megda Skrevet 20. juni 2023 #1 Skrevet 20. juni 2023 (endret) Jeg har solgt et headset på finn.no og sendt det som en pakke i posten, men greia er at jeg har kjøpt digitalt frimerke til sendingen registrert som brev fra 0-350g som jeg blir informert at posten ikke sporer. Det har nå gått 3 uker siden sendingen uten noe informasjon fra posten. Kjøper sier at varen ikke har kommet frem og jeg lurer på hva som er riktig å gjøre i dette tilfellet da kjøper allerede har betalt meg for varen, men som posten har rotet vekk? Jeg har ringt kundeservice hos posten som sier at det ikke er noe erstatningskrav på pakker med digitalt frimerke registrert som brevsending. edit: det er jo ingenting som stopper de som jobber i posten fra å stjele andre sine brev dersom de ikke er registrert på noen måte. Skal man håpe på at moral og integritet hos enkeltmennesket er så god over tid? det er jo en håpløst naiv instilling dersom det er slik systemet opererer.. Endret 20. juni 2023 av megda
spinner Skrevet 20. juni 2023 #2 Skrevet 20. juni 2023 Eller er det kanskje mottager som ser sitt snitt til å spare noen kroner? Det blir vel med sporing neste gang du selger noe uansett ts?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå