Gå til innhold

Sykepleier i fulltidsjobb +barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som jobber 2-3delt turnus med barn, klarer dere å jobbe 100%? Jeg har valgt å jobbe 80% mens barna er små, men nå begynner barna å bli større men jeg merker at de trenger meg på en annen måte nå, så klarer ikke å gå opp i stillingsprosent helt enda. 

Vil gjerne høre flere perspektiv, erfaringer og evt lifehacks. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet 60% dag/aften da jeg hadde 1 barn, startet i 75% natt da barnet var 3 år. Jobbet natt frem til jeg fikk nr 3. Etter permisjon nå skal jeg tilbake på dag/aften i 100%. Er spent. 

Anonymkode: a5204...429

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 2 stykker i turnus (helse) og har 2 barn. Var litt puslespill for å få alt til å gå opp da barna var yngre. 

Anonymkode: 3b54c...ef3

AnonymBruker
Skrevet

Omskolert meg etter barn. Fulltid var helt uaktuelt og hadde også slitt med 80%, og orket ikke være omsorgsperson 24/7. Har ikke angret. Men så er jeg veldig besatt av å prioritere barna og av å kunne gi dem mitt beste. Ikke opptatt av karriere, eller penger utover helt normal livsstil. 

Anonymkode: 52b81...870

Skrevet

Ikke sjans å jobbe fullt. Pga økonomi må jeg kanskje gå opp men akkurat nå er det 60% turnus. Nå har jeg en del helseutfordringer også (både psykisk og fysiske). Hadde garantert gått på en smell om jeg hadde jobbet fullt..

AnonymBruker
Skrevet

Er alene med 3 barn, må nesten jobbe 100% for at vi skal klare oss økonomisk, synes det er tøft å måtte prioritere slik men sånn må det være, i perioder må derfor storesøsken hjelpe til som barnevakt. Far er ikke i bildet

Anonymkode: a028d...875

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 100% i 2 delt turnus som sykepleier.  Har et barn på 2,5år

Går helt greit, har en fin turnusordning(ønsketurnus). Jobber 12 timer i helgene slik at jeg bare jobber hver 4 helg. 

Men hovedgrunnen til at det går fint er nok fordi mannen min jobber redusert. slik at han kun jobber 6 timer hver dag. 

Fungerer fint for oss :)

Anonymkode: 016d0...d5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...