Example Skrevet 22. juni 2023 #21 Del Skrevet 22. juni 2023 aazy skrev (3 minutter siden): Men situasjonen er framleis den at Raudt sine representantar på magisk vis evner å leve for same lønna som sine veljarar, i motsetnad til alle anna partier. Dei får godt utdanna folk inn i sine rekker, tilogmed folk frå ei notorisk overlønna fagrørsle. For meg blir det dermed tynt å påstå at stortingslønna er høg fordi den *må*, eller burde, vere det. Om ikkje anna står det i det minste respekt av at enkelte politikarar "put their money where their mouth is". Hvilke Rødt-politikere har gått ned i lønn for gå inn på Stortinget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 22. juni 2023 #22 Del Skrevet 22. juni 2023 1 minutt siden, Example said: Hvilke Rødt-politikere har gått ned i lønn for gå inn på Stortinget? Sånn i farta er Marie Sneve Martinussen utdanna samfunnsøkonom, som vel har ei startlønn på ~300 000 meir enn ho tener som representant for Raudt på Stortinget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 22. juni 2023 #23 Del Skrevet 22. juni 2023 GrønnNellik68 skrev (22 minutter siden): Hvorfor ikke uføre og minste pensjonister? De fikk jo en økning på 8%, langt over alle andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 22. juni 2023 #24 Del Skrevet 22. juni 2023 aazy skrev (3 minutter siden): Sånn i farta er Marie Sneve Martinussen utdanna samfunnsøkonom, som vel har ei startlønn på ~300 000 meir enn ho tener som representant for Raudt på Stortinget. Har hun jobber som det? Her ser man i alle fall at en del av Rødts representanter ikke kommer dårlig ut av "ny jobb". https://www.nettavisen.no/nyheter/kraftig-lonnshopp-for-rodt-representantene/s/12-95-3424179563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 22. juni 2023 #25 Del Skrevet 22. juni 2023 8 minutter siden, Example said: Har hun jobber som det? Her ser man i alle fall at en del av Rødts representanter ikke kommer dårlig ut av "ny jobb". https://www.nettavisen.no/nyheter/kraftig-lonnshopp-for-rodt-representantene/s/12-95-3424179563 Irrelevant om ho har jobba som det. Det er openbart ikkje lønna som driv Raudt-representantane. Alle som kun har hatt dårleg betalte verv, eller studert, vil få lønnshopp på Stortinget. Endrar ikkje poenget mitt - enkelte på Stortinget evner å leve for mindre enn andre. Merkeleg! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BitterMann Skrevet 22. juni 2023 #26 Del Skrevet 22. juni 2023 15 minutter siden, aazy said: Sånn i farta er Marie Sneve Martinussen utdanna samfunnsøkonom, som vel har ei startlønn på ~300 000 meir enn ho tener som representant for Raudt på Stortinget. Står på Rødt sine sider at pga partiskatt tjener stortingsrepresentantene 750 000 kroner i 2021. https://roedt.no/stortingslonna-og-rodts-partiskatt Samfunnsøkonomer har ikke over 1 million i startlønn(300 000 mer enn det man tjener som stortingsrepresentant). De aller fleste samfunnsøkonomer jobber i det offentlige og der er startlønna rundt 550 000. Prøvde å finne Maries tidligere arbeidserfaring og der ser jeg kun at hun er "musiker". All respekt til Rødt som har partiskatt, men tror ikke Marie taper økonomisk på å sitte på Stortinget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 22. juni 2023 #27 Del Skrevet 22. juni 2023 On 6/20/2023 at 4:01 PM, Brunello said: Hvor mange er for å redusere egen lønn? Jeg synes stortingsrepresentantenes godtgjørelse er alt for lav. De bør tjene såpass at kvalifiserte folk vil sitte på Stortinget. Ja. Klimafornektende Jon-Ronny fra Sandnes/Bodø FRP/SP med erfaring som bilselger er absolutt verdt lønna. Lønn er det siste som bør motivere fremtidige politikere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 22. juni 2023 #28 Del Skrevet 22. juni 2023 4 minutter siden, BitterMann said: Står på Rødt sine sider at pga partiskatt tjener stortingsrepresentantene 750 000 kroner i 2021. https://roedt.no/stortingslonna-og-rodts-partiskatt Samfunnsøkonomer har ikke over 1 million i startlønn(300 000 mer enn det man tjener som stortingsrepresentant). De aller fleste samfunnsøkonomer jobber i det offentlige og der er startlønna rundt 550 000. Prøvde å finne Maries tidligere arbeidserfaring og der ser jeg kun at hun er "musiker". All respekt til Rødt som har partiskatt, men tror ikke Marie taper økonomisk på å sitte på Stortinget. Ser det er rusk i regnestykket mitt her ja. Hva Marie kunne tjent utenom blir jo bare spekulasjon, men poenget består jo - innad i Stortinget er det store forskjeller. At Raudt sine representantar klarer seg på 310k mindre i året indikerar at løna absolutt ikkje må, eller burde, vere så høg. Raudt er ikkje eit unikum når det gjelder utdanningsbakgrunn, ein kan lett klatre opp i både AP, SP og Høgre og få 1 million i året utan noko særleg utdanning eller yrkesprospekt utanom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 22. juni 2023 #29 Del Skrevet 22. juni 2023 Tja. Jeg synes det er greit. 1,1 mill i årslønn for å være øverste sektorleder på statsnivå bør være et minimum. Man kan på mange måter si at 1,1 mill er for lite sett opp mot hva både vanlige folk og de som tjener litt mer tjener. Men jeg forstår at det ser usolidarisk ut, og at måten det gjøres på i den tiden vi er i ikke ser sunt ut. At dagens stortingspolitikere også har tidenes mest svekkede tillit, samt at unndragelser, juks og kameraderi aldri har hatt større fokus, bidrar vel også til at dette er uforståelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 22. juni 2023 #30 Del Skrevet 22. juni 2023 aazy skrev (23 minutter siden): Irrelevant om ho har jobba som det. Det er openbart ikkje lønna som driv Raudt-representantane. Alle som kun har hatt dårleg betalte verv, eller studert, vil få lønnshopp på Stortinget. Endrar ikkje poenget mitt - enkelte på Stortinget evner å leve for mindre enn andre. Merkeleg! Du har nok rett i at det neppe er lønna som er deres største motivasjonen deres. Samtidig er det få av dem som taper på å sitte der. Det er ikke dugnad akkurat. De får, selv med selvpåført partiskatt, en god inntekt. Bedre enn de fleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BitterMann Skrevet 22. juni 2023 #31 Del Skrevet 22. juni 2023 31 minutter siden, aazy said: Ser det er rusk i regnestykket mitt her ja. Hva Marie kunne tjent utenom blir jo bare spekulasjon, men poenget består jo - innad i Stortinget er det store forskjeller. At Raudt sine representantar klarer seg på 310k mindre i året indikerar at løna absolutt ikkje må, eller burde, vere så høg. Raudt er ikkje eit unikum når det gjelder utdanningsbakgrunn, ein kan lett klatre opp i både AP, SP og Høgre og få 1 million i året utan noko særleg utdanning eller yrkesprospekt utanom. Er helt enig i at stortingslønna ikke trenger å være så høy som i dag og synes lønna Rødt representantene har etter å ha betalt partiskatt virker mer rimelig enn den de som ikke betaler partiskatt har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå