Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sist år jeg var i sommerfest på jobb drakk jeg meg til jeg koste meg men ikke sånn som fleste gjør.

kollegaer som drikker seg helt bajas noen av kvinnene som har lettkledde klær på seg nesten, eller kollegaer som flørter osv😅 synes det er pinligt å se på. Joda drikker litt, men ikke helt vekke, de det er jobben liksom.. ikke venner. 
ny jobb i år og ny sommerfest så gleder meg litt. Håper mindre pinlig en sist jobb. 
joda koselig med sommerfest nok men føler av og til unødvendig og gå da det bare er drikking osv

deres erfaringer?

Anonymkode: fe8a0...abe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånt er pinlig! Det er årsaken til at jeg går etter middagen på julebordene.. 

Anonymkode: 04ae2...a01

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Sist år jeg var i sommerfest på jobb drakk jeg meg til jeg koste meg men ikke sånn som fleste gjør.

kollegaer som drikker seg helt bajas noen av kvinnene som har lettkledde klær på seg nesten, eller kollegaer som flørter osv😅 synes det er pinligt å se på. Joda drikker litt, men ikke helt vekke, de det er jobben liksom.. ikke venner. 
ny jobb i år og ny sommerfest så gleder meg litt. Håper mindre pinlig en sist jobb. 
joda koselig med sommerfest nok men føler av og til unødvendig og gå da det bare er drikking osv

deres erfaringer?

Anonymkode: fe8a0...abe

Det varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass. Julebord og sommerfester har på et generelt grunnlag en egen evne til å ta helt av. Spesielt om arbeidsgiver spanderer alkoholen :)  Ofte er dette veldig hyggelige sosiale sammenkomster blant de ansatte. Så er det alltid noen som ikke klarer å styre seg. Jeg velge å ta det rolig, sosialisere med arbeidskollegaer og skygge langt unna skandaler og flørting på arbeidsplassen. Det er alltid noen som har fylleangst etter slike begivenheter er min erfaring i arbeidslivet :) Men uansett du kan bare ta ansvar for deg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Vær fornuftig og drikk med måte. Vi hadde sommerfest nettopp. Hun ene gikk hardt ut og gråt og måtte trøstes og følges opp hele tiden - skikkelig fjortiss. En annen begynte med «de alvorlige» samtalene før festen var kommet i gang. Nei, vær smart. Ta det med ro.

Anonymkode: 61399...35c

AnonymBruker
Skrevet

Velg arbeidsplassene deres! Jeg har vært på ca 50 jobbfester, og så og si aldri opplevd fyll.

Anonymkode: d0b23...5e3

AnonymBruker
Skrevet

Dropper det hvert år jeg. Megaflaut med voksne folk som blir fulle og løse, særlig når man kjenner alle godt nok til å vite at de er i forhold eller gift. 

Anonymkode: 4b91a...ecb

• Nyttig 1
Skrevet

Jobbfest og sånn er jo ypperlig til å bryte ned barrierene som vi nordmenn strever så hardt med å holde oppe!

Der jeg har vært på jobbfest har det alltid vært gøy, enten man sitter i badstue i lag, nakenbader på sommerfesten eller generelt bare har det kjempegøy sammen☺️

Folk blir bedre kjent, og det skader aldri, det kan bare hjelpe deg videre på jobben☺️

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har vært en og annen av de yngre som går på en liten smell.

Men min erfaring er at folk begrenser inntaket i slike settinger. Og kler seg anstendig. Så det er nok som en over skriver, det kommer an på arbeidsplassen. 

Anonymkode: 047aa...054

AnonymBruker
Skrevet

Ingen drikker mye på mine jobbfester. Maks 2 enheter kanskje. Synes det er helt OK. Jobber kun med folk 30 år++ 

Anonymkode: 49e62...c13

AnonymBruker
Skrevet

Vi er ca 90 stykker i firmaet og det er alltid, uten unntak, den samme personen som blir så full at han ikke klarer å gjøre rede for seg. Han sovner på bordet, blir deprimert og noen må alltid passe på han. Jeg gidder ikke lenger bry meg, voksne mannen får klare seg selv. Helst skulle jeg ønske noen i ledelsen tok en prat med han for han ødelegger mye av stemninga for mange. 

Anonymkode: 088f0...06d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er ca 90 stykker i firmaet og det er alltid, uten unntak, den samme personen som blir så full at han ikke klarer å gjøre rede for seg. Han sovner på bordet, blir deprimert og noen må alltid passe på han. Jeg gidder ikke lenger bry meg, voksne mannen får klare seg selv. Helst skulle jeg ønske noen i ledelsen tok en prat med han for han ødelegger mye av stemninga for mange. 

Anonymkode: 088f0...06d

Har dere ikke en AKAN-kontakt?

Anonymkode: 26528...4b0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker ikke delta på slikt, handler bare om alkoholen. Ikke alle sider man ønsker å se av sin kollega, fordi man skal faktisk jobbe sammen.

Nordmenn er noen asosiale vesen som må drikke alkohol for å "slå seg løs", dagen etterpå er det tilbake til det inneslutta tvangstrøye livet sitt.

Så skal de også tvinge ansatte sammen på fritiden, gjetes i saueflokk. Pinlig, begrepet "Norsk saueflokkmentalitet" passer godt.

Anonymkode: 24683...373

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...