Gå til innhold

Antidepressiva og gravid.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i uke 8, og skal begynne på antidepressiva snart pga angst og fødselsdepresjon etter forrige.  Andre som har begynt på det i svangerskapet? Og gikk det bra? 

Anonymkode: 7f3a4...54f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er gravid i uke 8, og skal begynne på antidepressiva snart pga angst og fødselsdepresjon etter forrige.  Andre som har begynt på det i svangerskapet? Og gikk det bra? 

Du skal begynne på det? Jeg har stått på det og fikk beskjed om å seponeres og slutte helt 2mnd før fødsel... 

Anonymkode: cbbef...fe1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke begynt på, men gikk på fra før, og fortsatt gjennom både graviditet og amming. Har vel litt å si hvilken type og dose. 

Anonymkode: db4e8...0d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Du skal begynne på det? Jeg har stått på det og fikk beskjed om å seponeres og slutte helt 2mnd før fødsel... 

Anonymkode: cbbef...fe1

Ja. Jeg spørte om jeg måtte slutte før fødsel, men det skulle jeg ikke🤷🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ikke begynt på, men gikk på fra før, og fortsatt gjennom både graviditet og amming. Har vel litt å si hvilken type og dose. 

Anonymkode: db4e8...0d1

Vil du si hvilken type? Trenger ikke nevne dose

AnonymBruker
Skrevet

Hei ts. Jeg går ikke på antidepressiva, men annen type nødvendig medikamenter i svangerskapet. Helsepersonell veier risikoene opp mot hverandre og du må stole på de. Her på forum vil du få mye skremselinformasjon som ikke vil hjelpe din situasjon noe særlig. Snakk med legen din om du har spørsmål, hen kan helt sikkert fortelle deg om andres erfaringer også. 

Anonymkode: 4628a...108

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei ts. Jeg går ikke på antidepressiva, men annen type nødvendig medikamenter i svangerskapet. Helsepersonell veier risikoene opp mot hverandre og du må stole på de. Her på forum vil du få mye skremselinformasjon som ikke vil hjelpe din situasjon noe særlig. Snakk med legen din om du har spørsmål, hen kan helt sikkert fortelle deg om andres erfaringer også. 

Anonymkode: 4628a...108

Dette. 

Anonymkode: 9261f...db5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker jeg fikk mye i det uro i starten av svangerskapet grunnet kvalmen. Legen sa da at hadde jeg vært hans kone hadde han ikke anbefalt meg slike tab. Men han sa også at det ikke er skadelig, men det er ikke forsket nok på langtidsvirkningene. Det går helt sikkert greit. Hvis alternativet er at mor har det veldig dårlig er det jo ikke bra det heller. En må veie det opp 

Anonymkode: ba217...abc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...