Gå til innhold

Saus til fiskeboller, fiskebollekraft?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruker dere fiskebollekraften eller ikke? Lenge siden jeg lagde sist. På boksen (Vesterålen) står det 1 ss smør, 1 ss mel. Kraft fra boksen og 4 dl melk. 

Mener å huske jeg ikke brukte så mye av kraften, men husker ikke. Hva gjør dere?

Jeg tar i salt, pepper og muskatnøtt?

Jeg har lyst på karri oppå fiskeboller i saus med poteter denne dagen, og ikke å lage karrisaus.

Bruker dere fiskebollekraften og muskatnøtt?

Anonymkode: da22e...87b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker all kraften, mindre melk enn det som står. Passer på å få brukt all kraften og bruker da den melken som trengs for å få konsistensen jeg vil. Bruker også 2 ss smør og 3 med mel. Oppskriften på boksen syns jeg blir for tynn

Anonymkode: 61e4a...963

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bruker all kraften, mindre melk enn det som står. Passer på å få brukt all kraften og bruker da den melken som trengs for å få konsistensen jeg vil. Bruker også 2 ss smør og 3 med mel. Oppskriften på boksen syns jeg blir for tynn

Hmm. Blir det veldig fiskesmak av kraften? Bruker du salt, pepper og muskat, eller blir det salt nok pga kraften? Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hmm. Blir det veldig fiskesmak av kraften? Bruker du salt, pepper og muskat, eller blir det salt nok pga kraften? Ts

Smaker jo ikke særlig fisk verken av fiskebollene eller kraften, så nei, det blir ikke veldig fiskesmak. Jeg bruker kun muskat og pepper og ikke ekstra salt. Derimot tilsetter jeg en skvett hvitvin (Trenger ikke være dyr hvitvin. Jeg har en liten pose med skrukork i kjøleskapet til dette. Koser 30 - 40 kroner på polet og holder seg i ukevis siden posen har skrukork. Evt. kan rester av hvitvin fryses som isbiter man oppbevarer i fryseren). Det hever smaken vesentlig på en ellers hverdagslig rett! ;)

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Syns ikke det blir mye fiskesmak, bruker både salt, pepper og muskat ja :)

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar. Da har jeg hatt oppi 2ss smør, 3 ss mel, all fiskebollekraft, og sper videre med lettmelk, litt hvitvin, pepper og muskat og smaker til om den trenger salt.

Takker. Ts

AnonymBruker
Skrevet
Fame skrev (7 minutter siden):

Karri:rodmer:

Har på toppen ☺️ Ts

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, smakte på sausen som ikke er ferdig ennå, men hvitvin i sausen! Oh Yes! Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ble sausen, ts? Jeg kunne aldri brukt all kraften, det hadde blitt altfor salt for meg. Anbefaler folk å ha i litt og litt kraft, og smake til. Jeg har bare en liten dæsj oppi😊

Anonymkode: 06dd0...0ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...