AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #1 Skrevet 20. juni 2023 Kan han skynde seg å ta teori før anmeldelsen kommer i posten? Altså hvis han tar teori mellom nå og til han får anmeldelsen med en eventuell sperrefrist på 6 måneder. for den gjelder vel fra anmeldelsen foreligger? og han kjørte uten førekort fordi han trodde den han hadde allerede var gyldig i Norge, men den er ikke det.. vil ikke utdype noe mer grunnet gjenkjennelse. Anonymkode: 714ff...435
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #2 Skrevet 20. juni 2023 Selvfølgelig ikke. Han vil få en dato for bestått teori, og denne datoen er etter at han ble stoppet for kjøring uten førerkort Anonymkode: f1031...fdc 7 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #4 Skrevet 20. juni 2023 «Jeg trodde førerkortet mitt var gyldig, så jeg tok teoriprøven raskt for å kvitte meg med boten». Litt vel mistenksomt. Anonymkode: 3a0ca...375
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #5 Skrevet 20. juni 2023 Anmeldelsen gjelder i fra det øyeblikket han ble stoppet og gjorde noe ulovlig så det hjelper ikke å ta førerkortet etterpå, det som vil skje nå er at han vil få automatisk sperrefrist på 6 måneder for å ta førerkort og muligens bot. Hvis han må ta teori og oppkjøring for å ta førerkort i Norge så kommer han sannsynligvis fra et land som ikke har den samme trafikkopplæringen som oss, det vanlige når man f.eks. flytter til Norge fra et EU-land er at man må bytte inn sitt utenlandske førerkort til et norsk førerkort men man slipper teori og oppkjøring. Det er hans eget ansvar å sette seg inn i de norske lovene og undersøke om han kan kjøre lovlig med det førerkortet han har fra et annet land. Anonymkode: 72599...802 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #6 Skrevet 20. juni 2023 Dette er vel samme type folk som vasker hendene før de driter. Anonymkode: 31723...f8b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå