AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #1 Skrevet 20. juni 2023 Ønsker tilbakemelding fra dere som er sammen med menn som har barn. Positivt og negativt. Vi er godt voksen, jeg har også barn men de to er voksen og det blir ikke helt det samme. Hans er på barneskolen enda og han har dem 50/50 med mor. Jeg liker han veldig godt, men jeg har aldri vært i et slikt forhold før og ønsker derfor å høre erfaring fra dere som har det Tusen takk på forhånd! Anonymkode: 8f046...919
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #2 Skrevet 20. juni 2023 Er det noe positivt med det? Anonymkode: b7bc7...ace
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #3 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Er det noe positivt med det? Anonymkode: b7bc7...ace Antar at det er flere der ute som har positive opplevelser med det ja - dem vil jeg gjerne høre fra Samt de som har negative opplevelser. Anonymkode: 8f046...919
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #4 Skrevet 20. juni 2023 Er uproblematisk for vår del 😊 Har et godt forhold til datteren til mannen min og hennes mor. Ypperlig samarbeid og en gjennomgående fin tone. Så lenge man er inneforstått med, og trives med viten om at man aldri vil være kjæresten sin 1 prioritering (naturligvis), så burde det gå helt fin. Samtidig kan man ikke være en sykelig sjalu person som har problemer med at kjæresten og eksen alltid vil ha et nært forhold. Ville ærlig talt sett på det som et rødt flagg om han og eksen ikke hadde et godt forhold. Har ærlig talt ingen negative erfaringer. Anonymkode: dcf74...fd4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #5 Skrevet 20. juni 2023 56 minutter siden, AnonymBruker said: Er uproblematisk for vår del 😊 Har et godt forhold til datteren til mannen min og hennes mor. Ypperlig samarbeid og en gjennomgående fin tone. Så lenge man er inneforstått med, og trives med viten om at man aldri vil være kjæresten sin 1 prioritering (naturligvis), så burde det gå helt fin. Samtidig kan man ikke være en sykelig sjalu person som har problemer med at kjæresten og eksen alltid vil ha et nært forhold. Ville ærlig talt sett på det som et rødt flagg om han og eksen ikke hadde et godt forhold. Har ærlig talt ingen negative erfaringer. Anonymkode: dcf74...fd4 Hva hvis han skyldte kun på eksen, typ, "hun er gærn!"? Anonymkode: 434fc...819
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #6 Skrevet 20. juni 2023 Har han 50/50 sammen med mor? Anonymkode: 056bc...2b7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #7 Skrevet 20. juni 2023 Jeg er godt voksen og har vært sammen med kjæresten min i flere år, han har tre barn som nå alle er myndige. Da vi ble sammen hadde han to på ungdomsskole og en på videregående. Jeg har ingen barn. For vår del går det i hovedsak smertefritt selv om barna ikke var i den enkleste alderen da vi ble sammen. Legger ikke skjul på at jeg var noe skeptisk til å involvere meg med han, men angrer absolutt ikke. Barna hans har en mamma med diverse utfordringer, så de bor i hovedsak fast hos han (eldstemann har nå flyttet ut med egen samboer). Vi har valgt å bo hver for oss inntil videre, i hvert fall til alle barna er ute av redet. Så får vi se hva vi gjør, stresser ikke med det. Jeg er ofte hos han, så har gjennom årene fått et svært nært forhold til barna. Ser på dem litt som mine også. Ble svært godt mottatt av alle tre og føler meg utrolig heldig da jeg ikke ser på det som en selvfølge. For vår del hjalp det nok litt at barnas mamma fikk kjæreste før pappa, så de hadde forstått at foreldrene aldri kommer til å bli sammen igjen. Når det er sagt så er det helt klart en fordel å ikke ha for mye anlegg til å bli sjalu. Jeg er ikke sjalu. Min kjæreste har i perioder snakket og sendt utallige meldinger med eks-kona hver dag, så det har jeg selvsagt måtte godta. Har aldri kommentert det, bare godtatt. Nå er det lite kommunikasjon mellom dem grunnet at alle barna er myndige, men jeg har opplevd utallige ganger at våre planer har blitt endret på grunn av noe hos mammaen. I konfirmasjoner sitter for eksempel begge foreldrene sammen med ungdommen sin og du må selvsagt tåle å være med på slike ting, høre på taler osv. Det snakkes stadig om ferier og andre ting der mamma og pappa var gift. Hos svigerforeldrene mine henger det gamle familiebilder både i gang og stue. I starten av forholdet vårt kalte svigerfar meg stadig for eks-konas navn. Jeg fikser slike ting uten problemer og uten å irritere meg, men det er kanskje ikke alle som synes det er like gøy. Jeg tenker at vi har levd hvert vårt liv før vi møttes og at det er en del av oss. Forskjellen er bare at han ikke trenger å forholde seg til min fortid/eks-kjærester fordi jeg ikke har barn og derfor ikke har kontakt med noen av dem. Så må jeg tåle at jeg må forholde meg til barnas mamma også etter at de er blitt voksen. Det kommer nok både bryllup og barnebarn etterhvert. Jeg liker henne forøvrig veldig godt og hun har alltid vært hyggelig mot meg. Jeg har heller aldri noen gang blandet meg i avgjørelser når det gjelder barna, har overlatt alt til foreldrene. Bortsett fra alle de hundrevis av gangene der barna selv har bedt meg om råd altså. Ser det ble langt svar til deg 😄 Anonymkode: 8705f...50e 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #8 Skrevet 20. juni 2023 Det går fint. Han er en fantastisk pappa, det gjør meg varm om hjertet å se 🙂 han har mye til felles med mitt barn som de deler. Forholdet til mor var ryddig og avklart før jeg kom inn i bildet. Jeg hadde aldri ville bidratt til å ødelegge samarbeidet eller ført til endringer som var til ulempe for hans (eller mitt) barn. Å snakke om barna var en naturlig del av datingprosessen også. Det tok lang tid før alle møttes, ca ett år. Anonymkode: 570f1...65a 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #9 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva hvis han skyldte kun på eksen, typ, "hun er gærn!"? Anonymkode: 434fc...819 Rødt flagg Anonymkode: edd6d...961
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #10 Skrevet 20. juni 2023 Min erfaring er at å date menn med barn er fullstendig uaktuelt. Orker ikke drama med eksen. For veldig mange år siden så datet jeg faktisk en som hadde barn fra før. Mora brukte ungen for å straffe faren, og faren kjempet for å få litt samvær. Men når han da fikk samvær så var ikke ungen så Kjekk å ha likevel, slik at det ble jeg som måtte passe han. Det skjer aldri igjen at jeg dater en med barn fra før så sant det ikke er mine barn da 😂 (har funnet tilbake til eksen som jeg har barn med). Anonymkode: 0b184...064
Bergenserdame Skrevet 20. juni 2023 #11 Skrevet 20. juni 2023 Følger denne. Har så smått begynt å date en kar med to barn hvor det har vært samværsrettsak. På første date fikk jeg høre hvor gal barnemor var og flere ting hun hadde gjort. På date nr to viste han meg domslutningen uoppfordret. Setter pris på ærligheten, men er dog ambivalent. I tenkeboksen.
totti_1 Skrevet 20. juni 2023 #12 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Rødt flagg Anonymkode: edd6d...961 Nei. Mange gærne damer uavhengig av mannens oppførsel eller karakter
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #13 Skrevet 20. juni 2023 Det er mye positivt med det. Jeg er bonusmor til to og elsker de like høyt som mine egne barn. Eneste jeg ikke kan blande meg i er hvis det er noe som mor burde få beskjeden om som mannen må ta. Det er vanskelig å svelge kameler ukentlig fordi mor er psykisk syk og har begynt å overføre sitt hypokonderi over på barna. Som mor er det grusomt å se ei dame påføre barna psykisk problemer over tid. Jeg og far har meldt henne til barnevernet, men de gjorde ikke noe siden barna hadde et trygt nettverk rundt seg. Så kan du leve med at samarbeidet med mor kan rakne eller gå opp og ned så gå for det. Jeg elsker mannen min og bonusbarna mine, men å holde kjeft npr man egentlig vil hyle ut er vanskelig og jeg har levd med dette i 8 år. Anonymkode: 28235...966 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå