AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #1 Del Skrevet 20. juni 2023 Hei, jeg har endometriose og har prøvd i snart 8 år å bli gravid. Jeg er 29 år og har hatt endometriose diagnosen siden jeg var 18 år. Vi som sagt prøvd veldig lenge å bli gravid og startet med ivf i 2020. Vi har nå brukt opp alle forsøkene i det offentlige og synes det er utrolig sårt og urettferdig at vi måtte bruke så sykt mye penger for å få oppfylt barneønsket Jeg er uføre pga endometriosen og mannen jobber i butikk, så han har ikke den beste inntekten, så vi ser ikke helt at vi skal klare å få penger nok til å gå gjennom ivf privat. Hvordan gjør dere andre det? Anonymkode: 0f9ca...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #2 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hei, jeg har endometriose og har prøvd i snart 8 år å bli gravid. Jeg er 29 år og har hatt endometriose diagnosen siden jeg var 18 år. Vi som sagt prøvd veldig lenge å bli gravid og startet med ivf i 2020. Vi har nå brukt opp alle forsøkene i det offentlige og synes det er utrolig sårt og urettferdig at vi måtte bruke så sykt mye penger for å få oppfylt barneønsket Jeg er uføre pga endometriosen og mannen jobber i butikk, så han har ikke den beste inntekten, så vi ser ikke helt at vi skal klare å få penger nok til å gå gjennom ivf privat. Hvordan gjør dere andre det? Anonymkode: 0f9ca...71e Hva slags utgifter har dere i hjemmet? Drikker dere brus? Har dere streamingtjenester? Planlagt noen ferieturer? Kan dere kutte cafebesøk og lignende? Drikker dere brus eller spiser godis? Har dere lån? Kan man forhandle på renta? Noen tusenlapper her og der. Man får det til om man virkelig vil, men man må se på økonomien i det. Jeg tror flere før det til enklere enn man tror, hvis man tar et tak. Det er mange som tror de lever sparsomt, deriblant meg selv før, men når man dypdykker i det, er det en del som kunne vært spart til fx IVF Anonymkode: 9302f...441 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #3 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, jeg har endometriose og har prøvd i snart 8 år å bli gravid. Jeg er 29 år og har hatt endometriose diagnosen siden jeg var 18 år. Vi som sagt prøvd veldig lenge å bli gravid og startet med ivf i 2020. Vi har nå brukt opp alle forsøkene i det offentlige og synes det er utrolig sårt og urettferdig at vi måtte bruke så sykt mye penger for å få oppfylt barneønsket Jeg er uføre pga endometriosen og mannen jobber i butikk, så han har ikke den beste inntekten, så vi ser ikke helt at vi skal klare å få penger nok til å gå gjennom ivf privat. Hvordan gjør dere andre det? Anonymkode: 0f9ca...71e Men et barn koster veldig mye, så hvis dere ikke har råd til ivf så har dere strengt tatt ikke råd til barn heller. Anonymkode: 7427f...35e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #4 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men et barn koster veldig mye, så hvis dere ikke har råd til ivf så har dere strengt tatt ikke råd til barn heller. Anonymkode: 7427f...35e Hva i alle dager for en kommentar er dette? Ivf kostnader er der og da når man holder på.. Ett barn er fordelt på 18+ år! Selvsagt kan man ha råd til barn selv om man der og da ikke har råd til dyr IVF behandling i det private! Anonymkode: 062e4...4f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #5 Del Skrevet 20. juni 2023 Hei! Hva slags behandlinger har du prøvd? Fikk dere blastocyster? Har du hatt laproskopi? Anonymkode: 95cab...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #6 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men et barn koster veldig mye, så hvis dere ikke har råd til ivf så har dere strengt tatt ikke råd til barn heller. Anonymkode: 7427f...35e Det er jeg uenig i. Vi brukte 300 000 i det private i en periode på 1,5 år. Var så heldige at vi hadde greit råd til det, men det var jo penger vi ellers kunne betalt ned på lån osv (vi kjørte avdragsfritt i perioden, pluss brukte sparepenger). Nå er barnet vårt snart ett år, og han har kosta langt mye mindre enn hva det kosta oss å lage han. Unger er dyrt ja, men ikke så mye penger på kort tid som noen runder med ivf. Anonymkode: f4148...724 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #7 Del Skrevet 20. juni 2023 Så trist å høre at dere har holdt på så lenge uten noen graviditet. Dere har ingen andre alternativer enn å fortsette å prøve, samt spare opp til IVF. Har du forresten fått laparoskopi og fjernet endomteisevev? Hvis ikke er det jo verdt et forsøk som du få dekket i det offentlige. Rent personlig hadde jeg nok måttet sagt stopp på et punkt, det må være veldig tøft å stå i denne prosessen over så mange år. Anonymkode: 51681...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #8 Del Skrevet 20. juni 2023 Jeg er veldig sterkt preget av endometriose. Jeg hadde første lapraskopi i en alder av 18 år, og har tilsammen hatt 6 lapraskopier, har iforkant av hvert ivf forsøk hatt en lapraskopi syklusen før oppstart av medisiner. Har aldri fått blastocyster på frys da endometriosen gjør at eggkvaliteten er dårlig. Rikshospitalet mener eggene er så dårlig at vi må nok bruke eggdonor hvis vi skal over til privat klinikk, men forholdene i livmoren pga endometriosevev rundt livmor gjør at det er vanskelig for ett egg å fesrte seg. Anonymkode: 0f9ca...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå