AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #21 Skrevet 22. juni 2023 On 6/20/2023 at 1:50 PM, AnonymBruker said: Strikkede og heklede dåpskjoler gjør det til en utfordring å være fadder. Jeg har bunad med ganske mye sølv, og slike dåpskjoler har lett for å henge seg fast. Så blir en tråd dratt ut, og det blir hull. Kommer til å si nei neste gang hvis ungen skal ha en sånn dåpskjole. Hva med å strikke en «bunad» som barnet kan bruke når dåpskjolen tas av? Strikk den så stor at den kan brukes på 17. mai neste år også. Anonymkode: 69396...aa1 Hvor uforståelig er du da? Men er jo bare og være fadder og ikke den som bærer? Anonymkode: 0f994...6f2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #22 Skrevet 22. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: Hvor uforståelig er du da? Men er jo bare og være fadder og ikke den som bærer? Anonymkode: 0f994...6f2 Uforsiktig * Anonymkode: 0f994...6f2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #23 Skrevet 22. juni 2023 On 6/20/2023 at 2:30 PM, AnonymBruker said: Jeg tenker at hvis du strikker for å gå i arv så blir du lett veldig skuffet i fremtiden. Strikkede dåpskjoler er litt spesielle og vil nok kun bli verdsatt mest av de som strikker selv og vet arbeidet bak det. Andre folk vil nok bare se noe chunky strikk. Jeg ville nok heller ha gledet den eldre generasjonen og heller strikket noe annet pent til barnet. Anonymkode: cf5d0...35a Chunky strikk? Den var ny. Dåpskjole er vel motsatt av chunky 😅 Anonymkode: 0f994...6f2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #24 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tusen takk for alle svar til innlegget mitt. Skulle gjerne strikket en dåpskjole men kommer heller til å lage noe til besøket etterpå! Setter pris på alle tipsene. Ts Anonymkode: da7ff...f1b Du kan jo strikke en du kan selge om lysten til å lage den er stor. Sikkert noen som trenger. Jeg sydde en dåpskjole, 0 stress å få solgt Anonymkode: b223f...3e8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #25 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Chunky strikk? Den var ny. Dåpskjole er vel motsatt av chunky 😅 Anonymkode: 0f994...6f2 Hehe ja, lurte jeg på også. Jeg har sett på den som heter soria moria, den er vertfall ikke chunky -Ts Anonymkode: da7ff...f1b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #26 Skrevet 22. juni 2023 Vi hadde samme greia her: mannens bestemor hadde sydd dåpskjole av sin brudekjole, som 17 barn hadde blitt døpt i før min eldste kom. Det var naturlig nok et ønske fra svigerfamilien at den skulle brukes igjen. Selv om jeg opprinnelig hadde annet ønske, innså jeg fort at dette betydde mye mer for min manns bestemor, enn det betydde for meg, og barnet ble døpt i den kjolen. For meg var det bare en kjole, for henne er det minner fra et helt liv 🥰 Anonymkode: 699fc...f65 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #27 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 12.55): Okei, her kommer noe jeg synes er litt utfordrende. Da meg og samboer fikk vårt første barn ønsket min samboers bestemor svært gjerne at baby skulle døpes i dåpskjolen som hun har sydd, som forresten er helt nydelig! Jeg ønsket gjerne å strikke en (soria mora dåpskjole), men tenkte at h*n skulle gå med den bestemoren hadde sydd da alle barnebarna, altså samboer og hans søsken har gått med den. Vet at fra hennes side var det også et stor ønske at oldebarnet skulle gå med den også. Så det var egentlig helt greit! Jeg dropper da å strikke dåpskjole. Nå er jeg da gravid på nytt å ønsker såå gjerne å strikke en dåpskjole, som for eksempel kan gå i arv hos våre barn igjen. Men er redd for å såre både svigermor og svigerbestemor da de ønsker så gjerne at den svigerbestemor har sydd skal bli brukt. Svigerbestemor er bare så søt og det siste jeg vil er å såre henne. De kan forresten også si «vi er så glad vi får barnebarn/oldebarn slik at dåpskjolen kan bli brukt» de forventer nok at det er den som skal bli brukt. Noen som har vært i lignende situasjon? Dåpskjolen hun har sydd er igjen helt nydelig så er ikke det det står på, er bare at jeg gjerne kunne tenkt å strikket en også. Anonymkode: da7ff...f1b Jeg hadde brukt svigerbestemor sin. Holde på den etablerte tradisjonen. Skjønner du har lyst å strikke en, men det kan du jo gjøre likevel. Det er ingen garanti for at denne blir brukt mer enn denne ene gangen. Mens svigerbestemor sin er det lang tradisjon for allerede. Anonymkode: f888c...fe2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #28 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde brukt svigerbestemor sin. Holde på den etablerte tradisjonen. Skjønner du har lyst å strikke en, men det kan du jo gjøre likevel. Det er ingen garanti for at denne blir brukt mer enn denne ene gangen. Mens svigerbestemor sin er det lang tradisjon for allerede. Anonymkode: f888c...fe2 Ops!!! Ser du har tatt en avgjørelse, som jeg syns var veldig god. Lykke med alt videre i livet. ❤️❤️ Anonymkode: f888c...fe2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #29 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Chunky strikk? Den var ny. Dåpskjole er vel motsatt av chunky 😅 Anonymkode: 0f994...6f2 En dåpskjole som er strikket er jo chunky i forhold til en sydd en. Selv om du strikker med pinne 2,5 Anonymkode: cf5d0...35a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå