Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier seg jo selv at man må kvitte seg med ting eller oppbevare dem et sted. Synes likevel det kan være interessant å høre hvilke erfaringer folk har, hvordan dere løste det med hver sine ting og flytte sammen?

Ufordring å tenke på.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kaste og selge på finn. 

En ting er større møbler. Om man flytter til et sted med bare én stue, trenger man ikke dobbelt opp av stuemøbler. Da må man bli enige om hva man skal beholde, og hva man skal selge. Om man ikke klarer bli enige om hvem sin sofa man skal beholde, kan et komprimiss være å selge begge sine sofaer, og kjøpe en helt ny sammen - en dyrere løsning.. 

Når det gjelder småting, er det igjen kaste og selge som gjelder. Noe er det gjerne plass til alt av fra begge sider, men er det begrenset med plass, må begge gå litt inn med hard hånd og se på hva man faktisk virkelig ønsker å ta vare på. 

Jeg kvittet meg med hele cd-samlingen. Luket ut masse dvd'er og bøker. Gikk hardt inn i klesskapet og donerte til uff. 

Anonymkode: d3e69...ec4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kaste og selge på finn. 

En ting er større møbler. Om man flytter til et sted med bare én stue, trenger man ikke dobbelt opp av stuemøbler. Da må man bli enige om hva man skal beholde, og hva man skal selge. Om man ikke klarer bli enige om hvem sin sofa man skal beholde, kan et komprimiss være å selge begge sine sofaer, og kjøpe en helt ny sammen - en dyrere løsning.. 

Når det gjelder småting, er det igjen kaste og selge som gjelder. Noe er det gjerne plass til alt av fra begge sider, men er det begrenset med plass, må begge gå litt inn med hard hånd og se på hva man faktisk virkelig ønsker å ta vare på. 

Jeg kvittet meg med hele cd-samlingen. Luket ut masse dvd'er og bøker. Gikk hardt inn i klesskapet og donerte til uff. 

Anonymkode: d3e69...ec4

Takk for deling :) 

Begge liker godt gjenbruk og det å beholde, samtidig tror jeg det er en veldig god ide å kjøpe noe sammen. Da er det mer begge to sitt, og felles god følelse 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp et stort nok hus , fordel tingene på landstedet og hytta på fjellet. 

Anonymkode: 3c182...9f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøp et stort nok hus , fordel tingene på landstedet og hytta på fjellet. 

Anonymkode: 3c182...9f7

Hvis man har mye penger :)

Tror uansett jeg ikke kunne tenke meg hytte og landsted. Har heller  lyst til å bruke penger på å reise forskjellige seder, og ikke ha så mye å passe på

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville latt den som liker den og den tingen best beholde. La oss si den sofaen, den andre sitt stuebord, den beste tv’n osv. og prøvd å fått det til å bli ca 50% av hvert sitt. Aldri hatt problemet da 😂

Anonymkode: abea5...ff6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...