i fellesferien og det var overskyet og regn hele den uka. Måtte dra til Svolvær for å kjøpe hansker, lue og overtrekksbukse fordi det var så surt og kaldt, men det verste var egentlig tåka som lå såpass lavt at man ikke så fjelltoppene. Anonymkode: 2d76b...434
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #12 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 22.6.2023 den 0.19): Lofoten er vakkert! Og velkommen hit🥳 Når skal du hit? Reinebringen, Ryten/Kvalvika, Mannen og Djevelporten / Fløya er klassikere for turister her. Ellers har jeg mange tips om du ønsker fjellturer hvor turistene enda ikke er😅 Henningsvær bør besøkes, det er en helt egen vibe der. Kanelboller på Unstad er et must. Midnattsola på Gimsøya er fantastisk, enten på stranda på Hov eller på toppen av fjellet Hoven. Nusfjord anbefales å dra innom, veldig fin natur på vei dit. Å / Reine er en flott opplevelse med flott natur. Thon Hotels nye hotell i Svolvær har god pizza, Sakura i Svolvær har god Sushi og Fellini har god ferdigmat (kebab, pizza ++). Det er ankommet store mengder turister her nå så Lofoten vil oppleves som veldig folksomt. Anonymkode: 4a4d4...6a2 Takk, mange bra tips her😊 Anonymkode: 6722c...c3c
reiseglad Skrevet 24. juni 2023 #13 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 22.6.2023 den 0.19): Lofoten er vakkert! Og velkommen hit🥳 Når skal du hit? Reinebringen, Ryten/Kvalvika, Mannen og Djevelporten / Fløya er klassikere for turister her. Ellers har jeg mange tips om du ønsker fjellturer hvor turistene enda ikke er😅 Henningsvær bør besøkes, det er en helt egen vibe der. Kanelboller på Unstad er et must. Midnattsola på Gimsøya er fantastisk, enten på stranda på Hov eller på toppen av fjellet Hoven. Nusfjord anbefales å dra innom, veldig fin natur på vei dit. Å / Reine er en flott opplevelse med flott natur. Thon Hotels nye hotell i Svolvær har god pizza, Sakura i Svolvær har god Sushi og Fellini har god ferdigmat (kebab, pizza ++). Det er ankommet store mengder turister her nå så Lofoten vil oppleves som veldig folksomt. Anonymkode: 4a4d4...6a2 Hehe, alle turist»løypene» du ramser opp 😜😜For oss andre finnes det finere fjell hvor man slipper å gå i kø, som man gjør på Reinebringen og Djævelporten. Hysj om alternativene, de vil vi ha i fred!
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #14 Skrevet 24. juni 2023 reiseglad skrev (3 timer siden): Hehe, alle turist»løypene» du ramser opp 😜😜For oss andre finnes det finere fjell hvor man slipper å gå i kø, som man gjør på Reinebringen og Djævelporten. Hysj om alternativene, de vil vi ha i fred! Jeg ser absolutt den, men når man aldri har vært i Lofoten før og har noen få dager til rådighet så må man velge turistmagnetene. Men jeg reiser gjerne opp en annen gang uten om turistsesongen for å besøke mer ukjente perler😊 Anonymkode: 6722c...c3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå