Gå til innhold

Helt hinsides prisnivå i fysisk apotek

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det er dyrere å handle i et fysisk apotek kontra på nett. Derfor handler jeg apotekvarer på nett, betaler nettpris og så er det klart til henting etter en times tid og jeg plukker det opp etter jobb. I helgen var jeg forkjølet og fikk ekstrem hoste, som ble verre på jobb. Noen kolleger snakket varmt om Fribol, og jeg snertet derfor til apoteket i full fart i lunsjen. Og virkelig hjalp de! Men da jeg kom hjem tenkte jeg å se hva de koster i nettbutikken bare for å se hvor mye dyrere det var… 56 kr kostet den på nett. På mitt lokale apotek i samme kjede tok intet mindre enn 83 kr for den samme pakningen. Ikke fikk jeg noe hjelp annet enn at den ansatte pekte meg i riktig retning til hylla og tok i mot betaling. Skjønner jo godt at det er dyrt å drifte et apotek, men nesten 30 kr mer for samme varen er mildt sagt drøyt. I tillegg prøvde hun å prakke på meg andre produkter da jeg skulle betale. Kommer nok aldri mer til å handle i et fysisk apotek annet enn om det er helt krise. De graver jo sin egen grav slik de holder på. Hadde jeg hatt tid skulle jeg tatt en runde for å sjekke prisen på andre varer, men det har jeg ikke tid til. Så nå har jeg enda et argument mot svigermors mas om å handle lokalt. Nei. Jeg handler der jeg får mest for pengene.

Anonymkode: 56545...527

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ingenting. En vare jeg sjekket kostet det dobbelte på apoteket kontra nettpriser. Endte med at jeg vandret rundt på senteret en times tid til ordren min var klar. Helt sinnsykt forskjell!!

Anonymkode: 3c2f8...2f3

Skrevet (endret)

Samme erfaring her. Jeg handler stort sett på Farmasiet eller et annet nettapotek. Farmasiet har gratis levering med bud på døren hjemme om du bestiller noe som inneholder en reseptvare. Uansett hvor billig reseptvaren er.

I dag gjorde jeg imidlertid et unntak. Det var noe reseptbelagt jeg måtte ha i dag og orket ikke vente på hjemlevering til i morgen, og i tillegg har jeg slitt med smertefulle kramper i føttene om natten de siste tre nettene. Var tom for magnesium, og måtte ha ny boks. Det var knapt noe søvn på meg i natt fordi jeg ble vekket hele tiden av krampene under foten.

Så jeg kjøpte magnesiumboks fra Nycomed på det lokale apoteket. Den kostet 199,90 kroner.... og dum som jeg var, sjekket jeg Farmasiets pris da jeg kom hjem. 130 kroner.... altså 70 kroner prisforskjell (billigere) for én boks kosttilskudd når man handler på nett!!! (den var riktignok på tilbud på Farmasiets nettapotek, men bare satt ned til 130 fra 136, så forskjellen fra vanlig apotekpris var uansett enorm!)

Det blir siste gang jeg handler på vanlig apotek med mindre det er noe helt kritisk. Nettapotek heretter (som jeg egentlig har gjort i lang tid men i dag var et unntak, jeg tenkte det er vel ikke sååååååå stor prisforskjell...)

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Helt vill forskjell. Bestiller alt på nett, både med og uten resept. Er mest ved akutt oppstått behov fysisk apotek er kjekt, som da jeg måtte ha sterke smertestillende pga. isjas. (Fy faen!)

Anonymkode: f1df6...b75

Skrevet (endret)

Til informasjon:

Prisen på reseptpliktige medisiner er bestemt av myndighetene og er lik overalt. Et apotek tjener svært lite penger på reseptpliktige medisiner all den tid de kun kan ta et ekspedisjonsgebyr.

Prisen på reseptfrie medisiner og helsekost er ikke regulert. Her henter apotek (særlig fysiske apotek og dagligvarebutikker) grov profitt. Innprisen på en pakke Paracet eller Ibux er godt under 10 kroner, og utprisen er gjerne 40-80 kroner. Samme med nesespray, nikotinlegemidler, osv. Disse er gjerne betydelig billigere i nettapotek som har et annet kostnadsbilde til bemanning og lokaler.

Endret av isw
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, isw said:

Prisen på reseptpliktige medisiner er bestemt av myndighetene og er lik overalt. Et apotek tjener svært lite penger på reseptpliktige medisiner all den tid de kun kan ta et ekspedisjonsgebyr.

Men der kommer de alltid med dårligere alternativ så man må bestille på nett uansett. 

Anonymkode: 97d5f...216

AnonymBruker
Skrevet

Sjekket prisen på nett og fikk for å kjøpe på apoteket. Ble helt sjokkert over prisen, men orket ikke å styre mer da jeg trengte varen der og da..

Sist gang kjøpte jeg via Klarna med uthenting i apotek, da ble det billig.

Anonymkode: 82a01...f0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...