AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #1 Skrevet 20. juni 2023 Den har jo litt rar form, men tenkte den ville være stas for ettåringen som skal starte i barnehagen. Noen som har prøvd den? https://www.jollyroom.no/babyutstyr/mat-drikke/bestikk-servering/matbokser-mattermoser/1367605-done-by-deer-elphee-matboks-powder?gclid=Cj0KCQjwnMWkBhDLARIsAHBOftptgPVyF2m9bQ_gMzSYRoSZYNR4hDWJAvNlyOS6j3jQjA0L5LNM9JIaApvKEALw_wcB Anonymkode: 47e9f...01d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #2 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den har jo litt rar form, men tenkte den ville være stas for ettåringen som skal starte i barnehagen. Noen som har prøvd den? https://www.jollyroom.no/babyutstyr/mat-drikke/bestikk-servering/matbokser-mattermoser/1367605-done-by-deer-elphee-matboks-powder?gclid=Cj0KCQjwnMWkBhDLARIsAHBOftptgPVyF2m9bQ_gMzSYRoSZYNR4hDWJAvNlyOS6j3jQjA0L5LNM9JIaApvKEALw_wcB Anonymkode: 47e9f...01d Tror helt ærlig ettåringen ikke bryr seg om boksen utenpå maten Jeg ville anbefalt en vanlig matboks med flere rom! Anonymkode: 55716...cf9 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #3 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror helt ærlig ettåringen ikke bryr seg om boksen utenpå maten Jeg ville anbefalt en vanlig matboks med flere rom! Anonymkode: 55716...cf9 En ettåring kan lett synes det er ekstra stas å spise matpakken dersom det er en gøyal matboks. Anonymkode: d99b0...22f 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #4 Skrevet 20. juni 2023 De færreste ettåringer bryr seg om fasongen på matboksen. Når de er litt eldre, ja, men ikke ettåringene. Jeg ville gått for en solid matboks med klemmer til å holde lokket på plass, f.eks noe fra Sistema. Da kan barnet ha samme matboks i mange år. Anonymkode: 8f039...d98 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #5 Skrevet 20. juni 2023 Den der ser mer stas ut for instagram-mor enn for ungen.. I vår bhg har jeg sett noen få sånne. Men det er som regel de som har fargerike peppa-gris-matbokser o.l. som ungene er misunnelige på. Trenger man overtenke matboks til en ettåring..? Vi har brukt både helt vanlige fått-gratis-på-kiwi-med-stor-logo-matbokser, peppa-gris-matbokser med ett stk rom og vanlig lokk. matbokser med flere rom om de har villet ha med seg litt diverse, osv. Anonymkode: 61ba4...556 8
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #6 Skrevet 20. juni 2023 Det er viktigere at ungen klarer å åpne matboksen sin selv, enn hvordan den ser ut, forøvrig. De minste får selvsagt hjelp, men det er eksta stas å klare selv, og å ikke måtte vente på hjelp. Anonymkode: 61ba4...556 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #7 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tror helt ærlig ettåringen ikke bryr seg om boksen utenpå maten Jeg ville anbefalt en vanlig matboks med flere rom! Anonymkode: 55716...cf9 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De færreste ettåringer bryr seg om fasongen på matboksen. Når de er litt eldre, ja, men ikke ettåringene. Jeg ville gått for en solid matboks med klemmer til å holde lokket på plass, f.eks noe fra Sistema. Da kan barnet ha samme matboks i mange år. Anonymkode: 8f039...d98 Ungen er hvertfall veldig opptatt av drikkeflasken og peker på alle motivene og velger alltid den samme... Anonymkode: 47e9f...01d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #8 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er viktigere at ungen klarer å åpne matboksen sin selv, enn hvordan den ser ut, forøvrig. De minste får selvsagt hjelp, men det er eksta stas å klare selv, og å ikke måtte vente på hjelp. Anonymkode: 61ba4...556 Har du tips til noen de etterhvert vil klare å åpne selv? Anonymkode: 47e9f...01d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #9 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ungen er hvertfall veldig opptatt av drikkeflasken og peker på alle motivene og velger alltid den samme... Anonymkode: 47e9f...01d Det er helt vanlig, men altså, den matboksen som ble linket til var jo ikke full av motiver og gøye farger.. Anonymkode: 61ba4...556 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #10 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du tips til noen de etterhvert vil klare å åpne selv? Anonymkode: 47e9f...01d De med en enkel klemme-sak. Ikke noe hvor den holdes lukket med en strikk som må tas av osv, eller lokk som går helt ned over siden som man må dra opp i helt riktig vinkel. Anonymkode: 61ba4...556 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #11 Skrevet 20. juni 2023 Så mye negativitet, da😅 Den var veldig søt. Også kos for mor å pakke. Man kan uansett ikke bare ha en boks. Her har vi et utvalg, og tilpasser etter hva som serveres, og hva vi gjør. Så du vil alltid finne bruk for den Anonymkode: e7fde...dea 2 1
