AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #1 Skrevet 20. juni 2023 Skal på sommerferie til danmark- vet at kursen er "sprø", men er det noe som er kult å kjøpe med hjem som vi ikke har i våre vanlige butikker i Norge? Anonymkode: 37ba8...a2d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #2 Skrevet 20. juni 2023 Jeg har hamstret sånne tynne sjokoladeplater som er til å ha på skiven, og lakris-matador-miksen. Men nei, ellers synes jeg ikke det er så mye spennende. Dansk salami får man jo nå på kiwien, og leverposteien var rett og slett dårligere enn gilde sin. Anonymkode: a0cfa...872
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #3 Skrevet 20. juni 2023 Ikke noe spesielt egentlig. Sjokoladeplatene fra Galle & Jessen som nevnt over her har vi forsåvidt kjøpt på Normal og ellers selges de også i Sverige (men det forutsettes jo at en er i Sverige innimellom). Dansk leverpostei synes jeg også er godt, men den kjøper vi også i Sverige. Forresten dansk rugbrød, husker ikke produsenten, det pleier vi å kjøpe. Og dansk snaps. Anonymkode: a0b8c...ddb
Brunhilde Skrevet 20. juni 2023 #4 Skrevet 20. juni 2023 Jeg anbefaler deg å laste ned tilbudsavisene fra de forskjellige butikkene og se om det er noe som frister. Føtex, Brugsen og Meny finnes vel stort sett over alt, tror jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #5 Skrevet 20. juni 2023 Jo, kom på en ting til: giraff øl! Det forutsettes jo at en drikker øl. Anonymkode: a0b8c...ddb
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #6 Skrevet 20. juni 2023 Nå vet jeg ikke hva TS regner som "spennende", men som nordmann som har vært bosatt i Danmark et par år, har jeg stusset over at jeg flere ganger har sett folk nevne Haribo-godteri som noe man kjøper i Danmark tidligere tråder også (jeg trodde man fikk tak i det tyske godterimerket Haribo i Norge). Med mindre man kjøper inn noe spennende til små barn, er vel ikke påleggssjokolade-plater spesielt spennende (det er jo bare sjokolade av virkelig dårlig kvalitet i plateform). Jeg ville personlig anbefale å utforske ostehyllene. Selv i dagligvarebutikker med veldig "basic" utvalg, som Netto, kan man finne noe spennende, til en veldig ok pris (selv med rekordsvak norsk krone). I Danmark finner ikke bare mye utenlandsk ost man i Norge kun finner til blodpris i butikker med ostedisk, de danskproduserte "hverdagsostene" er i en helt annen liga enn det man får fra Tine og Synnøve Finden i Norge. Det er også mye spennende sjokolade i danske dagligvarebutikker, hvis man er interessert i noe mer spennende enn påleggssjokolade eller en plate Marabou som er identisk med en fra Freia som selges i Norge. Jeg vil egentlig anbefale å sette av litt tid til å gå på et supermarked med godt utvalg, som Føtex og bare utforske. Selv frossenpizza og ravioli fra Pricip (Føtex/Bilka sitt eget merke) er av en kvalitet, og i smaksvarianter man rett og slett ikke finner i Norge. Anonymkode: ce8b1...f46 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #7 Skrevet 20. juni 2023 Ville heller gått i noen særegne kles butikker som de ikke har her Anonymkode: 1d7a3...66d
mariie Skrevet 20. juni 2023 #8 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ville heller gått i noen særegne kles butikker som de ikke har her Anonymkode: 1d7a3...66d Som f.eks? 1
Frøkenfryden Skrevet 20. juni 2023 #9 Skrevet 20. juni 2023 Tror freia ikke lenger lager sånn eske med individuelt innpakkede 70%-biter på 10 g. Savner de! Fant i marabouversjon i Danmark
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå