Gå til innhold

Hvor lenge skal jeg holde på denne hemmeligheten før jeg krever at hun forteller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en svigerdatter som i noe lengre tid ikke har vært helt seg selv. Har virket apatisk, fjern, unormalt trøtt. For to helger siden var hun og sønnen min på besøk hos meg og vi to ble sittende ute og prate lenger enn resten. Hun betror seg til meg og ber meg ikke fortelle noe til andre, noe jeg selvsagt respekterer og lover, og er tydelig på at hun bør virkelig fortelle, noe hun sier at hun skal.

Nå har det gått to uker og sønnen min er fortsatt tydelig uvitende. Hvor lenge burde jeg sitte rolig i båten og ikke blande meg? Merker også at det er veldig ubehagelig å vite når han ikke vet og jeg bekymrer meg unødvendig mye ettesom de bor et stykke unna oss.

Anonymkode: 5ce36...aa8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo hva det gjelder? Har hun kredittkort gjeld til oppover ørene så er det kanskje ikke noe du skal blande deg inn i. Er hun utro mot sønnen din osv ville jeg nevnt det til henne og sagt at du synes din sønn fortjener å vite sannheten fordi du er glad i de begge. Så kjenn på det, er dette en sak som er vondt og kan bli verre ville jeg sendt en hyggelig meldig med et ønske om å få vite hva hun tenker. Uansett så høres du ut som en fantastisk svigermor som har gjort at hun føler trygghet til å fortelle deg dette :) 

Anonymkode: fde91...184

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med henne igjen hvis du er bekymra. 

Anonymkode: 777da...864

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det spørs jo hva det gjelder? Har hun kredittkort gjeld til oppover ørene så er det kanskje ikke noe du skal blande deg inn i. Er hun utro mot sønnen din osv ville jeg nevnt det til henne og sagt at du synes din sønn fortjener å vite sannheten fordi du er glad i de begge. Så kjenn på det, er dette en sak som er vondt og kan bli verre ville jeg sendt en hyggelig meldig med et ønske om å få vite hva hun tenker. Uansett så høres du ut som en fantastisk svigermor som har gjort at hun føler trygghet til å fortelle deg dette :) 

Det er helserelatert. Jeg hadde jo villet fortelle min mann med det samme, men vi er jo alle forskjellige og det er greit. Men synes det begynner å gå lang tid(hun har jo visst om det en stund før hun fortalte meg)

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ta kontakt med henne igjen hvis du er bekymra. 

Anonymkode: 777da...864

Vi har jevnlig kontakt men jeg liker ikke å mase om det samme når hun allerede vet hva jeg mener hun bør gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Takk for koselige ord forresten 😃

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal snakke med henne igjen og si at du bekymrer deg og spør om hun har fortalt han hvordan det står til med helsa. Ikke gå bak ryggen hennes, ikke press henne men bare spør og hvis din sønn har sagt noe som tyder på at han merker hun er anderledes så si det.

Anonymkode: 633ab...716

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med henne igjen.

Spør henne også hvordan hun ville følt det om det var hennes mann som holdt lignende skjult fra henne. Hadde hun syntes det var greit at han følte han ikke kunne snakke med henne om det, at han mente det var noe hun hadde noe med, selv om det ville påvirke dem begge to? (som jeg antar også din svigerdatters helsesituasjon vil gjøre) Hva ville hun følt om mannen ikke ville fortelle henne om noe så alvorlig for å skåne henne, at hun ikke fikk lov til å støtte ham i hans sykdom? Hadde hun følt at det hadde et godt og nært og trygt forhold da? Et forhold med respekt og omtanke hvor begge to støtter hverandre, også når det er vanskeligere tider?

Jeg håper din svigerdatter innser at hun ikke trenger være alene om dette. Er det alvorlig så er hun trolig i en form for benektelse. Kanskje du kan be henne om å snakke med sin lege om det at hun ikke greier å fortelle mannen om dette? Eller til og med tilby deg å bli med henne til lege?

Håper det går bra med henne og dem!

Anonymkode: fabd7...45d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette har du INGENTING med å fortelle videre. Til noen!!

Anonymkode: 33934...8d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette har du INGENTING med å fortelle videre. Til noen!!

Anonymkode: 33934...8d3

Så mannen skal gå uvitende hvis samboeren har kreft, ALS, MS, psykiske lidelser, ikke kan få barn etc? Selvsagt har mannen noe med det å gjøre, hvis det kommer til å gå utover han på et tidspunkt.

Anonymkode: 7b070...56d

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helse er privat, så du skal ikke fortelle noe som helst. Du kan snakke med henne og spørre om hun ikke vil fortelle, men ikke presse henne eller oppfordre henne til det om hun ikke vil 

Anonymkode: 76f81...66f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er hun redd for at han ikke vil takle det? Kan du spørre henne om det er noe du kan gjøre for å hjelpe? 

Anonymkode: 1c99a...853

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er hun redd for at han ikke vil takle det? Kan du spørre henne om det er noe du kan gjøre for å hjelpe? 

Anonymkode: 1c99a...853

Jeg tror det er selve stunden som skremmer henne litt, at de skal sitte ned sammen og prate i fortrolighet osv. At hun føler hun må planlegge og regissere og tenke ut alle mulige scenario og utfall, selv om jeg har sagt at jeg overhodet ikke kan tenke meg at han reagerer negativt på dette. Det ville vært ekstremt unormalt, både for han som person men også folk flest. Pluss at det er komfortabel og behagelig å bare fortsette "å late som ingenting" og leve videre som hun er vant til.

Har sagt til henne at det slettes ikke er nødvendig å planlegge dette, det gikk jo helt fint å fortelle meg og det ble gjort helt spontant. Har foreslått å være med, men det har hun takket nei til.

Skrevet

Så fint at din svigerdatter stoler på deg TS, nok til å dele noe som tydeligvis er av en slik art at hun ikke har delt det med sin partner av uviss årsak! Ikke bryt den tilliten selv om det er vanskelig for deg. Snakk med henne, men sett ikke dine egne ønsker og behov, sønnen din osv foran henne og hennes ønsker selv om det er vanskelig for deg. Det er den sikreste måten å miste denne gode relasjonen på, og hvis det blir de to for resten av livet er det viktig å ha en god relasjon til henne slik jeg ser det som svigermor selv ❤️ jeg bærer selv fortrolige samtaler med meg som jeg personlig kan syns er vanskelige men som jeg av respekt for svigerbarn ikke deler.  Og jeg forsøker se det som et godt tegn at jeg er en fortrolig de kan gå til med det de syns er vanskelig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...