exictence Skrevet 20. juni 2023 #12 Skrevet 20. juni 2023 jeg ville hatt en gammeldag koselig metall matboks 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #13 Skrevet 20. juni 2023 For oss blir de for upraktiske, selv om den får pluss for å tåle oppvaskmaskin. Matbokser hos oss må være lette å åpne/lukke, slik at barnet klarer mest mulig selv. De må også være tette, slik at den halvspiste yoghurten eller den moste appelsinen ikke renner ut i sekken. Favorittene har flere rom, så det er lett å sende med varierte ting uten at de blandes. Ulike bokser fra Sistema dekker være behov. De er dyre, men slitesterke. Anonymkode: 9bc84...7de
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #14 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For oss blir de for upraktiske, selv om den får pluss for å tåle oppvaskmaskin. Matbokser hos oss må være lette å åpne/lukke, slik at barnet klarer mest mulig selv. De må også være tette, slik at den halvspiste yoghurten eller den moste appelsinen ikke renner ut i sekken. Favorittene har flere rom, så det er lett å sende med varierte ting uten at de blandes. Ulike bokser fra Sistema dekker være behov. De er dyre, men slitesterke. Anonymkode: 9bc84...7de De er ofte på salg på Obs Vi har flere av dem. Vi har flere matbokser, til ulike behov. Gidder ikke sende med den svære sistema-matboksen som tar hele sekken og halve oppvaskmaskinen om ungen uansett bare skal ha med to skiver med leverpostei. Men den er genial når ungen skal ha med en liten boks med yoghurt, noen oppkuttede paprikastenger, en fiskekake, OG en skive, og det er ragnarok om noe har vært ani noe av det andre... Anonymkode: 61ba4...556 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #15 Skrevet 20. juni 2023 Vi har matboks som er firkantet og som akkurat er plass til maten de pleier å ha med. Lett å åpne, og tar ikke unødvendig plass i sekken. Har også noen mindre de kan ha frukt/grønnsaksbiter oppi. Den som du har lenket til er vanskelig å si noe om, da jeg ikke kan se hvordan den åpnes eller hvordan den ser ut inni. Anonymkode: 0394d...38f
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #16 Skrevet 20. juni 2023 Den ser helt ok ut, og var veldig fin/pen, men stilig etter en voksen smak, for en ettåring er det lite morsomt med den der. Barn liker Peppa gris og Paw patrol dessverre. Formen er ok. Barnet bil sikkert foretrekke denne: (jeg kjøpte selv en pen, retro metallboks til mine, stygge plastbokser fra sistema er bedre, og barna har aldri noensinne foretrukket det ene framfor det andre, annet enn «sterkest mulig rosa!) Anonymkode: cea67...23b
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #17 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): noen oppkuttede paprikastenger, en fiskekake, OG en skive, og det er ragnarok om noe har vært ani noe av det andre... Meget viktig! Alle (barn i den fasen) vet jo at paprikaen er uspiselig hvis den får fiskelus på seg! 🤦♀️🤣🤣 Anonymkode: c5e85...c09
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #18 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den har jo litt rar form, men tenkte den ville være stas for ettåringen som skal starte i barnehagen. Noen som har prøvd den? https://www.jollyroom.no/babyutstyr/mat-drikke/bestikk-servering/matbokser-mattermoser/1367605-done-by-deer-elphee-matboks-powder?gclid=Cj0KCQjwnMWkBhDLARIsAHBOftptgPVyF2m9bQ_gMzSYRoSZYNR4hDWJAvNlyOS6j3jQjA0L5LNM9JIaApvKEALw_wcB Anonymkode: 47e9f...01d Det som betyr noe er: klarer barnet å åpne selv. Anonymkode: 7a2e8...ecc
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #19 Skrevet 20. juni 2023 Denne er enkel å åpne😄 https://www.nameon.no/mepal-matboks-animal-friends?gclid=Cj0KCQjwnMWkBhDLARIsAHBOftrH1DDDoYTVioVutGAw1RZ4l8C7jfx7rz4qzsnMWfR0qRzjDUyUE4IaAljKEALw_wcB Anonymkode: abd49...d03
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #20 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så mye negativitet, da😅 Den var veldig søt. Også kos for mor å pakke. Man kan uansett ikke bare ha en boks. Her har vi et utvalg, og tilpasser etter hva som serveres, og hva vi gjør. Så du vil alltid finne bruk for den Anonymkode: e7fde...dea Her reagerer jeg på et par ting. Mor pakker, hva med far? Og kos å lage matpakke hvis boksen er fin? Dette kjenner jeg meg ikke igjen i 😂 Anonymkode: 81a83...08b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå